Gå til innhold

Steam tilbuds- og diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Personlig verdi har da vitterlig ingenting å si. Må være det mest tafatte argumentet jeg har sett på akkurat dette og alt annet.

Men la hos ha en grei regel i denne tråden. Link til nye Humble Bundles når de kommer ut, men ikke provoser ved å skrive at man betalte minstepris.

Hvorfor blir du provosert? Om folk velger å betale minstepris så er det ikke ditt problem.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg sjekket er 5$ mer enn 0$ som folk har betalt (ikke betalt) i lang tid.

Verdien er ikke høyere enn hva folk betaler. Se for eksempel på emotikoner på Steam Market. Du har 'kule' som :weed: som går for 10+€, mens Super Meat Boy sine smileyer er nærmere verdiløse (0.03€ ++) - til og med de markert som skjeldne.

Personlig har jeg liten interesse av denne pakken, så kommer ikke til å kjøpe. Om jeg skulle bli overtalt til at Dead Island er utrolig artig med kompiser, så jo kanskje, men ikke til noe mer enn snittpris.

Er en grunn til at jeg kjøper på salg, og ikke fullpris. Verdien er som sagt verdt hva kunden betaler.

Lenke til kommentar

Personlig verdi har da vitterlig ingenting å si. Må være det mest tafatte argumentet jeg har sett på akkurat dette og alt annet.

Personelig verdi har absolutt alt og si.... Skaff deg noen år med økonomistudier og du vil innse hvor dumt det du sier høres ut. Mange som kjøper spill på humblebundle, som jo tross alt som regel er litt eldre spill, ville ALDRI kjøpt de til full pris. Og 4 dollar er bedre enn 0 dollar, spesielt når grensekostnad ved salget er tilnærmet 0.

Og i økonomien snakker man om indifferensekurver og nyttefunksjoner. Hvis jeg mener disse spillene gir meg svært lite nytte (utility), vil dette gjøre min betalingsvillighet lav. Slik har vi alle våre egne unike nyttefunksjoner for forskjellige varer og de er i stadig endring. Med andre ord har den "personlige verdsettingen av en vare" absolutt alt og si.

Fagområdet heter mikroøkonomi og du kan lese mer i denne boken hvis du gidder:

http://www.amazon.com/Microeconomics-7th-Edition-Robert-Pindyck/dp/0132080230

PS: Jeg tror bedriftene som legger ut spillene sine for salg der vet akkurat hva de går til, og har kalkulert med at dette er lønnsomt. Så blir litt dumt å synes synd på dem. Blir som at man skal betale mer enn prisen på en eldre vare på elkjøp, fordi det er synd på dem som selger den med tap. Og de taper jo faktisk, det gjør de ikke på humblebundle da alternativ ikke er kjøp til full pris, men intet kjøp. Samt at grensekostnad ved salg er nesten 0 som tidligere nevnt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Utrolig nok er disse spillene ikke spesielt billig selv med 75% rabatt....

AtW

Stemmer.. Sjekket gjennom den litt grundigere, og det var ikke noe særlig mye spennende der til den prisen.

Lenke til kommentar

Ser Steam har tilbud på Fallout spillene nå. Og greia er at jeg har ikke spilt disse...ja ja..jeg vet shame on me :p

Men hvilke burde jeg gå for? Fallout 3 GOTYE eller Fallout New Vegas Ultimate Edition?

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Tror det kommer såpass mye nye spill fremover at det ikke er helt vits for min del, men har lest så mye bra om spill serien at det ville jo vært litt synd å ikke få spilt minst en av dem da.

New Vegas har bedre historie og karakterer synes jeg. Egentlig er vel det et bedre spill sånn sett fra utsiden, hvis man ikke har spilt seg lei på det første.

Så jeg hadde nok kjøpt det.

Lenke til kommentar

Liker best Fallout 3 selv. New Vegas var e therlig spill det å, men likte 3ern bedre.

Thursday: id Sale, with all id games 75% off

Friday: Fallout 3, Fallout New Vegas, and all Fallout DLC 75% off

Saturday: The Elder Scrolls Sale, with Elder Scrolls titles and DLCs selling for 40-75% off

Sunday: Dishonored, including DLC 66% off

Lenke til kommentar

Fallout NV er et rollespill, har bedre historie, er tro mot Fallout-universet, og har bedre og mer interessante karakterer. Fallout 3 er Oblivion med guns. Så det kommer helt an på hvilken sjanger man liker best.

Om man liker rollespill så er forøvirg Dead Money-DLCen til New Vegas en av få virkelige minneverdige rollespillopplevelser de siste 10 årene.

Dessverre lider begge spillene av den grusomme spillmotoren.

Endret av radiohodet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen spesiell grunn til at Planetary Annihilation er så dyrt? 64.99 EUR på Steam, caramba! Minner meg om gamledager på Nintendo (husker ikke om det var SNES eller N64) hvor spilla kunne koste 699,- :)

Endret av XE800
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...