Gå til innhold

Steam tilbuds- og diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Også: Har ikke Paypal selv, men fungerer dette altså slik at du bruker ditt kort opp mot paypal, og så går pengene fra en paypalkonto videre til butikken. Altså ingen direkte oversending av kortinformasjon eller annet, og dermed tryggere?

Ja, Paypal blir da et mellomledd mellom banken din og betalingsmottaker. Mottaker vil da aldri se noe konto- eller kortnummer, men vil få et referansenummer fra Paypal istedet der betalingen befinner seg.

En kollega erfarte at noen nøkkelselgere krever kopi av pass e.l. hvis man skal betale med kort. De krever derimot ingenting av papirer hvis man betaler med Paypal, så da var valget svært enkelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Paypal for det meste selv. Har også opplevd at Paypal kontoen ble misbrukt, da jeg hadde samme passord på den som en del annet (les: min feil). To beløp ble forsøkt trukket fra kort. Paypal sperret andre forsøk, og refunderte det første etter en epost fra meg.

Bruker ellers kredittkort også der Paypal ikke er støttet, da det kan være greiere å sperre/få refundert beløp ved evt misbruk.

Tilbake til Steam og koder: jeg kjøper mange spill fra andre steder enn steam, men prøver å holde meg til de store som Amazon, GMG osv. Ofte er det liten forskjell i pris mellom de som krever VPN eller er veldig suspekte, og noen som virker mer legitime. Da betaler jeg med glede litt ekstra for mer sikkerhet og mindre styr.

Må innrømme at jeg ikke har vært spesielt flink til å sammenligne tilbud og priser i forbindelse med summer sale... Og det har blitt noe sånn som 30+ kjøp...

Ja, Paypal blir da et mellomledd mellom banken din og betalingsmottaker. Mottaker vil da aldri se noe konto- eller kortnummer, men vil få et referansenummer fra Paypal istedet der betalingen befinner seg.

En kollega erfarte at noen nøkkelselgere krever kopi av pass e.l. hvis man skal betale med kort. De krever derimot ingenting av papirer hvis man betaler med Paypal, så da var valget svært enkelt.

Takker for svar fra begge to, da blir det vel å registrere seg en PayPal. Btw også helt enig i at ekstra risiko med småsider som selger koder gjør at større/sannsynligvis mer seriøs side = verdt en litt høyere pris.

ID tyveri osv kan jo fort bli dyrt.

tror flere gjør som du sier btw Xmas, å kjøper mye under summer sale uten å sjekke priser. Da jeg ser at Steam sitt salg av Skyrim er lik i pris med normalprisen til en del større (seriøse) nøkkelsider og dermed ikke spesielt bra tilbud. Ser for meg det er likt med mange andre spill også, uten at jeg har sjekket dette.

Lenke til kommentar

Hm. Kjøpe Assassin's Creed 3 eller ikke? Har ikke spilt igjennom de andre spillene så burde vel forsåvidt også kjøpe de samtidig. Er spillet å anbefale?

Assassin's Creed Pack til 42,48€ er jo også en ganske grei pris :hmm:

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Bare noen få timer igjen av salget nå...

Jeg står ovenfor et vanskelig valg:

Jeg har lyst på Magicka, Torchlight 2 og Civilization V.

Problemet? Jeg har bare råd til 2 av dem...

:hmm:

Få deg ihvertfall Civ 5, det er virkelig verd pengene, med tanke på hvor mange timer du får ut av spillet. Akkurat nå har jeg akkurat toppet 17 timer.

Lenke til kommentar

Få deg ihvertfall Civ 5, det er virkelig verd pengene, med tanke på hvor mange timer du får ut av spillet. Akkurat nå har jeg akkurat toppet 17 timer.

3IWw2.png

Og jeg har ikke engang kjøpt utvidelsespakken...

--

Forresten, Steam er komiske:

Community’s Choice voting has ended.

Experiencing voting withdrawal? You can still rate up content on the Community Hubs and vote for games on Greenlight.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Det er ikke noen problem. Dropp Magicka, kjøp de to andre :-)

Lenke til kommentar

"There seems to have been an error initializing or updating your transaction. Please wait a minute and try again or contact support for assistance."

NEEEEEEEEEEI! .... :omg:

Jeg står klar til å handle for over 80€, og så kommer dette opp...

Jaja, det var det Steam-salget... :hm:

Lenke til kommentar

Japp, er også en ganske lang tråd på Steam-forumet som allerede er 100 sider lang med folk som har det samme problemet...

For å være ærlig så jeg ikke for meg at betalingssystemet skulle knele så kjapt...

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Dette har jeg kjøpt i år på Steam:

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

Time Gentlemen, Please!

Fallout Collection

Brothers in Arms Pack

Wizorb

Final Fantasy VII

Timeshift

Hunted: The Demon's Forge

Another World

Papo & Yo

Thief Gold

Thief 2

Conflict: Denied Ops

Prototype 2

Tower Wars (won her on gaf)

Risen

Castle Crashers

The Sims 3 + Pets

NBA 2K13

Bionic Commando Pack

Watchmen: The End is Nigh Bundle

Universe Sandbox

Penny Arcade's On the Rain-Slick Precipice of Darkness 4

Cortex Command (won here on gaf)

Avadon (won here on gaf)

Might and Magic Heroes VI Gold

Superbrothers Sword and Sworcery EP

Ys The Oath in Felghana

Velvet Assassin

Commandos Pack

Sequence

Super House of Dead Ninjas

Afterfall InSanity Extended Edition

Under the Ocean

Half Minute Hero: Super Mega Neo Climax Ultimate Boy

Puzzle Quest 2

Jeg kjøpte også Mortal Kombat 9 og disse på GMG sitt 666 salg (alt aktivert på Steam):

Remember Me

Resident Evil Operation Raccoon City

Sniper Ghost Warrior 2

Resident Evil Revelations

Lost Planet Colonies

Sword of the Stars: The Pit

Lenke til kommentar

Magicka er genialt i co-op. For single-player er antakelig de 2 andre bedre valg.

Jeg brukte ikke så mye penger denne gangen. Kjøp:

• Tropico 3 Gold
  • Alan Wake
  • Dishonored
  • Fallout: New Vegas
  • Just Cause 2
  • Sleeping Dogs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...