Gå til innhold

D-Link DWA-140 problemer

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger litt hjelp her :p

Kjøpte meg en Dwa-140 trådløskort som jeg har noen problemer med.

Hvis jeg spiller f.eks Wow får jeg kraftige "lagg-spikes" og når mye skjer blir jeg "disconnected". Har observert på nettverksbruken at når dette skjer så går nettverksbruken ned mot null og plutselig hopper den opp igjen. Ser også at hastighetet varierer fra 36Mbps til 54Mbps .

Sjekka router, en SMC router som jeg har oppdatert alt på. Også sjekket med andre pc'er og har merket at de har ingen problemer.

Jeg har prøvd driverne som var med på cd, windows sine, d-link sine nyeste og ralink sine nyeste. Dette irriterer rævva av meg og håper at det er noen som kan virkelig finne en løsning på denne shaitn.

Mvh M E G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ping routeren, slik at du kan se om det er noe mønster i pakketap.

ping <ip> -t

Hvilken Windowsversjon har du?

Det kan jo være noe som forstyrrer nettverket. Har du prøvd å bytte kanal i routeren?

Har windows 7.

Jeg tok og ping'et routern..og etter det jeg så, så var det ikke noen spesielt som skilte seg ut på under stor aktivitet og uten noen spesiell aktivitet. Eneste var at det en gang tok 14ms før signalet kom tilbake.. Ellers lå den på 1-2ms. Nå er ikke jeg noen nettverks ekspert..men jeg tror kanskje ikke det er routern det er noe galt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...