eibo Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg har nylig solgt mitt Canon EOS 500D til fordel for 550D. I den forbindelse lurer jeg litt på å selge mitt videokamera Canon HV10. Hva kan jeg regne med å ta for dette videokameraet? Tror jeg har 10 uåpnede DV taper samt 10 brukte (som jeg da sletter), ekstra høykapasitets batteri og bæreveske. Hva er en ærlig pris for dette. Har vel hatt det i 2 år, lite brukt og mener jeg betalte rundt 8000 for det, noe jeg må dypdykke ned i kviteringsbunken og finne kviteringen fra fotovideo. Har ikke fulgt med i utviklingen av HD videokamera, så her er jeg litt clueless. Har det falt for mye i pris tror jeg at jeg beholder det, da det har løst analog import av video til MACen min ved flere anledninger samt at det er jo litt mere hendig til ren video skyting. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 HV10 er jo en ganske gammel modell. Jeg tipper et sted mellom 1000 og 2000 kr. Lenke til kommentar
eibo Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Oi, det var ikke mye. Da beholder jeg det heller, i og med at det er kjekt å kunne koble til en analog kilde for å digitalisere den kilden. Takk for svar. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg ser at det har kostet rundt 10 000 kr i februar 2007 i tråden etter denne testen. Alt som ikke er HD video er ganske uinteressant for kjøpere på bruktmarkedet i dag. Prisnivået blir deretter. Som regel faller kjøpere for "HD video"-merket selv om optikken ikke henger med på de billigste kameraene. HD videokamera får man fra rundt tusenlappen for de kjipeste modellene. Dermed tror jeg du vil få liten interesse for kameraet om det er mye dyrere enn et par tusenlapper. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg vil nå tippe at kr 4 000,- vil være et greit tilbud inklusiv tilbehøret. Det er jo et HD-kamera med utstyr. HV 30 ligger på rundt 5 000,- uten ekstra batteri på FINN.no. Men det er ikke så mange i dag som vil ha kamera som bruker kassetter selv om det er aldri så digitalt. Lenke til kommentar
eibo Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Kan prøve å legge det ut for 4000, det ville i så fall finansiere en ny blits (f.eks EX580II). Skulle jeg ikke få noe tilslag på det, så har jeg nytten av analog AUX til digital firewire som tidligere nevnt. Har konvertert noen VHS kassetter for venner og bekjente med det, så den funksjonen setter jeg virkelig pris på og sånn sett har fortsatt nytteverdien. Filmet litt med 550D kameraet nå i helgen, og kvaliteten på det imponerer meg. På den andre siden så virker det litt enklere å benytte et dedikert videokamera til den jobben, muligens øvelse gjør mester og vane endring som må til. Lenke til kommentar
eibo Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Kameraet gikk for 4000,- Det ble en Canon Speedlite EX 430 II + et Canon 50mm f/1.4 USM på meg. Før noen kommer med "Hva var det for tulling...." så hadde vedkommende behov for et videokamera med miniDV da han satt med en stabel miniDV som han skulle digitalisere og redigere. Hans tidligere kamera kranglet og klarte ikke å dra rundt tapene lengere. En vinn vinn situasjon både for han og for meg, så finn.no har en fin misjon :-) Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Du fikk en god pris for den da =) Gratulerer med nytt kamera! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Gratulerer med vinn-vinn handelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå