FlinkeFreddy Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Hei og hopp! Har en Canal Digital (Hp PVR 101) dekoder og en Sony Bravia kdl 40L 4000 TV. Når bildet overføres via HDMI blir det for stort. Det vil si, kantene av bildet befinner seg på utsiden av skjermen. Dette er ikke tilfellet ved SD (Scart). Jeg har prøvd alt jeg kan finne av instillinger. Noen som har noen gode tips? Mvh Freddy Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Tenkte å nevne at: det jeg mente er problemet kalles Overscan. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 kanskje et dumt spørsmål.. men har du endra instillingene på dekoder og tv? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Jepp! Uten hell. Er forøvrig noen kanaler/programmer som skalerer riktig... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 hvis du sette 16:9 på begge plasser blir bildet for stort da også? og hvis du setter auto begge steder, og hvis du tar og hvis du tar 16:9 og auto og omvendt , prøvd? har stressa med slike ting selv, men har som regel ordna seg etter litt stress med instillingene.. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 hvis du sette 16:9 på begge plasser blir bildet for stort da også? og hvis du setter auto begge steder, og hvis du tar og hvis du tar 16:9 og auto og omvendt , prøvd? har stressa med slike ting selv, men har som regel ordna seg etter litt stress med instillingene.. På full HDTV'er så kan man som regel slå av overscan og kjøre med 1:1 pixelmapping. På TV'er som ikke er full HD så er som regel overscan benyttet for å få til en bra konvertering til TV'ns egen oppløsning. Da kan ikke overscan slås av. Ofte vil sikkert problemet med at sidene i bildet klippes bort være pga. 16:9 settinger. Da kan en forsøke å trykke på tv knappen eller on demand knappen på fjernkontrollen til HDPVR'n. 1 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 På full HDTV'er så kan man som regel slå av overscan og kjøre med 1:1 pixelmapping. På TV'er som ikke er full HD så er som regel overscan benyttet for å få til en bra konvertering til TV'ns egen oppløsning. Da kan ikke overscan slås av. Ofte vil sikkert problemet med at sidene i bildet klippes bort være pga. 16:9 settinger. Da kan en forsøke å trykke på tv knappen eller on demand knappen på fjernkontrollen til HDPVR'n. Du er min helt Takk skal du ha! Det var en lignende instilling på dekoderen jeg leta etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå