moffeloffen Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Altså hvilken dvd brenner tar å brenner på de fleste plater? Og som er minst kresen? Kjipt å kjøpe en dvd brenner som bare tar de dyre verbatim platene ikke sant Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 nec har jeg hørt er litt kesen er bare å finne noen gode forum som www.vcdhelp.com og søke etter brenneren der så ser du hva den tar Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Litt offtopic men verbatim er ikke så dyr, jeg kjøper DVD+R platene min på elkjøp hvor jeg betaler 20,- per stk. (vet ikke hvorfor de er så billige der, men har vertfall kosta det i noen uker nå) Selv har jeg ikke testet andre plater, så kan egentlig ikke si noe om hvordan den brenneren min er på og brenne på "billigplater". Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Har en Sony DW-U10A som brenner både Verbatim og Smartbuy. Prøvde en NEC også, men den ville ikke ta billigere media. Sony anbefales varmt. Lenke til kommentar
olds Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Har en NEC ND1300A som jeg kjøpte på komplett. Ble skuffet da platene jeg kjøpte samtidig med brenneren ikke funket. (Datawrite plater produsert av Princo) Etter oppgradering av Firmware til den som "Knightfall" refererer til i denne tråden; http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...=asc&highlight= funker det fint som bare det. Jeg brenner nå Princo som jeg kjøpte med brenneren i 4X! (Flashing av firmware var enkelt og greit, tok backup av gammel firmware i samme slengen) Selv om NEC er teite og ikke leverer skikkelig firmware ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe brenneren. Det er jo alltids noen som ser det som en utfordring og fjerne produsentens begrensinger. (Har tidligere kun hatt Plextor cd brennere og de har brent alt av plater de er blitt matet med ;-) Lenke til kommentar
letmein Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Har en NEC ND1300A som jeg kjøpte på komplett. Ble skuffet da platene jeg kjøpte samtidig med brenneren ikke funket. (Datawrite plater produsert av Princo) Etter oppgradering av Firmware til den som "Knightfall" refererer til i denne tråden; http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...=asc&highlight= funker det fint som bare det. Jeg brenner nå Princo som jeg kjøpte med brenneren i 4X! (Flashing av firmware var enkelt og greit, tok backup av gammel firmware i samme slengen) Selv om NEC er teite og ikke leverer skikkelig firmware ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe brenneren. Det er jo alltids noen som ser det som en utfordring og fjerne produsentens begrensinger. (Har tidligere kun hatt Plextor cd brennere og de har brent alt av plater de er blitt matet med ;-) Har samme brenneren selv, har firmware 105yp.bin. Får fint brent i 4x når jeg brenner data, men når jeg skal brenne et image, så vil den bare brenne i 2x. Har du opplevd samme problemet? eller er det bare jeg som trøbler? Lenke til kommentar
gustav Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Sony anbefales varmt. Enig !!! Med brenneren min (Sony DRU500ax), kjører jeg Princo 1x som du får på komplett til kr ca 115 for 10 stk (cakebox). Har ennå ikke opplevd en feilbrenning etter ca 50 brenninger. Har forsøkt de i forskjellige standalone-spillere, og de fungerer helt fint i alle jeg har prøvd. Anbefales, hvis du har litt tålmodighet. Tar en time å brenne en plate. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Med brenneren min (Sony DRU500ax), kjører jeg Princo 1x som du får på komplett til kr ca 115 for 10 stk (cakebox). Det er vel begrenset vits i å slite med dem når man kan få mye bedre 4x-plater til omtrent samme pris hos brenner.no. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Det er vel begrenset vits i å slite med dem når man kan få mye bedre 4x-plater til omtrent samme pris hos brenner.no. Det visste jeg ikke, men takk for tipset! :smile: Har tilgode å brenne film på 4x, mener å ha lest ett eller annet sted at så rask brenning kan medføre hakking. Er dette korrekt mon tro?... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Litt offtopic men verbatim er ikke så dyr, jeg kjøper DVD+R platene min på elkjøp hvor jeg betaler 20,- per stk. (vet ikke hvorfor de er så billig... Elkjøp sin markedsførings-strategi virker ser jeg. Det er om å gjøre å overbevise kunden om at han har gjort et godt kjøp. Synes på ingen måte 20 kr. for ei plate er billig jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Har tilgode å brenne film på 4x, mener å ha lest ett eller annet sted at så rask brenning kan medføre hakking. Er dette korrekt mon tro?... Jeg har vel ærlig talt ikke opplevd hakking på plater som faktisk har virket med verken 1x eller 4x Princo-platene, men ca 10% av 1x-platene jeg har brent har vært uleselige etter ca 3,6-4 GB. Alle 4x-platene har virket hele veien. Jeg har brent litt over 100 av hver. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Elkjøp sin markedsførings-strategi virker ser jeg. Det er om å gjøre å overbevise kunden om at han har gjort et godt kjøp. Synes på ingen måte 20 kr. for ei plate er billig jeg ihvertfall. 20 kr for en verbatim plate er på ingen måte dyrt. Verbatim-platene anbefales ofte av produsentene av brennere. Husk at disse platene har høy grad av kompabilitet. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Jeg har vel ærlig talt ikke opplevd hakking på plater som faktisk har virket med verken 1x eller 4x Princo-platene, men ca 10% av 1x-platene jeg har brent har vært uleselige etter ca 3,6-4 GB. Alle 4x-platene har virket hele veien. Jeg har brent litt over 100 av hver. OK, 30 4x plater er herved bestilt. Igjen takk for tipset. :smile: Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Elkjøp sin markedsførings-strategi virker ser jeg. Det er om å gjøre å overbevise kunden om at han har gjort et godt kjøp. Synes på ingen måte 20 kr. for ei plate er billig jeg ihvertfall. 20 kr for en verbatim plate er på ingen måte dyrt. Verbatim-platene anbefales ofte av produsentene av brennere. Husk at disse platene har høy grad av kompabilitet. Princo har også det. Og er mye billigere. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Princo har også det. Og er mye billigere. Jeg er på mange måter enig med deg, og jeg har ikke sett elkjøp sin markedsførings-strategi på dette området, men 20 kr for en verbatim-plate er og blir billig pr dags dato. Siden Princo-platene fungerer fint med min brenner, kjøper jeg selvsagt det, og sparer 8 kr pr plate. :wink: Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Du har nok rett, vil bare føye til at brenner.no har satt ned prisen på Princo 4x til kr. 12, uten cover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå