Session^^ Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Hei. Jeg har en server hjemme som jeg ønsker å kjøre et forum på. Tenker å kjøpe domene navn osv. Men vil jeg få trøbbel med min ISP? Finner ikke noe om dette i vilkårene til ISP: http://www.haugnett.no/c/document_library/get_file?uuid=c4e7c9bf-0a13-4644-8371-03dd2ba973f9&groupId=10763 Endret 25. juni 2010 av Session^^ Lenke til kommentar
Senzation Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Paragraf 8.6 seier at kunden har rett til å installere servere til privat bruk, men med begrensninger. Eg synes at Haugaland Kraft har altfor lita utgreiing om kva serveren din kan nyttast til, men eg ser ikkje at eit forum på nokon måte kan vera ulovleg å setja opp. Så lenge du held deg til lovleg materiell på forumet ditt, så er nok dette lov. Men eg kan ikkje sei noko med sikkerheit, så vent på svar frå andre. Du kan vel evt. prøve å kontakte Haugaland Kraft og spørja dei litt om kva dei tillet av installasjonar etc. 8.6 Kunden har med foranstående begrensninger rett til å installere servere til privat bruk, dersom de tekniske forutsetninger for dette er tilstede. - Gaute Endret 25. juni 2010 av Senzation Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Et online forum regnes kanskje ikke som "privat bruk". Er det bare et nomenenavn jeg trenger for å linke til forumet mitt? Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hagnett harkje noe problem med forumt hehe bare fyr det opp Lenke til kommentar
Senzation Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Seier det same. Fyr det opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå