Gå til innhold

Ikke samme voltstyrke på reservebatteri, kan det brukes?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ett Panasonic DMC FZ-38 kamera, og kjøpte ett ekstra batteri fra Mytrendyphone. Det batteriet har en voltstyrke på 7,4 V, men det orginale er på 7,2 V.

Jeg har ikke testet det før jeg vet om det er trygt i bruke det.

På sidene hos MTP står det at det erstatter mitt batteri.....

Lenker:

Orginalt batteri fra Panasonic

Uorginalt batteri fra Mytrendyphone

Er det trygt å bruke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kameraet bruker lithium-ion batterier og det er vanligvis ikke noe problem å bruke batterier fra andre produsenter. Uansett hva som står på batteriet så er alle lithium-ion batterier så og si identiske når det gjelder spenning. Hver celle har en spenning som varierer fra 2,85 V til 4,2 V alt etter ladetilstand, i dette tilfellet to celler i serie så fra 5,7 V til 8,4 V. Hva produsenten skriver på batteriet kan være nokså tilfeldig.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Kameraet bruker lithium-ion batterier og det er vanligvis ikke noe problem å bruke batterier fra andre produsenter. Uansett hva som står på batteriet så er alle lithium-ion batterier så og si identiske når det gjelder spenning. Hver celle har en spenning som varierer fra 2,85 V til 4,2 V alt etter ladetilstand, i dette tilfellet to celler i serie så fra 5,7 V til 8,4 V. Hva produsenten skriver på batteriet kan være nokså tilfeldig.

Så du mener at det er trygt å bruke dette batteriet? :-)

Lenke til kommentar

Spenningsmessig så er det helt trygt siden spenningen bestemmes av kjemien, dermed er alle lithium-ion batterier så og si identiske på det området.

Eneste reservasjonen jeg har er batterier du ikke kan spore til en produsent som har en adresse, da må man spørre seg hvorfor de ikke vil/tør sette navnet sitt på produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...