Gå til innhold

Bærbar pc som stasjonær pc hjemme..........

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å finne ut hvilke matrialer det er i selve skroget (pc kassa) på Latitude og ProBook modellene.

Det jeg har funnet er at Latitude har "kabinett i magnesiumlegering" og ProBook har "støttestruktur i magnesiumlegering" eller som jeg fant på en annen side "Magnesiumlegering støttestruktur og sterkt metall legering hengsler"

Altså Latitude har metall skrog (magnesium) og ProBook har en ramme av metall (magnesium) med muligens plast eller lignende som ytterskall.

Håper noen kan si litt om eksteriøret på HP ProBook 6440b 14" HD LED eller tilsvarende modeller vs Latitude ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt på hugget og sulten på info :) Fant disse to artiklene som jeg skal bruke litt tid på!

Chassiset til en bærbar, tilkoblinger og porter, layout og tastatur, skjerm osv

http://www.notebookcheck.net/Notebook-Purchase-Consultation.2559.0.html

Tips for kjøp av bærbar, funksjoner, utstyr og egenskaper som er nødvendig for hvilket formål.

http://www.notebookcheck.net/Notebook-Hardware-Guide.1311.0.html#c28242

Lenke til kommentar

HP topper lista over kontor maskiner bærbare med Dell rett etter. Lenovo Thinkpad T510 og Sony Vaio er med på topp 10 lista hos notebookcheck.net

Her er Topp 10 liste over de siste 6 måneder vurderte kontor pc'er bærbare hovedsakelig for arbeidsoppgaver. Denne klassen er preget av godt tastatur og touchpad, støysvake og god programytelser. Grafikk ytelse er ikke viktig faktor her i følge notebookcheck.net

http://www.notebookcheck.net/Top-10-Office-Laptops.17048.0.html

Topp 10 lista over alle de vurderte Multimedia bærbare datamaskiner er HP og Dell helt fraværende men Sony Vaio er med.

Multimedia bærbare er karakterisert ved rask ytelse inkludert raskt grafikk kort, størrelser mellom 14 og 16 tommer og portabel med hensyn til vekt, størrelse, batterilevetid i følge notebookcheck.net

http://www.notebookcheck.net/Top-10-Multimedia-Laptops.17046.0.html

Lenke til kommentar

Trolig http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-Accelerator-HD.23065.0.html Synes forøvrig at denne PCen er ganske dyr, muligens pga Intels nye CPU, men spesielt med tanke på at billigste EliteBook 8440p koster "bare" rundt 1000kr mer og kommer med 3 års garanti. Jeg har forrige modellen, 6530b og betale godt under 7000kr (inkl. 3års care pack) for den for ca ett år siden.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Intel Graphics Media Accelerator HD Graphics

The Intel Graphics Media Accelerator HD Graphics, Intel HD Graphics, or GMA HD (or GMA5700MHD) is an onboard / shared memory graphics card for laptops that is bundled in the package of the new Arrandale dual core CPUs (upcoming in Q1 2010). Depending on the CPU model, the GMA HD is clocked between 166 and 500 MHz (with Turbo Boost max. 500-766 MHz). Compared, the the CPU die, the GPU and memory controller are produced in 45nm and not 32nm.

Compared to the current GMA 4500MHD graphics adapter, the Graphics Media Accelerator HD got two more shaders leading in 12 execution units (or unified shader cores).

The performance of the new Graphics Media Accelerator HD graphics card is noticable better than the old GMA 4500MHD (due to the increased number of shaders and in some cases also clock rate). In some games, the GMA HD is even as fast as a GeForce 9400M / ION chipset. On average it should be as fast as the HD 3200 / 4200 by ATI and therefore allow the user to play older and less demanding games in low settings. The driver support is still not as good as for Nvidia and AMD graphics cards. Furthermore, Low Voltage and Ultra Low Voltage Core CPUs contain lower clocked GMA HD graphics and are therefore slower.

Furthermore, the OpenGL performance is still not very good. E.g. the old Doom 3 and Quake 4 games wont run fluently.

Similar to the 4500MHD, the GMA HD also offers hardware accelerated HD video functions in the chip. The DXVA Checker lists support for MPEG2 (VLD, IDCT, MoComp, A, C), H264 (VLD, MoComp, IDCT), WMV9 (MoComp, IDCT), and VC1 (MoComp, IDCT) in 72x480, 1280x720 and 1920x1080. A Toshiba Tecra A11 laptop with Core i5-430M CPU decoded Big Buck Bunny (1080p, H.264) using the Windows Media Player using the graphics card with only 0-1% CPU load. When using the VLC which did not support using the graphic card, the CPU load was significantly higher with 8-17% in our tests. The same was noticed with WMV videos (The Magic of Flight 1080p 3-5% versus 7-12%) and VC-1 videos (Elephant's Dream 1080p 5-8% versus 8-15%).

The Turbo Boost function of the new Arrandale CPUs also allows the automatic overclocking of the GPU core. The graphics card is only overclocked if the CPU is not fully loaded and the TDP is not fully used.

High End: Core i5 520M, 540M, i7 620M: 500-766 MHz

Low End: Core i3 330M, 350M: 500-677 MHz

Low Voltage: Core i7 620LM, 640LM: 266-566 MHz

Ultra Low Voltage: Core i5-520UM, i5-620UM, 640UM: 166-500 MHz

It is questionable if the Turbo is really often used in current games, as most games also use a lot of CPU time. Therefore, the UM and LM versions of the GMA HD should be a lot slower because of the slow base speed of 166 / 266 MHz.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alternativene:

Lenovo ThinkPad T410 14,1"/L412 14,1"

Lenovo Thinkpad X201 12,1

HP ProBook 6540b 15.6"

HP ProBook 6440b 14"

HP EliteBook 8440p 14"

Sony Vaio VPC-S12X9E/B 13,3"

Dell Latitude E5410 14,1"/E6410 14,1"/E4310 13,3"/E4200 12,1"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sommerferie og det meste går i behagelig tempo :) Jeg har kommet litt videre da jeg nå har bestilt meg en 24 tommer skjerm av merket "Dell G2410" fra netshop.no Bra omtale og nå hyggelig pris.

Det ser ut for at "Dell G2410" leveres i to varianter der foten er forskjellig, en med justering / rotasjon og en uten. Etter det jeg ser er dette en utgående modell som ikke selges gjennom Dell lengre ? Stor prisforskjell er det også på de to variantene!

DELL G2410H 24" dustinhome.no

Dell G2410 24" netshop.no

zdnet.com Dell G2410 test

Endret av dypen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...