supercheetaz Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 hei jeg har just kjøpt ny pc.. skulle bygge selv .. har koblet til alt men det funker ikke ! ? har disse delene amd phenom 1090t ellerno 750 psu modulær Asus crosshair iv formula Corsair dominator 1600 mhz 4gb 500gb hardisk radeon 5870 hovedkortet lyser men kan ikke skru det på ? har kabinett = haf 932 .. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Finn bruksanvisningen til hovedkortet, sjekk at du har koblet til kabinetthøyttaleren og tolk pipingen (hvis det piper) Har du sjekket alle kabler og resatt cmos? Lenke til kommentar
supercheetaz Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 resatt cmos`?? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Grunnen til at du ikke kan skru det på selvom hovedkortet lyser er at enten så har du ikke koblet til power knappen til hovedkortet, eller så sitter dem løst. Skjekk at du har koblet riktig. Lenke til kommentar
supercheetaz Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Rimelig sikker på at de sitter fint.. Er ikke heilt sikker på om jeg har koblet alle power tingene fint.. har koblet den store 20 pin og en 4 pin .. er det flere ? siden tenker panelet på kabinettet kanskje må ha strøm .. men uansett har koblet det til og så blinker en rød knapp som heter go button .. men når jeg trykker på power tingen på kabinettet skrur denne blinkingen seg av ? Lenke til kommentar
supercheetaz Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 kabinett høytalerne ??*? hva er dette fornoe ? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Rimelig sikker på at de sitter fint.. Er ikke heilt sikker på om jeg har koblet alle power tingene fint.. har koblet den store 20 pin og en 4 pin .. er det flere ? Du har koblet til 4 eller 8pin til CPU? Og 20+4 (store) Lenke til kommentar
supercheetaz Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Ehrm har koblet den store tingen til den store tingen ikke noe mer en det og nærme cpu'en er det sånn power ting som jeg koblet til .. ; ) 4pin ikke mulighet for mere en 4pin.. som dere kanskje ser er ikke jeg noe data geni men trodde jeg iallefall kunne sette sammen en pc... Lenke til kommentar
supercheetaz Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 ojj jeg fant ut at det var 8 pin istedet for 4 der og.. koblet det til men desverre ingen endringer .. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 ojj jeg fant ut at det var 8 pin istedet for 4 der og.. koblet det til men desverre ingen endringer .. Du har også satt på 6 pin+8 pin på grafikk kortet? Evt om det er 6 pin+ 6 pin. Lenke til kommentar
supercheetaz Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 har satt på 2 8pin på skjermkortet eller det var 2 6pin's convertert til 2 8pins følgte med sånne 6 - 8 pin kabler med skjermkortet Lenke til kommentar
toazty Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 har ikke dette HK'et powerbutton på selve HK'et? Lenke til kommentar
supercheetaz Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 har en GO button og en START button prøvd begge faktisk .. uten resultat Lenke til kommentar
supercheetaz Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 forresten ville en computer startet med viftene osv uten skjermkort og Prossesor og ram ? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 da ville jeg tatt ut vifta til cpu, skjermkort , ram , og kablene til hdd, lest nøye gjennom manualen 1 gang til, og så sette det inn igjen, og ikke sett det inn slik du gjorde det sist by memory, følg manualen slavisk, selv om du sikkert har gjort det første gang. og får du det ikke til etter 2. gang så får du hive deg på diskusjon.no igjen. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 resatt cmos`?? Dette burde stå under "clear cmos" i bruksanvisningen til hovedkortet. kabinett høytalerne ??*? hva er dette fornoe ? Kabinetter har vanligvis en liten høyttaler som kobles til hovedkortet for å så bli brukt til å advare pcbrukeren om div ting (overoppheting, feil på div komponenter eller mangel på f.eks strøm til komponentene) Sammen med ledningen fra power og resetknappen skal det være en kabel med "speaker" på pluggen. Sjekk bruksanvisningen din Det begynner også å bli populært med et display på selve hovedkortet som viser feilkoder (sjekk om du har dette, så slipper du å tenke på høyttaleren). Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 De knappene på hovedkortet, GO og STARt, lyser de? Er det noe på hovedkortet som i det hele tatt lyser? Hvis ikke, så har du ikke koblet til stikkontakten, eller de kontaktene som skal være koblet til. http://bildr.no/view/676020 Lenke til kommentar
toazty Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 han skriver at det er lys i hovedkortet... Lenke til kommentar
supercheetaz Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 skal prøve og ta og bygge om på nytt igjen men finner ikke en slik høytaler tingy Lenke til kommentar
trudeleet Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 resatt cmos`?? alt du trenger å vite om cmos resatt cmos`?? alt du trenger å vite om cmos ops glemte linken /palmface Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå