Gå til innhold

Sniktitt: Apple Iphone 4


Anbefalte innlegg

 

Se været? Hva med å se opp fra PC-skjermen et øyeblikk og ta en titt ut av vinduet? ;)

Eller om man vil ha værmeldingen, sikte godt med en finger og (her kommer det vanskelige) berøre det fine blå ikonet som har teksten "YR" på seg, midt på iPhone-skjermen. Huff, det var vanskelig! :p

 

Joda, det er ikke vanskelig. Men det kan gjøres enklere, eller mer effektivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte mer på at Apple bestemmer over hva dere kan gjøre på mobilen. Det var et mindre poeng som sier at frihet er bedre enn barnepass.

Men det er helt greit at Google bestemmer hva du har på mobilen, som når de sletter apps på folks Android-telefoner? Du har heller ikke noe imot at Google driver systematisk datainnsamling om deg og dine gjøremål på nettet, og selger disse opplysningene videre?

Lenke til kommentar

Jeg snakker om dette:

 

rumble.jpg

 

 

VS

iphone-homescreen-customization.png

Du bruker store deler av skjermen til å se hva klokken er, og hvordan været er utenfor vinduet ditt.

Jeg bruker skjermen til å se hva klokken er, ser med ett blikk at jeg har 2 tapte anrop, fått en SMS og 9 nye e-poster. Med ETT touch på skjermen har jeg værmelding for den neste uken. Jeg har faktisk 20 apps tilgjengelig med ETT touch, mens du fort må begynne å bla for å nå dine apps.

Du vet hva klokken er da...men veldig effektiv utnyttelse av skjermen er det ikke ;)

Ærlig talt, en kjempeklokke og værmelding er noe av det minst nyttige jeg kan tenke meg å bruke halve hjemmeskjermen til. Har du ikke noe mer nyttig?

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Det er ikke sant det du sier der Newton! Klokken på HD2 er mer klar enn hos iPhone, og værmeldingen er momentant klar for deg og på kalenderen din.

 

Jeg ser ingenting iPhone har, som HD2 ikke har. iPhone består av en vegg med knapper, noe HD2 også har om du flikker tommelen opp.

Om du i det hele tatt hadde sett på bunnen av HD2 sin hjemmeskjerm så ser du at epost, SMS og tapte anrop står der. ;)

 

 

Edit: Hva ville du fylt opp skjermen med? Knapper? For jeg sa nemlig at HD2 også kan flikke opp knapper.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det er ikke sant det du sier der Newton! Klokken på HD2 er mer klar enn hos iPhone, og værmeldingen er momentant klar for deg og på kalenderen din.

 

Jeg ser ingenting iPhone har, som HD2 ikke har. iPhone består av en vegg med knapper, noe HD2 også har om du flikker tommelen opp.

Om du i det hele tatt hadde sett på bunnen av HD2 sin hjemmeskjerm så ser du at epost, SMS og tapte anrop står der. ;)

 

 

Edit: Hva ville du fylt opp skjermen med? Knapper? For jeg sa nemlig at HD2 også kan flikke opp knapper.

Er ikke sant? Bruker du store deler (mer enn 1/3) av skjermen på klokke og værmelding, eller ikke? Er ikke klokken gigantisk i forhold til de 4 tallene øverst på iPhone-skjermen som gir meg samme info om hva klokken er? Windows-skjermbildet du viser er rett og slett sløsing med skjermareal i mine øyne.

Med et litt bedre skjermbilde, så kunne jeg kanskje sett hva de latterlig små ikonene for Windows-telefonens hovedfunksjoner viser. ;)

Lenke til kommentar

Tenkte mer på at Apple bestemmer over hva dere kan gjøre på mobilen. Det var et mindre poeng som sier at frihet er bedre enn barnepass.

 

Apple er småtteri i forhold til alt det vi blir tvunget til som beboere i Norge.

 

Med tanke på widgets så vet jeg ikke helt hva jeg kunne tenke meg, men:

 

- Enlan funksjon for å skru av og på wifi

 

Klokken er på toppen av skjermen, været trenger jeg kun å vite om én gang om dagen, twitter/facebook har jeg ikke noe kjempestort behov for å sjekke ofte men kan forstå at dette er noe enkelte ønsker, skal jeg sjekke twitter så legger jeg ikke meg så veldig opp i at det tar meg 3 sekunder å finne applikasjonen, med applikasjonen så får jeg i hvert fall full funksjonalitet, noe man som meg bekjent ikke får med widgets?

 

Jeg syntes måten Apple har gitt oss mapper på ikke er det beste de kunne gjort. Syntes det er litt for klumsete og tar opp for mye av skjermen når man åpner de. De kunne i hvert fall fjernet limiten for hvor mange apps man kunne ha i hver mappe. 12 apps er ingenting.

 

Det jeg tror Apple kunne ha gjort for å gi oss 'light widgets' er å gjøre f.eks Weather om til en integrert app, med det så mener jeg at når man klikker på den så tar appen ikke over hele skjermen og gir deg kun et veldig raskt overblikk over det du måtte ønske. Klikk utenfor og så er man tilbake igjen. Det er i hvert fall en idé jeg har tenkt litt på i det siste.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Da spør jeg deg Newton: Hva ville du brukt skjermen på?

Hovedskjermbildet ville jeg brukt på mine mest brukte apps. Jeg ar app-sentrisk. Det jeg gjør med telefonen gjør jeg i mine apps, jeg driver ikke og roter frem og tilbake med settings, unyttige widgets og annet dill. Om jeg skulle ønske meg noe på iPhone som den ikke har, så var det enkelte forbedringer i håndteringen av innkommende meldinger/påminnelser, der det er forbedringspotensiale, men for meg er det ikke spesielt kritisk.

Lenke til kommentar

Jeg sa jo at du har tilgjengelighet til apps bare ved å dra en fing opp på skjermen. Om det er så vanskelig for deg så tror jeg du har et problem.

 

Hvilke apps er det du absolutt vil ha på hjemmeskjermen?

Ehh, har jeg sagt at det er vanskelig? Nei, nå er jeg lei av denne flisespikkingen din. Flikke en finger for å få opp noen flere apps på din telefon, eller berøre et ikon på skjermen for å se på værmeldingen på min telefon, har jeg gitt inntrykk av at noe av dette er spesielt vanskelig?

Værmeldingen bruker jeg toppen én gang om dagen, starte apps og sjekke status på innkommende meldinger osv gjør jeg mange ganger om dagen - hva er viktigst å ha lett synlig og tilgjengelig for meg, tror du?

Lenke til kommentar

Ehh, har jeg sagt at det er vanskelig? Nei, nå er jeg lei av denne flisespikkingen din. Flikke en finger for å få opp noen flere apps på din telefon, eller berøre et ikon på skjermen for å se på værmeldingen på min telefon, har jeg gitt inntrykk av at noe av dette er spesielt vanskelig?

Værmeldingen bruker jeg toppen én gang om dagen, starte apps og sjekke status på innkommende meldinger osv gjør jeg mange ganger om dagen - hva er viktigst å ha lett synlig og tilgjengelig for meg, tror du?

Poenget er vel at på HTC HD2 har du begge deler.

 

Jeg er dog mer fornøyd med iPhone sin skjerm. Kunne tenkt meg dynamisk bakgrunnsbilde, altså det bildet som kommer opp når man låser opp iPhonen fra "taste-/skjerm-lås". Men jeg vil fortsatt ha 4x4 rutenettet for kjapp tilgang til apps-ene jeg vil.

 

BTW, er det mulig å dele apps inn i mapper på android med sense?

Lenke til kommentar

Det er mange gode grunner til å velge iPhone og appstore. Her er en til: http://www.digi.no/8...truslene-kommer

 

Dette er hva som kommer til å skje når det ikke er noe kvalitetskontroll på Android Market overhodet!

 

Edit: og hvem gidder å kjøpe en telefon som er så stor at du ikke får den ned i lommen? (evo) Du kan sikkert få en slik veske som du kan feste til beltet (riktig lækkert :p )

 

Ja til politistat?

DVD Jon skriver akkurat det samme som jeg påstår i sin blogg. Android Market er for dårlig og mangler kvalitetskontroll: http://nanocr.eu/2010/06/27/googles-mismanagement-of-the-android-market/

Lenke til kommentar

Aftenposten: Misfornøyde kunder saksøker Apple

Føler seg bedratt av selskapet etter å ha kjøpt den nye iPhonen.

 

"It just works - now and then." :lol:

 

Er det mulig?

 

Og makan til frekkhet fra Steve Jobs: "dere får bare holde telefonen annerledes" og tilbud om å betale 10% av kjøpesummen i gebyr ved garantisaker eller betale 30 dollar for et deksel. Det er helt utrolig at de svarer med å sende regninga for egne feil til forbrukerne. Hva var poenget med garanti igjen? :lol:

 

Jeg regner med eplekjernefansen i kjent stil forsvarer det med "its not a bug - its a feature"

Lenke til kommentar

.. mot et gebyr på 10% av kjøpesummen.

 

Helt utrolig at de ikke tar dette problemet på garantien når det først har skjedd en så alvorlig designglipp. Eller aller helst: trukket tilbake produktet fra markedet, redesignet den slik at den fungerer som man bør kunne forvente og så levert den redresignede utgaven til alle kjøperne.

Lenke til kommentar

Aftenposten: Misfornøyde kunder saksøker Apple

Føler seg bedratt av selskapet etter å ha kjøpt den nye iPhonen.

 

"It just works - now and then." :lol:

 

Er det mulig?

 

Og makan til frekkhet fra Steve Jobs: "dere får bare holde telefonen annerledes" og tilbud om å betale 10% av kjøpesummen i gebyr ved garantisaker eller betale 30 dollar for et deksel. Det er helt utrolig at de svarer med å sende regninga for egne feil til forbrukerne. Hva var poenget med garanti igjen? :lol:

 

Jeg regner med eplekjernefansen i kjent stil forsvarer det med "its not a bug - its a feature"

 

Letter from Apple Regarding iPhone 4

 

Dear iPhone 4 Users,

 

The iPhone 4 has been the most successful product launch in Apple’s history. It has been judged by reviewers around the world to be the best smartphone ever, and users have told us that they love it. So we were surprised when we read reports of reception problems, and we immediately began investigating them. Here is what we have learned.

 

To start with, gripping almost any mobile phone in certain ways will reduce its reception by 1 or more bars. This is true of iPhone 4, iPhone 3GS, as well as many Droid, Nokia and RIM phones. But some users have reported that iPhone 4 can drop 4 or 5 bars when tightly held in a way which covers the black strip in the lower left corner of the metal band. This is a far bigger drop than normal, and as a result some have accused the iPhone 4 of having a faulty antenna design.

 

At the same time, we continue to read articles and receive hundreds of emails from users saying that iPhone 4 reception is better than the iPhone 3GS. They are delighted. This matches our own experience and testing. What can explain all of this?

 

We have discovered the cause of this dramatic drop in bars, and it is both simple and surprising.

 

Upon investigation, we were stunned to find that the formula we use to calculate how many bars of signal strength to display is totally wrong. Our formula, in many instances, mistakenly displays 2 more bars than it should for a given signal strength. For example, we sometimes display 4 bars when we should be displaying as few as 2 bars. Users observing a drop of several bars when they grip their iPhone in a certain way are most likely in an area with very weak signal strength, but they don’t know it because we are erroneously displaying 4 or 5 bars. Their big drop in bars is because their high bars were never real in the first place.

 

To fix this, we are adopting AT&T’s recently recommended formula for calculating how many bars to display for a given signal strength. The real signal strength remains the same, but the iPhone’s bars will report it far more accurately, providing users a much better indication of the reception they will get in a given area. We are also making bars 1, 2 and 3 a bit taller so they will be easier to see.

 

We will issue a free software update within a few weeks that incorporates the corrected formula. Since this mistake has been present since the original iPhone, this software update will also be available for the iPhone 3GS and iPhone 3G.

 

We have gone back to our labs and retested everything, and the results are the same— the iPhone 4’s wireless performance is the best we have ever shipped. For the vast majority of users who have not been troubled by this issue, this software update will only make your bars more accurate. For those who have had concerns, we apologize for any anxiety we may have caused.

 

As a reminder, if you are not fully satisfied, you can return your undamaged iPhone to any Apple Retail Store or the online Apple Store within 30 days of purchase for a full refund.

 

We hope you love the iPhone 4 as much as we do.

 

Thank you for your patience and support.

 

Apple

http://www.apple.com/pr/library/2010/07/02appleletter.html
Lenke til kommentar

.. mot et gebyr på 10% av kjøpesummen.

 

Helt utrolig at de ikke tar dette problemet på garantien når det først har skjedd en så alvorlig designglipp. Eller aller helst: trukket tilbake produktet fra markedet, redesignet den slik at den fungerer som man bør kunne forvente og så levert den redresignede utgaven til alle kjøperne.

"Alvorlig designglipp" haha, er vell ingen av de seriøse testerne og anmelderne som mener dette? AnadTech for eksempel hadde ingen problemr med bruken av telefonen.

 

Problemet med antennene er nok like hypet som alt annet rundt apple, bare at ingen kommer å skriker hype nå som det er problemer og anti-apple endelig ahr fått noe å skyte på.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...