Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det mulig å ha to trådløse bokser på et nett med samme passord?

Anbefalte innlegg

Hei, trenger noe hjelp med trådløøs nett, vi har en router med trådløs som ikke er sterk nok til å gå helt opp i øverste etasje fra kjelleren.. jeg har en switch her oppe som jeg bruker men vurderer og bytte den ut med en router med trådløs og kabler.. ville dette vært mulig å ha to trådløse bokser på et nett med samme passord osv.?

takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981723478

Tror nok du må ha to forskjellige passord og to forskjellige SSID, men om du har en bærbar du frakter mellom de to sonene, så er det bare å skrive inn det én gang, så endrer det seg om du beveger deg ut av en sone og inn i en annen - automatisk.

Hadde samme problem, kjøpte først en router og det fungerte som beskrevet. Senere begynte den routern å streike, da ble den bytta ut med N-router og da fungerte den over alt, så da var problemet enda fjernere :D

Lenke til kommentar

Hei, trenger noe hjelp med trådløøs nett, vi har en router med trådløs som ikke er sterk nok til å gå helt opp i øverste etasje fra kjelleren.. jeg har en switch her oppe som jeg bruker men vurderer og bytte den ut med en router med trådløs og kabler.. ville dette vært mulig å ha to trådløse bokser på et nett med samme passord osv.?

takk for all hjelp :)

Det er mulig med WDS eller lignende teknologi, men det enkleste oppsettet som ikker krever noe spesiell konfigurasjon er å bare ha 2 forskjellige SSIDer. passordet kan være det samme. LEgg til begge i listen din i OSet, så skal OSet skifte over til det beste nettverket avhengig av hvilken har best kontakt, ihvertfall om signalet til den du er tilkoblet til å øyeblikket blir betydeig dårlig.

-Stigma

Lenke til kommentar

Sånn som jeg har det nå er: Vi har lyse hjemme og det "Lyse routeren" er i kjelleren og er koblet til en D-link router (med trådløs) som går via ledning opp til loftet og i en switch som gir internett til stationær og xbox (eventuell bærbar) Og dette vil jeg den fortsatt skal bare bytte ut switchen med en ny trådløs router som jeg kobler opp til trådløs ville dette vært mulig da med en forskjellig "kanal" på routeren?

Sry vis spørsmål er noe dumme, har virkelig ikke peiling på noe av dette...

(og kunne noen anbefale en router som er billig men bra helst fra komplett fordi jeg skal bestille der ifra en dag i neste uke)

Endret av MaiztRo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...