Gå til innhold

Steam tilbuds- og diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lovet meg selv å ikke kjøpe nyere stortitler til 25%-50% osv. Hvis det blir noe i år er det enten mindre casual/indiespill som ikke kostet stort i utgangspunktet, eller større titler med veldig bra rabatt. Kanskje Deus Ex, Rage eller Alan Wake. Max Payne 3 vel for nytt.

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Autorisert av hvem?

AtW

Utgiverne og/eller distributørene. Sider som G2Play er ikke autorisert.

Så jeg kan ikke starte en butikk som selger spill uten å være autorisert av hver enkelt spillutvikler? Hvor kan jeg lese mer om denne autoriseringordningen? Hvordan undersøker jeg om min lokale butikk er autorisert?

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Autorisert av hvem?

AtW

Det handler (så vidt som jeg har skjønt) at han foretrekker å handle på autoriserte butikker og ikke mindre kjeder. Han nevner ingenting om at du MÅ kjøpe ifra en autorisert butikk

Utgiverne og/eller distributørene. Sider som G2Play er ikke autorisert.

Så jeg kan ikke starte en butikk som selger spill uten å være autorisert av hver enkelt spillutvikler? Hvor kan jeg lese mer om denne autoriseringordningen? Hvordan undersøker jeg om min lokale butikk er autorisert?

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Sider som G2Play er ikkje-autoriserte vidareseljarar av Steam-nøklar. Du må sjølvsagt ikkje vere autorisert av kvar enkelt utviklar, og eg veit ikkje korleis det går føre seg i retailsamanheng, men for Steam finst det - naturleg nok, kanskje - ein autoriseringsordning med dei som opererer plattformen du sel nøklar til, altså Valve.

Reint praktisk er det ikkje nokon skilnad på å kjøpe frå ikkje-autoriserte stader, men som sitatet over indikerer: Du kan ikkje rekne med å bruke Steam-support om noko skulle gå gale, om nøkkelen skulle vere brukt eller ugyldig, eller om spelet plutseleg skulle forsvinne frå kontoen din. Det hadde vore kjekt med ein definitiv oversikt over kven som er autoriserte og kven som ikkje er det (rart at ikkje Valve vil gje oss ein), men ein grei tommelfingerregel er at sider som spesialiserer seg på å kjøpe retailspel i lågkostnadsland, opne pakningen og så selje nøklane derifrå - som til dømes G2Play - ikkje er autoriserte. Stader som Impulse/Gamestop, GreenManGaming, Gamersgate, Amazon etc. er autoriserte.

Uansett er dette Steamtilbodstråden - det er fritt for å lage ein eigen G2Play- eller generell Keystore-tråd.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

AtW

Begrepet "autoriserte butikker" dukket vel, så vidt jeg kan huske, en gang en spurte Steam på forumet om slike CDkey- butikker. Siden det ikke er ulovlig, ikke en gang i gråsonen, så svarte da en Steam- ansatt at det var best å handle fra disse autoriserte. Skulle noe skje hadde man da ingen rettigheter annet enn de rettighetene cdkey- butikken du handlet fra ga deg, implisitt at disse bare ønsker å svindle.

Det er jo bare surr. men hvis folk ønsker å betale mer eller absolutt må ha spilla sine på Steam, så er jo det deres tap.

Nevnte Max Payne til 450 på Steam eller til 113 utenom Steam er jo et et lett valg, syntes jeg.

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

AtW

Sider som G2Play er ikkje-autoriserte vidareseljarar av Steam-nøklar. Du må sjølvsagt ikkje vere autorisert av kvar enkelt utviklar, og eg veit ikkje korleis det går føre seg i retailsamanheng, men for Steam finst det - naturleg nok, kanskje - ein autoriseringsordning med dei som opererer plattformen du sel nøklar til, altså Valve.

Reint praktisk er det ikkje nokon skilnad på å kjøpe frå ikkje-autoriserte stader, men som sitatet over indikerer: Du kan ikkje rekne med å bruke Steam-support om noko skulle gå gale, om nøkkelen skulle vere brukt eller ugyldig, eller om spelet plutseleg skulle forsvinne frå kontoen din. Det hadde vore kjekt med ein definitiv oversikt over kven som er autoriserte og kven som ikkje er det (rart at ikkje Valve vil gje oss ein), men ein grei tommelfingerregel er at sider som spesialiserer seg på å kjøpe retailspel i lågkostnadsland, opne pakningen og så selje nøklane derifrå - som til dømes G2Play - ikkje er autoriserte. Stader som Impulse/Gamestop, GreenManGaming, Gamersgate, Amazon etc. er autoriserte.

Uansett er dette Steamtilbodstråden - det er fritt for å lage ein eigen G2Play- eller generell Keystore-tråd.

Ok, hvor ser jeg om min key-seller er autorisert? Hvor er oversikten?

Her er min hypotese: dette med "autoriserte selgere" er bare piss, det finnes ingen autoriseringordning, og dette er bare vissvass fordi de ikke liker at ting blir kjøpt billig av key-sellere.

AtW

Lenke til kommentar

Eg sa jo nett at det ikkje var nokon oversikt, men at eg gjerne skulle ha likt ein?

Det kan godt vere at Valve berre finn det på, men i så fall er det jo berre å ta sjansen. Det verste som kan skje er at du ikkje får spelet, eller at kredittkortinfoen din kjem på avveie, eller at kontoen din vert sperra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...