Gå til innhold

Q9300 med høy core temp


Vipe

Anbefalte innlegg

Du kjører faktisk under stock voltage?? 1,152V og stock er på 1,2 så vidt jeg husker.

Det må være noe seriøst gale. Er veldig lite sannsynelig at cpuen/hk har en feil som gjør at cpuen skal bli varmere. Du er helt sikker på at cpuen er helt renset før du la på kjølepaste og at du ikke tok mer kjølepasta enn en veldig liten ert?

 

Når jeg innstalerer en kjøler tar jeg veldig lite kjølepasta, fester kjøleren skikkelig, tar av kjøleren for å se at pastaen har spredd seg utover hele kontaktområdet, for å så feste kjøleren igjen.

 

Er jo altid en mulighet at Temepraturen er en feilkilde, prøv å ta temperaturen på kjøleribben når du har kjørt prime lenge, burde gi en liten indikasjon. I hvertfall om cpuen er 40grader eller 80.

 

Jeg antar at du har sjekket at viftene kjører 100%? Og at den ene cpuviften er koblet riktig på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, begge viftene går for fullt, og er montert i riktig konfigurasjon. (blåser samme vei)

Har ca et "fyrstikkhode" med kjølepastaen som fulgte med Noctua'n, og cpu ble renset med teknisk sprit før montasje.

 

Har dessverre ikke noe egnet utstyr for å måle kjøleribba direkte.

Burde kanskje hatt en låsermåler eller lignende for en slik test..

Men en god idè var det, så jeg skal forhøre meg om noen har en jeg kan låne!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...