Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som har tips til kobling?

Anbefalte innlegg

Harn en LG-spiller i bilen (BMW E36 318i), men utganger for å koble signalkabel til 1 forsterker. Men jeg må jo da koble både signal og styrestrømkabelen/remote-kabelen fra spilleren til forsterkeren. Men remote'n går bare rett inn i ISOen fra et annet koblingspunkt, altså vet jeg ikke hvordan jeg skal få kobla opp remoten og jeg begynner å bli litt ivrig nå :)

Takk til deg som kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg forstår deg rett, men er det sånn at remote ut fra spilleren stopper i isokontakten? Da kan du i tilfelle bare kutte den rett før kontakten og koble deg innpå ;)

Det ene bildet jeg har lagt opp, hvor man ser en kabel som henger bare fra ISOen er en overgang jeg har til en Sony-spiller. Den kabelen som henger er den til remote.

Det andre bildet er originalkablene som er i bilen, som passer til den spilleren jeg har mest lyst å ha i bilen.. (LG LAC-M2500R) men om du ser forskjellen, så har jeg bare den ledningen som er helblå på original, og den står det bare "Antenna" på..

Fant en side hvor jeg fikk lasta ned bruksanvisningen for tilkoblingen til LG-spilleren.

Der var det en tegning som viste at en blå ledning med hvit stripe skulle være remote..

Vet ikke hvordan jeg kan få dette fikset? :S

Lenke til kommentar

Hvis du kobler deg på den blå fra bilen, slår forsterkeren seg på bare når du hører på radio! La den heller være som den er, høyst mulig du har en antenneforsterker bak i bilen som vil ha strøm fra Antenna Remote.

Du må koble deg på den BlåHvite som henger ned på første bildet der, merket Amp(lifier) Rem(ote Turn-On).

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Han mener at Antenna Remote fra spilleren din skal gå rett inn på tilsvarende Blå kabel på ISO-klossen fra bilen... og det er vel og bra. Du skal som nevnt ikke tenke på disse to ledningene, men kun bruke AmpRem-kabelen og strekke en tynn kabel derfra og til forsterkeren din.

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Han mener at Antenna Remote fra spilleren din skal gå rett inn på tilsvarende Blå kabel på ISO-klossen fra bilen... og det er vel og bra. Du skal som nevnt ikke tenke på disse to ledningene, men kun bruke AmpRem-kabelen og strekke en tynn kabel derfra og til forsterkeren din.

ok, men med andre ord så får jeg ikke brukt LGen? Den overgangen jeg viste med bilde av kabelen som henger ned er til Sonyen.. Var ivrig på å bruke LGen ettersom den er nyest og passer best inn til interiøret

http://www.sony.no/product/ica-cd-tuners/cdx-gt310

der er da den Sony-spilleren jeg har (bare at den er en del mer slitt..)

Lenke til kommentar

Aha... :thumbup: jo selvfølgelig får du brukt LG'en. Da får bare du hacke deg innpå den blå ledningen og legge en ledning fra den og over til forsterkeren. Den remote-kabelen har strøm hver gang spilleren er påslått, uavhengig av om du hører på radio eller disc, så det vil fungere strålende. (det er litt forskjellig praksis hos stereofabrikantene om hvordan de løser Remote-opplegget og hva de kaller kablene, Antenna hos LG og Sony har ikke helt samme funksjon ;))

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...