Fx21 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Og hva har politisk retning og idealmenneske med dette å gjøre? Jeg laster ned trippel-a spill, filmer og serier i hoppetall, men indiespill piratkopierer man ikke og man betaler mer enn 1$ for det. Dette er folk som har jobbet uten lønn og minimalt med midler i flere år. Idealmennesket har fryktlig mye med politisk retning å gjøre, etterom politisk retning ofte reflekterer etikk og moral. Skulle gjerne skrevet en lenger tekst om hvorfor eller hvordan, men hvis du er så trangsynt at du ikke klarer å forstå det på en enkel setning som den over, klarer du det iallefall ikke hvis du skal lese en avhandlig om det! De som driver med indiespill gjør det som oftest fordi de syns det er morsomt, ikke for å tjene penger, skal love deg at de kan nyttes bedre andre steder enn forran gutterommet på kveldstid. Men igjen, la andre bestemme hvor mye de vil betalte for spillene, jeg synes at HB er en flott ordning, da jeg kan teste de ut for en liten sum først, og evt. putte mer penger på grisen i senere tid. Må bare poengtere at du skyter deg selv i begge benene når du sier at du piratkopierer både spill, filmer og serier fra før. Er som å si at de store selskapene er korrupte og onde, mens de små er alltid snille. Hvis Minecraft hadde vært laget av en stor produsent, hadde du da piratkopiert det? Jeg hadde ikke, mitt syn er å gi noe tilbake til de som gjør noe revolusjonerende og faktisk jobber for pengene. Ville heller aldri piratkopiert Nolan-filmene, GoT eller Breaking Bad, hvorfor? Fordi de er verdt pengene, det er ikke alltid indiespillene! Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Betalte vel $2 for den siste Humble Indie bundle. Såvidt rørt noen av spillene. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Tror du missforsto min setning i førsteomgang. Jeg sammenlignet ikke idealmennesket med politiske meninger. Jeg sa at det ikke hadde noe med saken og gjøre. At du ramlet fra deg tull beviser bare at DU er i deep shit og ikke meg. Om et trippel-a spill faktisk er verdet det kjøper jeg det. Borderlands 2 kjøpte jeg nylig fordi prisen på spillet faktisk er verdt det. Spill fra f.eks. ubisoft blir ikke kjøpt fordi dem driter på ærlige kunder. At du tar mine utsagn som at jeg piratkopierer alt så bygger du enda mer under over at du hopper på en konklusjon med en gang. De som driver med indiespill gjør det ikke bare for moro skyld. Om så hadde de gitt bort spillet til deg gratis. De gjør det like mye for at de vil prøve å bli store som at det er for morro skyld. I hvor stor grad penger spiller inn er opp til hver enkelt utvikler. At du ikke ser hva jeg mener enda skjønner jeg ikke. Om du legger inn litt penger først for å teste spillene så kan du ihvertfall legge inn gjennomsnittsprisen. Noe mindre enn det burde føles skammelig. Her får du spill for 50$ og du vil ikke putte inn mer enn 1$? Idioti som jeg ikke burde argumentere mot. Kom gjerne med ett oppriktig godt argument for at du ikke burde legge inn mer enn gjennomsnittsprisen. 1 Lenke til kommentar
Everket Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Jeg ser virkelig heller ikke hvordan man kan rettferdigjøre å betale 0.01 elle for den sak skyld 1 dollar. Jeg vil nødig gå så langt å kalle noe navn, men det er relativt ynkelig å forsvare og gi dem 1 dollar.(Ikke misforstå, folk kan betale hva pokker de vil for min del, men å legge ut en vill forklaring på hvorfor man kun betaler 1 dollar blir rart, bedre å tie) Man kan egentlig si hva man vil, og bruke mange fine ord, jeg ser bare ikke hvordan det forandrer kjernen i saken. Endret 26. september 2012 av Everket Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Med tanke på så mye penger jeg har brukt på ubrukelige Indie-spill gjennom alle Steams sommer- og vintersalg, har jeg absolutt ikke noen dårlig samvittighet nei. Endret 26. september 2012 av TMB Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Så du straffer noen utviklere fordi du fikk et dårlig spill av noen andre utviklere? Virker jo veldig barnslig. Lenke til kommentar
claes Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Tror du missforsto min setning i førsteomgang. Jeg sammenlignet ikke idealmennesket med politiske meninger. Jeg sa at det ikke hadde noe med saken og gjøre. At du ramlet fra deg tull beviser bare at DU er i deep shit og ikke meg. Om et trippel-a spill faktisk er verdet det kjøper jeg det. Borderlands 2 kjøpte jeg nylig fordi prisen på spillet faktisk er verdt det. Spill fra f.eks. ubisoft blir ikke kjøpt fordi dem driter på ærlige kunder. At du tar mine utsagn som at jeg piratkopierer alt så bygger du enda mer under over at du hopper på en konklusjon med en gang. De som driver med indiespill gjør det ikke bare for moro skyld. Om så hadde de gitt bort spillet til deg gratis. De gjør det like mye for at de vil prøve å bli store som at det er for morro skyld. I hvor stor grad penger spiller inn er opp til hver enkelt utvikler. At du ikke ser hva jeg mener enda skjønner jeg ikke. Om du legger inn litt penger først for å teste spillene så kan du ihvertfall legge inn gjennomsnittsprisen. Noe mindre enn det burde føles skammelig. Her får du spill for 50$ og du vil ikke putte inn mer enn 1$? Idioti som jeg ikke burde argumentere mot. Kom gjerne med ett oppriktig godt argument for at du ikke burde legge inn mer enn gjennomsnittsprisen. Hva er bedre, $1 eller ikke et kjøp i det hele tatt eller piratkopiering? Netopp.. folk betaler det de syntes det er verdt eller så lar man være. Syntes forøvrig ditt argument om at det er greit å piratkopiere noen ting mens andre ikke er helt på trynet. Man straffer da ingen ved å betale kun 1 cent/dollar, alternativet er å drite i det og da tjener de ihvertfall ingenting. Mye av greia med disse Humble bundelene er ikke å tjene maks mulig, men å skape blest og få PR. Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Har probleme rmed å oppgradere til Black Ops 2 Digital Deluxe Edition. Får opp en feilmelding som sier at jeg må eie et spill jeg ikke eier for å få oppgradert. Har restartet Steam, prøvd å kjøpe i beta og ikke beta mode, prøvd iPad7iPhone appen, skiftet PC og på nettsiden. Ingenting virker. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Helgen byr på flere godbiter. Modern Warfare 3 gratishelg, pluss 5rabatter påg på spillet. Gode rabatter på Total War-spillene, blant annet Total War:: Rome Gold til €1,- Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Generell diskusjon rundt kjøp av spel kan de ta ein anna stad. Eg set strek for den her inne før det utartar seg. 1 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Ny Indie Royale ute i dag. Fire av de fem spillene som er i den har Steam nøkler. Prisen varierer jo, men lå på litt over €4 i dag morges. Indieroyale.com Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 I dag startet THQ-weekend på Steam. 50% og høyere rabatter på mange gode spill fra dem. Først ut med 75% er Company of Heroes franchisen. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Hm.. kjøpe Darkstrider 2 nå eller vente å se om det kommer på et bedre tilbud enn 50%.. Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Hm.. kjøpe Darkstrider 2 nå eller vente å se om det kommer på et bedre tilbud enn 50%.. Er vel bare vente til den siste dagen? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Førstkommende søndag kommer Amazon.com med et KNALLTILBUD. For bare $9,99USD får man: Deus Ex Augmented Edition w/ DLC Supreme Commander 2 Hitman Blood Money Last Remnant Just Cause Just Cause 2 Quantum Conundrum Det er også mer eller mindre bekreftet at det vil komme en separat Steam-nøkkel med hver av spillene, så de spillene du har fra før kan du enten gi bort til venner eller bytte bort. Selv har jeg de fleste spillene, og kommer til å gi bort de fleste til venner og på Steamgifts Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Førstkommende søndag kommer Amazon.com med et KNALLTILBUD. For bare $9,99USD får man: Deus Ex Augmented Edition w/ DLC Supreme Commander 2 Hitman Blood Money Last Remnant Just Cause Just Cause 2 Quantum Conundrum Det er også mer eller mindre bekreftet at det vil komme en separat Steam-nøkkel med hver av spillene, så de spillene du har fra før kan du enten gi bort til venner eller bytte bort. Selv har jeg de fleste spillene, og kommer til å gi bort de fleste til venner og på Steamgifts Kilde? Link? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Kilde? Link? http://www.cheapassgamer.com/forums/showpost.php?p=10041276&postcount=1078 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Takker. Fant det samme via flere sider ved å google litt. Ser jeg må legge til noen feeds fra flere sider som disse. Lenke til kommentar
Fx21 Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Er ikke det i dag amazon-salget skal være? Endret 14. oktober 2012 av Werchio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå