Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm etter restart (Også i safemode). Får ikke formatert.

Anbefalte innlegg

Hei.

PCen har fungert fint i litt over ett år nå.

Slo av maskinen tidligere idag for at jeg skulle montere noe veggfeste til skjermene mine.

Når jeg da slo på PCen, gikk inn i Windows, så kom det en del "ATI Driver stopped responding and has sucessfully recovered" eller noe i den duren. Det skjedde vel en 5-6 ganger uten at jeg vet hvorfor.

Rett etterpå fikk jeg en blåskjerm.

Nå virker det som PCen lever sitt eget liv. Nå får jeg BSOD veldig ofte etter at jeg har komt meg inn i Windows. Hender at jeg også får BSOD rett før jeg logger inn i Windows.

Jeg gikk derfor inn i safemode for å ta en virustest. Men rundt halveis i scanningen så fikk jeg nok en blåskjerm.

Her er et par bilder av slåskjermene jeg har fått (Klikk for større).

-q06q3-thumbnail.jpg -66ngk-thumbnail.jpg

-78ull-thumbnail.jpg -v1u1v-thumbnail.jpg

Fikk også denne når jeg kom meg inn i windows en gang.

-cf845l.jpg

-

Tenkte nok er nok. Så gjorde jeg meg klar til en formatering av harddisken. Men neida, så lett var det ikke.

Etter at det hadde stått "Windows is Loading files" en god stund

Får jeg opp dette (Klikk for større).

-476d4l-thumbnail.jpg - Beklager blitzen.. :ph34r:

Ikke nok med det!, når jeg slår av maskinen så går alt av lys\vifter av. Men jeg hører forsatt noe during inni der, så det er forsatt noe som holder på. Dog, usikker på om dette har kommet samtidig som resten av problemet, oppdager det iallefall nettopp.

Kjenner jeg er lettere irritert nå. :whistle:

Noen som har en idé på hva som kan være galt?

PC Spec:

Windows 7 Professional

CPU: Q9550 2.8Ghz Quad

GPU: Radeon HD 5970

HD: Intel X25-M 80gb

Nå har jeg heldigvis en laptop som sannsynligvis også tar kvelden snart. Men kan iallefall få spørt dere :w00t:

Setter utrolig pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm..

Hvis det hadde vært driver/OS relatert problem hadde du nok vært en stund i sikkermodus før du fikk BSOD.

Men prøv først en og en minnebrikke.

Prøv så et annet skjermkort.

Kan også være skadede sektorer på harddisken, så prøv en annen harddisk/boot fra en LiveCD.

Hvis det heller ikke fungerer, hvis du har mulighet, prøv en annen CPU.

Hvis ingenting av dette jeg skrev fungerer, da vet ikke jeg alltså.

Hvis den er kjøpt, alltså ferdig bygget, bruk garantien.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Den er ikke ferdigbygget.

Men nå får jeg bare svart skjerm når jeg slår på PCen.

Testa diverse rambrikker. Mulig det er HKet som er gåent :/

Edit. Løst problemet med svart skjerm på oppstart.

Men får stadig blåskjerm når jeg kommer inn i Windows. Var en blåskjerm hvor det sto at den slo seg av sånn at noe hardware ikke skulle ta skade. Så da er vel sannsynligheten stor for at det er HW-feil`? Skal teste med et annet skjermkort imorgen. Så får jeg starte derfra :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Bytta skjermkort. Samme greia.

Koblet ut SSD disken, så skulle jeg prøve installere Windows 7 på den andre harddisken, men da fikk jeg også feilmelding etter "Windows is loading files".

Fikk følgene "bsod".

-ec5j6c.jpg

Også testa nytt minne. Da er skjermkort, harddisk og ram utelukket.

Kan PSU foresake slike feil? Som dere ser over, så er det mange forskjellige blåskjerm-meldinger. :whistle:

Etter en Memtest med Ubuntu CDen, så fant den noe feil på en av rambrikkene. Forhåpentligvis er problemet borte.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Når den skrur seg av fordi at hardware ikke skal ta skade, er det som oftest fordi at hardwaren blir for varm.

CPU'en skrur seg av automatisk når den blir for varm, så det kan hende det er varmeproblemer et sted.

Grunnen til den "Unknown Hard Error" bluescreen'en, er fordi at den filen som er listet i bluescreen'en, er ødelagt.

Så du må få tak i en annen Win 7 CD eller få tak i samme, bare en annen fil og erstatte med den som er på CD'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...