mariusberg Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Hei. Viser til vedlagt kontrakt, jobber i ett selskap hvor det daglig er mye diskusjoner og misnøye, jeg har nå sett meg så lei at jeg har levert oppsigelsen, men det er 3 måneders oppsigelsestid, denne ønsker jeg og å effektivere sånn at jeg kan slippe og jobbe mer for dette firmaet. Ber derfor om hjelp til å kanskje finne ett hull eller en annen måte og få avsluttet kontrakten på noen måte. Takker for all hjelp Bilder av kontrakt http://bildr.no/view/674912 http://bildr.no/view/674914 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Hei! kan desverre ikke hjelpe deg med jussdelen, men har du vurdert å bare snakke med dem? hvis det er mye diskusjoner og misnøye kan det hende de er like interessert i å bli kvitt deg som du er i å slutte. Lenke til kommentar
mariusberg Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Hei! kan desverre ikke hjelpe deg med jussdelen, men har du vurdert å bare snakke med dem? hvis det er mye diskusjoner og misnøye kan det hende de er like interessert i å bli kvitt deg som du er i å slutte. Hei. Har prøvd på dette men de står fast på at jeg skal jobbe ut.. har nevnt det for de flere ganger.. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Ser ut til å vere grei skuring her, du blir nok plent nødt å holde ut i 3 mnd, evt. prøve SirAmps forslag. Lenke til kommentar
hewkings Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 ekke noe kos og jobbe et sted som dette. prøv og fortell han så grundig du kan at du ikke trives der i det hele tatt. ekke spesielt kult Lenke til kommentar
mariusberg Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) hmm, det var sykt kjedelig. Jo, det er helt sant hewkings men nå har jeg prøvd og forklare i evigheter dette, men de er av en eller annen latterlig grunn bestemt på og ha meg der.. og jeg skal begynne og studere i august og da sliter jeg enda mer siden oppsigelsen ikke trer i kraft før i september.. Endret 24. juni 2010 av mariusberg Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Ta ut all ferie siste måneden? Lenke til kommentar
mariusberg Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Ta ut all ferie siste måneden? Kan han ikke nekte meg og ta ferie når jeg ønsker? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Hva konkret er det som er gale? Lenke til kommentar
mariusberg Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Hva konkret er det som er gale? Det som er galt er at jeg ikke får avsluttet min jobb hos de før om 3 måneder, dette er krise fordi jeg skal begynne å studere om 2 måneder.. vi diskuterer hver eneste gang på jobb og jeg blir demotivert av og jobber der.. Han møtte i dag opp på døren min, hva pokker er galt med mannen?? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Hvorfor sa du ikke opp tidligere da? En kontrakt skal jo sikre at begge parters interesser blir ivaretatt. Så med mindre den ene parten bryter kontrakten (feks i henhold til arbeidsmiljøloven) så tror jeg du rett og slett pent må forholde deg til den. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Du må da ha visst for 3 mnd sidan at du skulle begynne å studere, for meg byrjar det å sjå ut som om at det er du som lager problemer her. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Ta ut all ferie siste måneden? Kan han ikke nekte meg og ta ferie når jeg ønsker? Svar jeg fikk fra TEKNA: Arbeidsgiver plikter å sørge for at de ansatte avvikler 4 uker og 1 dag ferie hvert år. Tidspunktet for ferieavvikling skal avtales med den ansatte i god tid før ferien. Arbeidsgiver har også ansvar for å sørge for at man har tilstrekkelig bemanning under ferieavviklingen, noe som fører til at man mange steder har en frist for å melde inn ferieønsker. Samtidig er det slik at man som ansatt kan kreve å få avviklet ferie i det man kaller hovedferieperioden - dvs fra 01. juni til 30. september. Som du ser har du krav på å få avviklet ferie. Her kan imidlertid arbeidsgiver si at du må vente til september. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Tror info fra ferieloven kan være mer aktuelt enn info fra Tekna. Ikke sikkert han er dekket av deres overenskomst. Da oppsigelsestiden løper ut hovedferieperioden kan det virke som at trådstarter kan kreve å få brukt ferien i oppsigelsestiden. Lovdata; Ferieloven (min utheving) § 8. Ferieavvikling i oppsigelsestid(1) (Oppsigelse fra arbeidsgiver) Arbeidsgiver kan ikke uten arbeidstakers samtykke legge ferie til tid hvor oppsigelsesfristen løper etter oppsigelse fra arbeidsgiver, med mindre oppsigelsesfristen er 3 måneder eller lengre. Arbeidstaker kan motsette seg at allerede fastsatt ferie avvikles i slike tidsrom før fratreden (2) (Oppsigelse fra arbeidstaker) På de vilkår som følger av §§ 6 og 7 kan ferie fastsettes og avvikles i tiden etter arbeidstakers oppsigelse. (3) (Endring av tiden for fastsatt ferie) Tiden for fastsatt ferie kan ikke uten arbeidstakers samtykke endres på grunn av oppsigelse, med mindre vilkårene i § 6 nr. 3 er oppfylt. (4) (Rett til å kreve ferie lagt til oppsigelsestid) Arbeidstaker kan kreve at ferie avvikles før oppsigelsesfristens utløp, hvis det etter dette tidspunkt ikke er tid til å avvikle ferie innenfor hovedferieperioden eller ferieåret, jf § 7 nr. 1 og 2. Arbeidstaker som selv sier opp sin stilling etter 15 august, kan likevel ikke kreve at ferie legges til tiden før 30 september. (5) (Fravikelighet) Reglene i denne paragraf kan ikke ved avtale fravikes til skade for arbeidstaker før oppsigelse har funnet sted. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Du burde kanskje lese den loven du siterer? Etter at du har gjort det vil du se at svaret fra Tekna stemmer. Lenke til kommentar
mariusberg Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 fikk vite for kort stund siden at jeg skal studere.. men ja jeg kommer nå til og begynne og ta ut ferie når det er mulig. fint sitert om loven der, skal se litt på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå