Villanden Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Mener jeg har sett samme "diskusjon" i denne tråden tidligere. Terskelen for å kalle noen en "drittsekk" er tilsynelatende lavere for enkelte, og det kan man ikke gjøre noe med. Jeg har uansett gitt 30 kroner til veldedighet i dag, penger jeg kunne ha spart og heller lastet ned spillene på ulovlig vis. Det er ikke mye, men det er litt. 4 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Vi har vel denne diskusjonen hver gang Humble Bundle dukker opp her. Lenke til kommentar
Populært innlegg svelemoe Skrevet 30. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 30. juli 2013 Man kan også kalle deg en drittsekk. Men det trenger vi ikke gå nærmere inn på. Ja fytti katta, såg ei gammal dame her om dagen kjøpe 5 brus for 3, spydde nesten, heilt forkastelig å benytte seg av tilbud altså. 12 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Det er to helt forskjellige ting. Det blir som å spise hele kassa personalet fikk av sjefen alene fordi kaken var gratis og du er en del av personalet. Det blir som å putte ett kronestykke på hos Frelsesarmeen og skryte av at man har hjulpet de svakere i samfunnet. Det ligger en skjult beskjed i Humble Bundle sine "Betal hva du vil" som burde vises ganske klart. Blant annet får man flere spill om man betaler over gjennomsnittet og man får med et ekstra spill om man betaler 25$. Så klart er 5$ bedre enn ingenting, MEN det betyr ikke at du har bidratt for noe annet enn din egen grådighet. Du får spill for 252$ om du betaler 25$. Noe som er 10% av totalverdien og det er aldeles ikke mye penger. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Om du summerer priser gitt av steam for en rekke spill så gjenspeiler dette på ingen måte spillenes faktiske verdi. Om jeg lister opp prisen for brød, melk, pizza og brus på bensinstasjonen så er ikke dette den verdien folk flest ville gitt for produktene. Samme med Steam. De har døgnåpent og setter prisene deretter. Med unntak av salgene slik som det nettopp har vært. Jeg betalte full pris for Dead Island da det var nytt på Steam. Personlig ligger verdien i det spillet på 2-3 € fant jeg ut i ettertid. På den andre siden har jeg piratkopiert andre spill som har gitt meg en verdi langt over Steam eller andre butikkers priser. Endret 30. juli 2013 av Abigor 7 Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Har nesten 150 spill på Steam pluss en liten samling med fysiske kopier, deriblant ett par jeg har kjøpt igjen på Steam for enkelhets skyld, så min samvittighet er ren. Man kan også ta til etterretning det faktum at jeg bare hadde Dead Island fra før av. Sjansene er mikroskopiske for at jeg hadde betalt full pris for 4 relativt gamle spill nå, så utviklerne har ikke tapt penger i den forstand. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Når utgiverne velger å ha disse tilbudene så er de klar over at noen kommer til å betale så lite de kan mens andre ikke gjør det, og det at de velger å ha tilbudet allikevel viser vel at de ikke tar det så tungt at noen kjøper det til så lite og andre betaler mer. Ellers må ta med i regnestykket at dette er alle spill som har vært veldig lavt priset ved andre tilfeller, mao. er den reelle markedsprisen for en storkjøper mye lavere enn fullprisen som man gjerne bruker for å regne ut hvor mye man sparer på disse tilbudene. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Guacamelee kommer snart på Steam. Har ikke spilt det selv, men har forstått det sånn at det visst er veldig bra. http://www.ign.com/articles/2013/07/30/guacamelee-gold-edition-is-coming-to-steam Lenke til kommentar
TMB Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Man kan også kalle deg en drittsekk. Men det trenger vi ikke gå nærmere inn på. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Det er to helt forskjellige ting. Det blir som å spise hele kassa personalet fikk av sjefen alene fordi kaken var gratis og du er en del av personalet. Det blir som å putte ett kronestykke på hos Frelsesarmeen og skryte av at man har hjulpet de svakere i samfunnet. Det ligger en skjult beskjed i Humble Bundle sine "Betal hva du vil" som burde vises ganske klart. Blant annet får man flere spill om man betaler over gjennomsnittet og man får med et ekstra spill om man betaler 25$. Så klart er 5$ bedre enn ingenting, MEN det betyr ikke at du har bidratt for noe annet enn din egen grådighet. Du får spill for 252$ om du betaler 25$. Noe som er 10% av totalverdien og det er aldeles ikke mye penger. Noen synes spillene er verd mindre for seg enn andre, noe som tydeliggjøres om de ikke allerede har spillene da de også før har vært svært billige. Skjønner ikke at det er så vanskelig å ta innover seg. AtW 3 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Nice humblebundle på g: https://www.humblebu...eepsilverbundle Takk. 3 Lenke til kommentar
discostu Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Det får så være. Jeg mener fortsatt man er en drittsekk om man går på laveste sum. Man får som oftest spill for godt over 100$(nærmere 150-200$) og da burde minst 10% av spillenes verdi legges inn. 150€ er verdien på spillene på steam. 90€ uten SR3 DLC. Betale 30-40 kroner for en pakke til en verdi av 1200 kroner er helt borte for min del. For ikke å legge til at om man slenger inn 25$ så får man med spill til en verdi av 190€. Laveste sum og delte pengene på humblebundle og deepsilver. 0kr til veldedighet. Forøvrig har de for øyeblikket dratt inn 747,674.82$ på denne dealen noe som tilsvarer 4,4 mill norske kroner for øyeblikket så at folk flest tar laveste sum er ikke nødvendigvis negativt. Endret 31. juli 2013 av discostu Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Snittet av kjøperne på Humble Bundle er altså drittsekker. Nice one. Kosten ved å produsere et "nytt eksemplar" for denne handelen er tilnærmet lik null. Hele greia er "Pay what you want". Om det ligger noe skjult i dette eller ikke spiller ingen rolle, da det fortsatt "Betal hva du vil". Ikke må, men vil. Og de fleste velger å betale rundt snitt, litt avhengig av om de ønsker spillene de får med over snitt. For min egen del kan jeg umiddelbart se at jeg aldri kommer til å spille Riptide, så hvorfor skal jeg ha det? Kommer mest sannsynlig heller ikke til å spille SR2, og SR3 har jeg fra før. Sacred 2 og Risen 2 kan det tenkes jeg gidder teste, men lite sannsynlig. Så i praksis ville jeg bare ha Dead Island, og SR3 DLC er en bonus. For $5 er Dead Island på 75% salg. Jeg kjøper mange spill på Steam til 75% og. Likevel sover jeg godt om nettene. Dette er digitale varer. På tilbud, eller restsalg nærmest. Prøv samme tankegang på salg av fysiske varer, som faktisk har en produksjonskostnad per enhet. Det blir bare feil. Ting er ikke verdt mer enn hva folk er villige til å betale for det. Uansett. 2 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Jeg er delvis enig i Refsa, selv om hans synspunkter er litt drøye. Du får veldig mye for pengene når du kjøper humble bundle, og å gi det absolutte minimum gir en litt vond bismak for min egen del. Men dette gjelder hovedsaklig for indiespill, utviklet av små studio, som jeg oppriktig ønsker å støtte. Dette gjelder ikke i så stor grad for denne humble bundlen etter min mening, da det er tale om ganske store spill av store utgivere. Er det teit av meg å vektlegge dette? Muligens. Men jeg har alltid hatt et bløtt hjerte for underdogs, og etter min mening blir mye av det mest interessante i dag utviklet av små, uavhengige studio. Disse må de av oss som er kvalitetsbevisste støtte, slik at vi ikke ender opp med bare skytespill, sportsspill og The Sims. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Jeg er delvis enig i Refsa, selv om hans synspunkter er litt drøye. Du får veldig mye for pengene når du kjøper humble bundle, og å gi det absolutte minimum gir en litt vond bismak for min egen del. Men dette gjelder hovedsaklig for indiespill, utviklet av små studio, som jeg oppriktig ønsker å støtte. Dette gjelder ikke i så stor grad for denne humble bundlen etter min mening, da det er tale om ganske store spill av store utgivere. Er det teit av meg å vektlegge dette? Muligens. Men jeg har alltid hatt et bløtt hjerte for underdogs, og etter min mening blir mye av det mest interessante i dag utviklet av små, uavhengige studio. Disse må de av oss som er kvalitetsbevisste støtte, slik at vi ikke ender opp med bare skytespill, sportsspill og The Sims. DU får veldig mye for pengene synes du, andre synes ikke man får veldig mye for pengene fordi produktet ikke passer de så godt. Derfor er det forståelig at endel betaler mindre. AtW 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Personlig verdi har da vitterlig ingenting å si. Må være det mest tafatte argumentet jeg har sett på akkurat dette og alt annet. Men la hos ha en grei regel i denne tråden. Link til nye Humble Bundles når de kommer ut, men ikke provoser ved å skrive at man betalte minstepris. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Personlig verdi har da vitterlig ingenting å si. Må være det mest tafatte argumentet jeg har sett på akkurat dette og alt annet. Men la hos ha en grei regel i denne tråden. Link til nye Humble Bundles når de kommer ut, men ikke provoser ved å skrive at man betalte minstepris. Personlig verdi har da alt å si. Jeg betaler for ting jeg føler er verdt pengene mine. Om jeg kan sette pris selv, setter jeg en pris jeg føler passer overens med hva jeg får igjen. Om jeg ikke kan sette prisen, slik det som oftest er, kan det tenkes at jeg ikke kjøper tingen jeg har lyst på. Selv om andre mener det er verdt det, trenger ikke jeg dele denne oppfatningen. Riptide får du forøvrig for 19.95 USD fra flere steder nå. Det vil ikke overraske meg om det kommer til enda lavere pris ganske snart. Er det umoralsk av meg å kjøpe det på tilbud? At du blir provosert av at noen velger å betale snittpris, tilsier ikke at vi trenger en egen regel vel? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Personlig verdi har da vitterlig ingenting å si. Må være det mest tafatte argumentet jeg har sett på akkurat dette og alt annet. Men la hos ha en grei regel i denne tråden. Link til nye Humble Bundles når de kommer ut, men ikke provoser ved å skrive at man betalte minstepris. Selvfølgelig har personlig verdi noe å si? Det har jo det meste å si når man faktisk kan betale det man vil. Personlig gidder jeg ikke å kjøpe pakka i det hele tatt, da den ikke har noe særlig som jeg trenger. Folks som verdsetter pakka til 250$ hadde kjøpt alle spillene for lenge siden om de synes de var verd så mye. Jeg vil ikke ha noen regel om sånt, bare fordi du blir provosert basert på dine (i mine mening) underlige meninger. Det er relativt uinteressant å høre hva folk betalte, det kan jeg være enig i, men da burde vi kanskje forby "disse spillene kjøpte jeg på steam-salg"-poster også. AtW Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Moderatormelding Advarsel Da anbefaler jeg å legge diskusjonen om hvor mye man verdsetter en spillsamling i Kr på hylla siden det ser ut som det ikke kommer noe positivt ut av den. Endret 31. juli 2013 av Malvado 4 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Selvfølgelig har personlig verdi noe å si? Det har jo det meste å si når man faktisk kan betale det man vil. Personlig gidder jeg ikke å kjøpe pakka i det hele tatt, da den ikke har noe særlig som jeg trenger. Folks som verdsetter pakka til 250$ hadde kjøpt alle spillene for lenge siden om de synes de var verd så mye. Jeg vil ikke ha noen regel om sånt, bare fordi du blir provosert basert på dine (i mine mening) underlige meninger. Det er relativt uinteressant å høre hva folk betalte, det kan jeg være enig i, men da burde vi kanskje forby "disse spillene kjøpte jeg på steam-salg"-poster også. AtW Dette blir for dumt. Personlig verdi har noe å si når et spill er på tilbud til 50%. Personlig verdi bestemmer ikke at det er riktig å legge inn minstebeløpet på en Humble Bundle. Det virker litt barnslig av deg å komme med at vi burde slutte å poste steam salg poster også. Det er vel to veldig forskjellige ting. Kall gjerne min mening her sær, spesiell og underlig. Jeg er muligens en minoritet med denne meningen her på forumet, men det er svært svært mange andre på nettsider som Reddit som mener akkurat det samme som meg. Bare fordi du mener at meningen er sær eller at flertallet her i tråden har en mening betyr ikke det at den meningen er entydig ellers. Da avslutter jeg hele diskusjonen her siden det ikke kommer noen vei. Jeg bruker kanskje litt krasse uttrykk for å få frem det jeg mener og hvordan folk vil ta det imot får være opp til hver enkelt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå