Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Hvordan får jeg tak i foil kort? Det er rare drops. Men du kan kjøpe dem. la til 100 euro på min steam wallet nå. Nå skal det hamstres foil kort. Endret 22. juli 2013 av Kron Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 la til 100 euro på min steam wallet nå. Nå skal det hamstres foil kort. Tror jeg skal kjøpe noen foil kort for mine 4 euro, så se om jeg kan selge dem for en litt høyere pris seinere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 2 sett med foil og 5 sett med vanlige foreløpig. Det er totalt 70 kort. Kosta meg 40 euro. Nå vurderer jeg om jeg skal kjøpe 3 sett til med foil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Wow, jeg har bare kjøpt for L4D2, og det var bare 4 kort, og det kostet rundt 4 euro.... My penger egentlig.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Det er bare summer getaway korta som slutter å droppe etter salget. Alle enkeltspill badges og kort som hører til vil fortsette å droppe etter salget. Som de L4D2 korta du nettopp kjøpte Endret 22. juli 2013 av Kron Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Ble visst noen kjøp helt på slutten. Anna Extended Edition, Primordia, Papo & Yo, The Night of the Rabbit, Nancy Drew: Ghost of Thornton Hall og A New Beginning - Final Cut. Men nå er jeg finito. Lenke til kommentar
Bentein Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Må si jeg er imponert over hvordan de klarte å selge så mye Skyrim for den prisen.. http://www.allkeyshop.com/blog/buy-skyrim-legendary-edition-cd-key-compare-prices/# Får det billigere uten salg hvis man kjøper steam-kode utenfor klienten! Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 http://www.allkeysho...ompare-prices/# Får det billigere uten salg hvis man kjøper steam-kode utenfor klienten! Men da får når man jo ikke Summer Getaway kort... Også er det jo selvfølgelig det faktum at mange ikke stoler på alle disse kodesjappene. Eller at man rett og slett ikke ønsker å støtte de, siden flere åpenbart opererer i et litt grått marked. Jeg har kjøpt fra et par tidligere, men har hoppet av de gangene det har blitt bedt om kopi av legitimasjon og slike ting. Det er også en del rare omtaler av noen av dem. Moralen er: gjør et raskt søk på stedet du velger å handle fra før du legger igjen kredittkortinfo. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg hadde veldig dårlig erfaring med en slik butikk tidligere. Ble bare tull med registering og betaling, så endte opp med å få masse spam istedenfor. Av de man kan stole på er www.greenmangaming.com, men der er prisene heller ikke så voldsomt langt under steam. Lenke til kommentar
Bentein Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Men da får når man jo ikke Summer Getaway kort... Også er det jo selvfølgelig det faktum at mange ikke stoler på alle disse kodesjappene. Eller at man rett og slett ikke ønsker å støtte de, siden flere åpenbart opererer i et litt grått marked. Jeg har kjøpt fra et par tidligere, men har hoppet av de gangene det har blitt bedt om kopi av legitimasjon og slike ting. Det er også en del rare omtaler av noen av dem. Moralen er: gjør et raskt søk på stedet du velger å handle fra før du legger igjen kredittkortinfo. At man er skeptisk og sjekker de ut før man legger inn kortinformasjon er jeg helt enig i. Det med juridisk gråsone er jeg derimot uenig i. De kjøper jo koder fra Steam for så å selge de videre, noe Steam ikke kan nekte noen å gjøre innad i EU grunnet europeiske handelslover for fri flyt av varer. At Steam velger å selge ting mye dyrere til oss enn de gjør andre steder, på tross av at internett på mange måter burde være 1 marked, 1 pris gjør at jeg heller ikke ser noe moralsk feil med å kjøpe produktet i en billig prissone for å spare på dette. Men selvsagt, hadde det vært samme pris inne på Steam hadde jeg også lett kjøpt der, da det er en tryggere plass å oppgi kortinformasjon enn små nettsider fra øst-europa. Selv om det lett går an å google disse. Bla den siden der som selger Skyrim legendary til 15 euro har fått kjempegode tilbakemeldinger fra kunder! Selv om det er litt mer tungvindt å kjøpe russisk versjon da aktiveringen krever VPN (noe de tilbyr gratis på nettsiden). Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 At man er skeptisk og sjekker de ut før man legger inn kortinformasjon er jeg helt enig i. Det med juridisk gråsone er jeg derimot uenig i. De kjøper jo koder fra Steam for så å selge de videre, noe Steam ikke kan nekte noen å gjøre innad i EU grunnet europeiske handelslover for fri flyt av varer. At Steam velger å selge ting mye dyrere til oss enn de gjør andre steder, på tross av at internett på mange måter burde være 1 marked, 1 pris gjør at jeg heller ikke ser noe moralsk feil med å kjøpe produktet i en billig prissone for å spare på dette. Men selvsagt, hadde det vært samme pris inne på Steam hadde jeg også lett kjøpt der, da det er en tryggere plass å oppgi kortinformasjon enn små nettsider fra øst-europa. Selv om det lett går an å google disse. Bla den siden der som selger Skyrim legendary til 15 euro har fått kjempegode tilbakemeldinger fra kunder! Selv om det er litt mer tungvindt å kjøpe russisk versjon da aktiveringen krever VPN (noe de tilbyr gratis på nettsiden). For koder kjøpt lovlig er jeg enig med deg. Jeg er usikker på hva Steam sin EULA sier om dette, men det vil ikke overraske meg om den sier noe annet. Problemet er at man i mange tilfeller ikke kan vite at kodene er kjøpt lovlig. Kodene kan være stjålet, kjøpt med stjålne kredittkort osv. Som oftest er det nok ikke det som er tilfelle, men man vet ikke. I mange tilfeller vil jeg tro kodene fra fysiske eksemplarer, kjøpt i land som er adskillig billigere. Problemet da er egentlig bare at Steam gjerne mener at man må eie den fysiske kopien også (har jeg lest et sted - ikke direkte fra Steam). Da er det så absolutt et grått marked. Og selvfølgelig synes jeg prisene på digitale tjenester er helt på trynet. Og at Steam mener 1 EUR = 1 USD. Fra Steam sin TOS: You are entitled to use the Software for your own use, but you are not entitled to: [...] emulate or redirect the communication protocols used by Valve in any network feature of the Software, through protocol emulation, tunneling, modifying or adding components to the Software, use of a utility program or any other techniques now known or hereafter developed, for any purpose including, but not limited to network play over the Internet, network play utilizing commercial or non-commercial gaming networks or as part of content aggregation networks, without the prior written consent of Valve [...] Med andre ord: bruk av VPN for å aktivere spill på Steam bryter med Terms of Service. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Ufattelig trist at det som får mest oppmerksomhet i dag ikke er spill, men samlekort og achievements. :S Ikke mye penger brukt på dette salget, men jeg leide Mark of the Ninja, siden det er Microsoft som utgir det, og da kan man vel bare glemme å se det på GOG eller i en bundle. Grafsa også til meg Civilization 5 - Brave New World, da det ble lagt ut på tilbud ved en feil. Vurderte Gunpoint og Monaco, men håper de kommer i en HumbleBundle eller tilsvarende senere, så venter heller litt med dem. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Ufattelig trist at det som får mest oppmerksomhet i dag ikke er spill, men samlekort og achievements. :S Hva var det du sa? Grafsa også til meg Civilization 5 - Brave New World, da det ble lagt ut på tilbud ved en feil. Jeg angrer dypt på at jeg ikke kjøpte det der og da. Faen óg. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Mht nøkkelselgere bruker jeg kun Paypal, oppgir aldri kortinformasjon til disse. Men ja, jeg kjøper aldri på Steam med mindre det er tilbud da jeg sparer ofte over 50% på å handle fra de jeg anser som trygge nøkkelselgere. Lenke til kommentar
Bentein Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Helt enig at evt stjålne koder kan være et problem, men vil anta at dette ikke er et stort problem på de større butikkene? Med andre ord: bruk av VPN for å aktivere spill på Steam bryter med Terms of Service. At det bryter med terms of service kunne ikke brydd meg mindre da slike papirer er verdt svært lite juridisk sett, spessielt innenfor EU/EØS området. Må innrømme at jeg liker GOG svært godt på dette punktet. 1 world, 1 price. Også: Har ikke Paypal selv, men fungerer dette altså slik at du bruker ditt kort opp mot paypal, og så går pengene fra en paypalkonto videre til butikken. Altså ingen direkte oversending av kortinformasjon eller annet, og dermed tryggere? Inneholder Paypal også funksjoner som i vanlige kredittkort, som å terminere transaksjonen hvis man ikke får vare osv? I såfall bør jeg vel skaffe meg det Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Det er rare drops. Men du kan kjøpe dem. la til 100 euro på min steam wallet nå. Nå skal det hamstres foil kort. Du gir ein allereie økonomisk utfordra ungdom dårlege idear. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Kjøpte Steam Summer Sale-foilen for euro, ble på ca 8 euro totalt. Resten gir jeg "beng" i, siden jeg kan få det gratis via slike pakker. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Helt enig at evt stjålne koder kan være et problem, men vil anta at dette ikke er et stort problem på de større butikkene? At det bryter med terms of service kunne ikke brydd meg mindre da slike papirer er verdt svært lite juridisk sett, spessielt innenfor EU/EØS området. Må innrømme at jeg liker GOG svært godt på dette punktet. 1 world, 1 price. Også: Har ikke Paypal selv, men fungerer dette altså slik at du bruker ditt kort opp mot paypal, og så går pengene fra en paypalkonto videre til butikken. Altså ingen direkte oversending av kortinformasjon eller annet, og dermed tryggere? Inneholder Paypal også funksjoner som i vanlige kredittkort, som å terminere transaksjonen hvis man ikke får vare osv? I såfall bør jeg vel skaffe meg det Jeg bruker Paypal for det meste selv. Har også opplevd at Paypal kontoen ble misbrukt, da jeg hadde samme passord på den som en del annet (les: min feil). To beløp ble forsøkt trukket fra kort. Paypal sperret andre forsøk, og refunderte det første etter en epost fra meg. Bruker ellers kredittkort også der Paypal ikke er støttet, da det kan være greiere å sperre/få refundert beløp ved evt misbruk. Tilbake til Steam og koder: jeg kjøper mange spill fra andre steder enn steam, men prøver å holde meg til de store som Amazon, GMG osv. Ofte er det liten forskjell i pris mellom de som krever VPN eller er veldig suspekte, og noen som virker mer legitime. Da betaler jeg med glede litt ekstra for mer sikkerhet og mindre styr. Må innrømme at jeg ikke har vært spesielt flink til å sammenligne tilbud og priser i forbindelse med summer sale... Og det har blitt noe sånn som 30+ kjøp... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Du gir ein allereie økonomisk utfordra ungdom dårlege idear. beklager Har nå 3 sett med foil m.a.o. 30 kort. betalte rundt 1.5-2 euro for hvert kort. Tror jeg betalte rundt 50 euro totalt. om korta går opp til bare 5 euro vil jeg få 150 euro tilbake fra investeringa på 50. Dette har jeg klokketroa på Det som er interessant å se på er hva korta gikk for før salget startet. Skyrim (foil) f.eks solgte for mellom 5 til 19 euro 11 Juli hvor kortet var nokså sjeldent. har også skaffet meg 10 sett av den vanlige versjonen av steam summer getaway. 130 kort skal jeg dermed spare til senere hvor jeg håper prisene øker. Endret 22. juli 2013 av Kron Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Kjøpte Steam Summer Sale-foilen for euro, ble på ca 8 euro totalt. Resten gir jeg "beng" i, siden jeg kan få det gratis via slike pakker. Korleis? Fleire dagar sida? Ser at det blir over 20 euro for alle foil-korta i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå