K-DoG7p7 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg har en D-link 655 som jeg har hatt i en stund og fungert relativt fint Men i dag nåt jeg kom hjem fra jobb så var det ingen internet tilgang, jeg trodde det var Canal Digital sin feil og ringte. Canal Digital sa derimot at Modemet var helt fint og han kunne tilogmed se at det var en router koblet til den. Nåt jeg da prøvde å koble Pcen rett på modemet funket det fint så det er tydligvis Routeren som er problemet. Den står og sender helt fint og jeg kommer inn i setupen, men den klarer likevel ikke å koble seg på nettet! jeg har prøvd å resete den, kjøre setupen på nyttog tilogmed bytta Patchesnor mellom Routeren og modemet. ingenting funker, hverken trådløst eller direkte tilkoblet. Lang historie kort Pcen finner Routeren, Canal Digital finner routeren men Routeren finner ikke internet Jo fortere svar jo bedre ettersom jeg må på jobb i morgen men andre i huset har hjemmekontor (flere så de kan ikke bruke en PC) Tusen takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Kan det være at det hele skal settes i Bridge-mode? Hadde selv samme problem med router/modem med telenor når et eller annet var bytta, husker ikke hva, men konkusjonen var, etter mange, lange og irriterende kø-vente-musikk og forklaringer, at hele driten måtte settes i Bridge-modus, men det kunne han ifra telenor gjøre der han satt, så jeg gjorde bare resten med eget maskineri, og alt funka. Dette var nok ikke mye til hjelp, men kan jo kanskje ha vært bedre en ikkeno'? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Prøv å resette modemet. Vent til lampene foran (3-4stk) lyser/blinker igjen. Se om internett fungerer nå. Hvis det ikke fungerer, så sjekk http://192.168.0.1 om routeren mottar ipadresse og gateway fra modemet. Får du ikke IP, så er neste skritt å koble en PC rett i modemet. Fungerer den ikke, så resett modemet og restart PC. Får du internett på PC nå, så er routeren defekt. Mottar du ikke internett på PC, så er trolig modemet defekt. PS: Reset av modem og router foretas ved å stikke inn en pennespiss i resethullet i >10 sekunder. Lenke til kommentar
K-DoG7p7 Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Etter mye om og men funker det dvs at det funker bare for PCen PS3 som er koblet til routeren kommer seg ikke på nett og ingen trådløser thing klarer heller å koble seg til routeren Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Har du koblet nettverkskabelen fra modemet i riktig port på DIR-655? (Den skal i WAN (internettporten). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå