Tomhah Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Hei! Har nettopp kjøpt ny PC, og gav dermed min gamle PC til broren min. Det er altså den PCn jeg ga til broren min, det er problemer med. Det eneste jeg har byttet er CD-romen og hard-disken. Det som er problemet er at PCn henger seg, når jeg prøver å kjøre et hvilket som helst program/spill som krever 3d. Kan heller ikke se youtube filmer. Hvis jeg åpner nVidia panelet, så henger den seg før den får vist det 3d eksempel bildet (fordi det altså er 3d der? ). Er det noe program jeg kan kjøre som kan se om det er noen komponenter som ikke fungerer? Er det noe jeg kan gjøre? Jeg tror PCn fungerte bra til å begynne med. Men så brukte han ikke PCn på en god stund, og windows greia gikk ut (var en "ikke lovlig windows XP" (altså, den var lovlig, men fikk meldimg on at den ikke var det). Fikk orden på det, og det er etter det at problemene har eksistert, etter hva jeg husker. Kan være jeg tar feil akkuratt her Husker ikke om jeg prøvde noe 3d ting før dette. Er et nvidia 7800 gt skermkort 2 gb ram AMD Athlon 64 prosessor 3800+ 2,47 ghz. Er et ASUS hovedkort, husker ikke hvilket. Men den fungerte jo perfekt FØR jeg ga den til broren min Å når den henger seg, henger den seg som regel før programmet får dukket opp. Blir noen rare streker på task-baren også, å jeg kan som regel bevege musa litt, før også den stopper, og restart er eneste utvei. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Du har vel lagt inn driver til skjermkortet? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Hvis du byttet harddisken, så håper jeg du installerte OSet på nytt igjen, og ikke bare brukte OSet som var installert på et annet hovedkort over på den nye maskinen (hvis jeg fortso det riktig). Selv om dette KAN fungere i noen tilfeller så er det dterkt annbefalt at man reinstallerer OSet dersom spesiellt hovedkortet har endret seg i forhold til hva det var når OSet ble installert på harddisken. Mulig jeg misforsto situasjonen, men jeg nevner det i tilfelle dette er slik det er. -Stigma Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Har du installert directX? Lenke til kommentar
Tomhah Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Hvis du byttet harddisken, så håper jeg du installerte OSet på nytt igjen, og ikke bare brukte OSet som var installert på et annet hovedkort over på den nye maskinen (hvis jeg fortso det riktig). Selv om dette KAN fungere i noen tilfeller så er det dterkt annbefalt at man reinstallerer OSet dersom spesiellt hovedkortet har endret seg i forhold til hva det var når OSet ble installert på harddisken. Mulig jeg misforsto situasjonen, men jeg nevner det i tilfelle dette er slik det er. -Stigma Du har oppfattet situasjonen korrekt. OS er dog installert på nytt igjen. Har du installert directX? Jepp. Endret 25. juni 2010 av Tomhah Lenke til kommentar
Tomhah Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Innstallerte Windows 7, og fremdeles samme problem. Får blue-screen med feil meldinger når jeg prøver å oppdatere driver til skjermkortet. Da får jeg også blue-screen etter at "Windows starter". Så da måtte jeg kjøre i safe-mode og ta system-restore. så... Er vell skjermkortet som har gått da? Endret 27. juni 2010 av Tomhah Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Kanskje broren din bringer ulykke? Neida. Jeg ville rett og slett avinstallert alle drivere, DirectX, og deretter lastet ned og installert alle de nyeste versjonene. Hvis ikke det fungerer, så kan ihvertfall ikke jeg hjelpe deg mer. (kanskje installere OS på nytt?) EDIT: Leste ikke siste post.. Da er det vel skjermkortet som er problemet. Endret 28. juni 2010 av nørd? Lenke til kommentar
Tomhah Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 haha^^ Den er grei, takk for hjelpen! Var jo ikke akkuratt det beste skjermkortet heldigvis^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå