TheKims Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Personlig verdi har da vitterlig ingenting å si. Må være det mest tafatte argumentet jeg har sett på akkurat dette og alt annet. Men la hos ha en grei regel i denne tråden. Link til nye Humble Bundles når de kommer ut, men ikke provoser ved å skrive at man betalte minstepris. Hvorfor blir du provosert? Om folk velger å betale minstepris så er det ikke ditt problem. 2 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Sist jeg sjekket er 5$ mer enn 0$ som folk har betalt (ikke betalt) i lang tid. Verdien er ikke høyere enn hva folk betaler. Se for eksempel på emotikoner på Steam Market. Du har 'kule' som :weed: som går for 10+€, mens Super Meat Boy sine smileyer er nærmere verdiløse (0.03€ ++) - til og med de markert som skjeldne. Personlig har jeg liten interesse av denne pakken, så kommer ikke til å kjøpe. Om jeg skulle bli overtalt til at Dead Island er utrolig artig med kompiser, så jo kanskje, men ikke til noe mer enn snittpris. Er en grunn til at jeg kjøper på salg, og ikke fullpris. Verdien er som sagt verdt hva kunden betaler. Lenke til kommentar
Bentein Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Personlig verdi har da vitterlig ingenting å si. Må være det mest tafatte argumentet jeg har sett på akkurat dette og alt annet. Personelig verdi har absolutt alt og si.... Skaff deg noen år med økonomistudier og du vil innse hvor dumt det du sier høres ut. Mange som kjøper spill på humblebundle, som jo tross alt som regel er litt eldre spill, ville ALDRI kjøpt de til full pris. Og 4 dollar er bedre enn 0 dollar, spesielt når grensekostnad ved salget er tilnærmet 0. Og i økonomien snakker man om indifferensekurver og nyttefunksjoner. Hvis jeg mener disse spillene gir meg svært lite nytte (utility), vil dette gjøre min betalingsvillighet lav. Slik har vi alle våre egne unike nyttefunksjoner for forskjellige varer og de er i stadig endring. Med andre ord har den "personlige verdsettingen av en vare" absolutt alt og si. Fagområdet heter mikroøkonomi og du kan lese mer i denne boken hvis du gidder: http://www.amazon.com/Microeconomics-7th-Edition-Robert-Pindyck/dp/0132080230 PS: Jeg tror bedriftene som legger ut spillene sine for salg der vet akkurat hva de går til, og har kalkulert med at dette er lønnsomt. Så blir litt dumt å synes synd på dem. Blir som at man skal betale mer enn prisen på en eldre vare på elkjøp, fordi det er synd på dem som selger den med tap. Og de taper jo faktisk, det gjør de ikke på humblebundle da alternativ ikke er kjøp til full pris, men intet kjøp. Samt at grensekostnad ved salg er nesten 0 som tidligere nevnt. 7 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Trodde diskusjonen var ferdig jeg... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Diskusjoner blir aldri ferdig her på Diskusjon.no. Derav navnet tror jeg. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Quakecon Weekend! http://store.steampowered.com/sale/quakecon1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Quakecon Weekend! http://store.steampo.../sale/quakecon1 Utrolig nok er disse spillene ikke spesielt billig selv med 75% rabatt.... AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Utrolig nok er disse spillene ikke spesielt billig selv med 75% rabatt.... AtW Stemmer.. Sjekket gjennom den litt grundigere, og det var ikke noe særlig mye spennende der til den prisen. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Farlige greier disse ID-greiene. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Ser Steam har tilbud på Fallout spillene nå. Og greia er at jeg har ikke spilt disse...ja ja..jeg vet shame on me Men hvilke burde jeg gå for? Fallout 3 GOTYE eller Fallout New Vegas Ultimate Edition? Endret 2. august 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Tror det kommer såpass mye nye spill fremover at det ikke er helt vits for min del, men har lest så mye bra om spill serien at det ville jo vært litt synd å ikke få spilt minst en av dem da. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Tror det kommer såpass mye nye spill fremover at det ikke er helt vits for min del, men har lest så mye bra om spill serien at det ville jo vært litt synd å ikke få spilt minst en av dem da. New Vegas har bedre historie og karakterer synes jeg. Egentlig er vel det et bedre spill sånn sett fra utsiden, hvis man ikke har spilt seg lei på det første. Så jeg hadde nok kjøpt det. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Personlig likte jeg Fallout 3 bedre, og har rundet det tre ganger, mens New Vegas forble med en gjennomspilling. Begge spillene er knakende gode, men jeg synes Fallout 3 hadde dere stemning, og jeg husker historien bedre fra det spillet enn NV. Lenke til kommentar
Madr1dista Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg hadde lett gått for Fallout 3. Bedre historie og stemning bl.a. De fleste jeg kjenner likte også Fallout 3 bedre enn NV. Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Liker best Fallout 3 selv. New Vegas var e therlig spill det å, men likte 3ern bedre. Thursday: id Sale, with all id games 75% off Friday: Fallout 3, Fallout New Vegas, and all Fallout DLC 75% off Saturday: The Elder Scrolls Sale, with Elder Scrolls titles and DLCs selling for 40-75% off Sunday: Dishonored, including DLC 66% off Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Liker best NV selv, og det gjør mesteparten av de jeg kjenner også, men er vel smak og behag, gidder du å spilel igjennom det ene av de, så hadde jeg kjøpt begge, da får man nok glede av begge. AtW Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Quakecon Pack til 86,84€. Godt kjøp? Har ingen av spillene, bortsett fra Skyrim. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Fallout NV er et rollespill, har bedre historie, er tro mot Fallout-universet, og har bedre og mer interessante karakterer. Fallout 3 er Oblivion med guns. Så det kommer helt an på hvilken sjanger man liker best. Om man liker rollespill så er forøvirg Dead Money-DLCen til New Vegas en av få virkelige minneverdige rollespillopplevelser de siste 10 årene. Dessverre lider begge spillene av den grusomme spillmotoren. Endret 2. august 2013 av radiohodet 1 Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Noen spesiell grunn til at Planetary Annihilation er så dyrt? 64.99 EUR på Steam, caramba! Minner meg om gamledager på Nintendo (husker ikke om det var SNES eller N64) hvor spilla kunne koste 699,- Endret 2. august 2013 av XE800 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå