Gå til innhold

Steam tilbuds- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg gjorde om alle items jeg kunne til juveler, med unntak av bakgrunnsbilde fra Kerbal Space Program :love:, og endte opp med 6560 juveler. Solgte litt småtteri, men når jeg ser at jeg kan få kanskje 10 kroner for masse rusk til sammen blir det til at jeg ofte rett og slett ikke gidder.

 

Så nå har jeg 6560 juveler jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde om alle items jeg kunne til juveler, med unntak av bakgrunnsbilde fra Kerbal Space Program :love:, og endte opp med 6560 juveler. Solgte litt småtteri, men når jeg ser at jeg kan få kanskje 10 kroner for masse rusk til sammen blir det til at jeg ofte rett og slett ikke gidder.

 

Så nå har jeg 6560 juveler jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til...

Du kan sikkert gi dem til meg om du ikke vil ha dem! ;) ;) ;)

https://steamcommunity.com/tradeoffer/new/?partner=35562740&token=Jh0ypKCY

Lenke til kommentar

 

Jeg gjorde om alle items jeg kunne til juveler, med unntak av bakgrunnsbilde fra Kerbal Space Program :love:, og endte opp med 6560 juveler. Solgte litt småtteri, men når jeg ser at jeg kan få kanskje 10 kroner for masse rusk til sammen blir det til at jeg ofte rett og slett ikke gidder.

 

Så nå har jeg 6560 juveler jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til...

Du kan sikkert gi dem til meg om du ikke vil ha dem! ;) ;) ;)

https://steamcommunity.com/tradeoffer/new/?partner=35562740&token=Jh0ypKCY

 

 

Hehe. Tror jeg bare sitter på dem litt. Lite fornuftig jeg kan vinne av bud med en så beskjeden sum ser det ut til.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg gjorde om alle items jeg kunne til juveler, med unntak av bakgrunnsbilde fra Kerbal Space Program :love:, og endte opp med 6560 juveler. Solgte litt småtteri, men når jeg ser at jeg kan få kanskje 10 kroner for masse rusk til sammen blir det til at jeg ofte rett og slett ikke gidder.

 

Så nå har jeg 6560 juveler jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til...

Du kan sikkert gi dem til meg om du ikke vil ha dem! ;) ;) ;)

https://steamcommunity.com/tradeoffer/new/?partner=35562740&token=Jh0ypKCY

 

 

Hehe. Tror jeg bare sitter på dem litt. Lite fornuftig jeg kan vinne av bud med en så beskjeden sum ser det ut til.

 

 

6560 holder ikke til de store, populære titlene, men du kan få deg 1-4 gode spill for det. Det er vel også visse deler av døgnet der både USA og Europa har lavere aktivitet, lettere å få en superdeal i den perioden. Og så er det lurt å kuppe budrunden i det siste minuttet, hihi. Men hvis du bare liker blockbusters blir det jo litt vanskelig.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt verdien på gemsa jeg. Ta et platinum kort jeg solgte for 30 kr, det ville gitt meg 200 gems. Når man ser hvor mange gems som kreves for å vinne en auksjon må det jo bli infernalsk dyrt?

Kort blir til svært få gems, i forhold til emotes og bakgrunner. Kort lønner det seg å bare selge direkte. Før det tok av helt var det flust av bakgrunner til 0.10 kroner som ga 80 gems hver. Jeg brukte selv det lille jeg hadde i wallet på det da, det gå meg rundt 100 av dem, og ca 8000 gems og 50 kr wallet. Jeg gjorde om alt jeg hadde av bakgrunner og emotes fra før og. Det var sikkert mange som fikk utnyttet det bedre enn meg. Første dagen lå de på 0.30 kr, og gems lå rundt 5 kr for 1000. Mulig folk kjøpte mye da også. Det er fortsatt latterlige priser på enkelte spill. Jeg tviler på at alle har tenkt gjennom hvor stor verdien av gems er/har vært. For mange ville det vært mye lurere å selge gems på market og så bare vente til det ordentlige salget begynner.

 

Jeg er totalt sett fornøyd. Jeg har fortsatt ca 4000 gems, jeg vant bud for tre spill, to av dem ukjente for meg før salget, men jeg liker dem. Jeg har konsekvent latt være å by mer enn ca 50% av spillets pris, da selger jeg heller gems direkte. Har også fått meg noen badges "gratis". Håper jeg kanskje får tak i et spill eller to til før jeg selger det resterende på market. Gjennom hele auksjonen har jeg og kjøpt bakgrunner og emotes når prisen har vært lav. Egentlig mye styr med lite avkastning, men jeg synes det er litt underholdende og.

 

Alle pengene jeg hadde i wallet har og kommet fra salg av kort, så dette har ikke kostet meg en krone.

Endret av Blodappelsin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gems, emotes og kort er jo ikke noe det er nødvendig å bry seg om hvis du ikke vil. Kort kan du jo bare selge på market og få igjen noen kroner her og der. Det er ikke store summer å snakke om, men litt er det jo. Jeg solgte alle duplikater jeg hadde for en stund tilbake og fikk ca 20 kr. Ikke mye om man ikke går inn for det, men hey, free money. Det er enkelte som driver med det i store kvanta, i grunn bare kjøper når prisene er lave, og selger under sommer- og julesalg når prisene er høyere. En bruker på reddit hevdet at ut av dette fikk han ca 100$ å bruke på hvert salg, og han hadde ikke selv betalt for et eneste spill siden trading cards kom.

 

Det er en egen økonomi på steam market, spesielt innenfor tradingmiljøene. Både trading av spill og items til spill. Det spekuleres i om gems kommer til å bli en slags valuta, slik som keys til spill og diverse items allerede er. Ganske interessant synes jeg, men ikke noe jeg gidder å bruke mye tid på.

 

Wallet er jo lurt å vite om imo. Det er f.eks. fin måte å budsjettere et salg på. Da kan du fylle opp med så mye du ønsker i forkant av et salg, og bruke kun det som er i wallet. Steamgavekort blir og kreditert til din wallet. Jeg vet om flere som månedlig fører over en liten sum, si 100 kr, og bruker kun det på spill.

 

Se https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1122-RTSC-0478 for mer info.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...