StorPeder Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 I år har jeg som mål å ikke kjøpe en eneste tittel. Lykke til Tribes: Ascend - Steam Starter Pack 9,49€ Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Det blir VELDIG spennende å se hva som går på salg i år. Personlig håper jeg på et godt tilbud 25-33% på Quantum Conundrum, i tillegg til at Max Payne 3 kunne vært interessant. Ellers så får jeg bare vente og se. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 I fjor var det vel 30 juni det startet, tror jeg. Håper på et salg av The Dark Eye: Chains of Satinav. Synes 36 Euro er en litt stiv pris. Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Har lovet meg selv å ikke kjøpe nyere stortitler til 25%-50% osv. Hvis det blir noe i år er det enten mindre casual/indiespill som ikke kostet stort i utgangspunktet, eller større titler med veldig bra rabatt. Kanskje Deus Ex, Rage eller Alan Wake. Max Payne 3 vel for nytt. Endret 28. juni 2012 av Riboflavin' Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Tviler på at Deus Ex kommer blant dagens tilbud da spillene var som helgetilbud sist helg. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Max Payne kan man allerede få for drøye 100,- Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Det er ikke alle som føler seg like komfortable med å bruke slike tjenester/sider, og det er ei heller Steam-versjonen. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Det er ikke noe galt med den siden. De svindler ingen, de driver ikke noe ulovlig. At det ikke er på Steam er en annen sak. Jeg hadde ikke brydd meg. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Med tanke på at dette er tråden om tilbud til Steam betyr vel det at folk bryr seg. Personlig spiller jeg kun spill via Steam, eller til nød Origin. Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Personlig bryr ejg meg ikke om sider som G2Play er lovlige eller ikke svindler. Jeg kjøper kun fra autoriserte forhandlere som Steam, Origin, GameFly, GamersGate, CDON, Spaceworld osv. fordi jeg føler emg trygg der. Når det gjelder spill, så prøver jeg å få alt på Steam. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Autorisert av hvem? AtW Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Autorisert av hvem? AtW Utgiverne og/eller distributørene. Sider som G2Play er ikke autorisert. Endret 28. juni 2012 av fantomena Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Autorisert av hvem? AtW Utgiverne og/eller distributørene. Sider som G2Play er ikke autorisert. Så jeg kan ikke starte en butikk som selger spill uten å være autorisert av hver enkelt spillutvikler? Hvor kan jeg lese mer om denne autoriseringordningen? Hvordan undersøker jeg om min lokale butikk er autorisert? AtW 2 Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Autorisert av hvem? AtW Det handler (så vidt som jeg har skjønt) at han foretrekker å handle på autoriserte butikker og ikke mindre kjeder. Han nevner ingenting om at du MÅ kjøpe ifra en autorisert butikk Utgiverne og/eller distributørene. Sider som G2Play er ikke autorisert. Så jeg kan ikke starte en butikk som selger spill uten å være autorisert av hver enkelt spillutvikler? Hvor kan jeg lese mer om denne autoriseringordningen? Hvordan undersøker jeg om min lokale butikk er autorisert? AtW Lenke til kommentar
Licht Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Så jeg kan ikke starte en butikk som selger spill uten å være autorisert av hver enkelt spillutvikler? Hvor kan jeg lese mer om denne autoriseringordningen? Hvordan undersøker jeg om min lokale butikk er autorisert? AtW Sider som G2Play er ikkje-autoriserte vidareseljarar av Steam-nøklar. Du må sjølvsagt ikkje vere autorisert av kvar enkelt utviklar, og eg veit ikkje korleis det går føre seg i retailsamanheng, men for Steam finst det - naturleg nok, kanskje - ein autoriseringsordning med dei som opererer plattformen du sel nøklar til, altså Valve. Reint praktisk er det ikkje nokon skilnad på å kjøpe frå ikkje-autoriserte stader, men som sitatet over indikerer: Du kan ikkje rekne med å bruke Steam-support om noko skulle gå gale, om nøkkelen skulle vere brukt eller ugyldig, eller om spelet plutseleg skulle forsvinne frå kontoen din. Det hadde vore kjekt med ein definitiv oversikt over kven som er autoriserte og kven som ikkje er det (rart at ikkje Valve vil gje oss ein), men ein grei tommelfingerregel er at sider som spesialiserer seg på å kjøpe retailspel i lågkostnadsland, opne pakningen og så selje nøklane derifrå - som til dømes G2Play - ikkje er autoriserte. Stader som Impulse/Gamestop, GreenManGaming, Gamersgate, Amazon etc. er autoriserte. Uansett er dette Steamtilbodstråden - det er fritt for å lage ein eigen G2Play- eller generell Keystore-tråd. Endret 28. juni 2012 av Zealuu Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Så jeg kan ikke starte en butikk som selger spill uten å være autorisert av hver enkelt spillutvikler? Hvor kan jeg lese mer om denne autoriseringordningen? Hvordan undersøker jeg om min lokale butikk er autorisert? AtW Begrepet "autoriserte butikker" dukket vel, så vidt jeg kan huske, en gang en spurte Steam på forumet om slike CDkey- butikker. Siden det ikke er ulovlig, ikke en gang i gråsonen, så svarte da en Steam- ansatt at det var best å handle fra disse autoriserte. Skulle noe skje hadde man da ingen rettigheter annet enn de rettighetene cdkey- butikken du handlet fra ga deg, implisitt at disse bare ønsker å svindle. Det er jo bare surr. men hvis folk ønsker å betale mer eller absolutt må ha spilla sine på Steam, så er jo det deres tap. Nevnte Max Payne til 450 på Steam eller til 113 utenom Steam er jo et et lett valg, syntes jeg. Endret 28. juni 2012 av StorPeder Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Så jeg kan ikke starte en butikk som selger spill uten å være autorisert av hver enkelt spillutvikler? Hvor kan jeg lese mer om denne autoriseringordningen? Hvordan undersøker jeg om min lokale butikk er autorisert? AtW Sider som G2Play er ikkje-autoriserte vidareseljarar av Steam-nøklar. Du må sjølvsagt ikkje vere autorisert av kvar enkelt utviklar, og eg veit ikkje korleis det går føre seg i retailsamanheng, men for Steam finst det - naturleg nok, kanskje - ein autoriseringsordning med dei som opererer plattformen du sel nøklar til, altså Valve. Reint praktisk er det ikkje nokon skilnad på å kjøpe frå ikkje-autoriserte stader, men som sitatet over indikerer: Du kan ikkje rekne med å bruke Steam-support om noko skulle gå gale, om nøkkelen skulle vere brukt eller ugyldig, eller om spelet plutseleg skulle forsvinne frå kontoen din. Det hadde vore kjekt med ein definitiv oversikt over kven som er autoriserte og kven som ikkje er det (rart at ikkje Valve vil gje oss ein), men ein grei tommelfingerregel er at sider som spesialiserer seg på å kjøpe retailspel i lågkostnadsland, opne pakningen og så selje nøklane derifrå - som til dømes G2Play - ikkje er autoriserte. Stader som Impulse/Gamestop, GreenManGaming, Gamersgate, Amazon etc. er autoriserte. Uansett er dette Steamtilbodstråden - det er fritt for å lage ein eigen G2Play- eller generell Keystore-tråd. Ok, hvor ser jeg om min key-seller er autorisert? Hvor er oversikten? Her er min hypotese: dette med "autoriserte selgere" er bare piss, det finnes ingen autoriseringordning, og dette er bare vissvass fordi de ikke liker at ting blir kjøpt billig av key-sellere. AtW Lenke til kommentar
Licht Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Eg sa jo nett at det ikkje var nokon oversikt, men at eg gjerne skulle ha likt ein? Det kan godt vere at Valve berre finn det på, men i så fall er det jo berre å ta sjansen. Det verste som kan skje er at du ikkje får spelet, eller at kredittkortinfoen din kjem på avveie, eller at kontoen din vert sperra. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Var da en episode hvor mange som kjøpte Modern Warfare 2 fra uoffisielle sider mistet spillet. http://ve3d.ign.com/articles/news/51583/Valve-Banning-Grey-Import-Modern-Warfare-2-CD-Keys Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå