dinosauren Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Hei Har en forhistorisk bærbar maskin med xp som jeg aldri bruker. Nylig fikk jeg behov for en xp lisens. Kan jeg bruke koden som står på baksiden på den gamle maskinen til å installere xp på den andre maksinen? Hva vil skje? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 I følge "kontrakten" du godkjente når du først installerte XP på "den gammle" PCen, vil du kort fortalt utføre et "kontraktbrudd" om du installerer XP med samme produktnøkkel på "den nye" PCen. Når det gjelder Windows lisenser, er det mye om og men og hvis og hvor. Om du har en OEM lisens, noe du sansynligvis har på "den gammle" PCen, kan du ikke overføre produktnøkkelen til "den nye" PCen. Har du Full lisens, også kalt Retail om jeg ikke husker feil, kan du overføre produktnøkkelen til "den nye" PCen. Du kan da derimot ikke ha XP installert på begge PCene samtidig. Det hele koker med andre ord ned på hva slags XP lisens du har. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Og så lenge du har en lisens på en lapp bak på en pc, så er det garantert OEM lisens du har. Fullversjonlisenser kommer kun i CD cover, med selve produktnøkkelen inne i den pakken. Det er brudd med lisens betingelsene å bruke den gamle XP lisensen, men du kan jo prøve da, å se hva som skjer. Men ikke bli skuffet om det ikke går. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Det gikk faktisk smertefritt. Windows ble validert og godkjent, og alle oppdateringer gjennom windows update startet. Endret 26. juni 2010 av dinosauren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå