Gå til innhold

Kan harddisken bare "ligge" der? Svar raskt!

Anbefalte innlegg

Har en gammel Aptiva, med et kabinett uten så veldig god plass...

Kassa har 2 * 3,5", og 2 * 5,25". De to 3,5"-erne er opptatt av floppy og harddisk. Det er én CD-ROM der. Dvs. at det er en 5,25" plass ledig.

Problemet er at jeg har en til 3.5" harddisk som skal inn der. Går det an å bare legge harddisken på "gulvet" i kabinettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette er så veldig lurt, men har hørt om folk som bare har strippset den fast, fikk plass under di andre diskene.

Men har som sagt ikke prøvt det selv, ikke har jeg tenkt å gjøre det med det første heller :)

Lenke til kommentar
Hvorfor i svarte mener du at vi skal svare deg fortere enn andre!??? :evil:

Det her burde føre til stenging av tråd!

1. Jeg har muntlig om en time, og har det skummelt travelt.

2. Jeg har intet mindre enn fire småsøsken, og den minste av dem synes sikkert det er veldig moro å "leke" med harddisker og sånt.

Dessverre, Pantheon, det står ikke noe i retningslinjene eller nettikette om at det ikke er lov å si at man har det travelt...

Lenke til kommentar
Hvorfor i svarte mener du at vi skal svare deg fortere enn andre!??? :evil:

Det her burde føre til stenging av tråd!

1. Jeg har muntlig om en time, og har det skummelt travelt.

2. Jeg har intet mindre enn fire småsøsken, og den minste av dem synes sikkert det er veldig moro å "leke" med harddisker og sånt.

Dessverre, Pantheon, det står ikke noe i retningslinjene eller nettikette om at det ikke er lov å si at man har det travelt...

Ta med deg harddisken eller gjem den et sted da vel! :D

Lenke til kommentar

ontopic: syns The.Arisen.One sitt forslag er det beste til nå

EDIT: Ikke forslaget om å gjemme hdd'en altså

offtopic:

Sikker? sjekket eller? ....... :wink:

Lenke til kommentar

Tror at det i første omgang blir et eller annet teip-system. Men det går vel ikke an å teipe under, altså på alle de chipene og sånt?

I lengden blir det nok det som The.Arisen.One foreslo, harddiskskinner. Var vel egentlig akkurat noe sånt jeg var ute etter.

Takk for alle dere som svarte så fort...

Kom godt med dette her...

Lenke til kommentar
tok mine 2 hder tape dem inn i sølvtape og tape dem fast i bun på kabinettet. funker gull og bruker 20 min fra sarp til spy over trøsken  :D

Er vel ikke så lurt å surre tape rundt disken (pga varme), ei heller å legge de nede i støvet i bunnen av kabinettet. Den siste setningen din skjønte jeg ikke, hvis den skulle være forklarende. ;)

Lenke til kommentar
tok mine 2 hder tape dem inn i sølvtape og tape dem fast i bun på kabinettet. funker gull og bruker 20 min fra sarp til spy over trøsken  :D

Er vel ikke så lurt å surre tape rundt disken (pga varme), ei heller å legge de nede i støvet i bunnen av kabinettet. Den siste setningen din skjønte jeg ikke, hvis den skulle være forklarende. ;)

Har vannkjølt dem så varme er ikke no problem, leser du en gang til står det jeg har tapa dem inn så støv er jo ikke no problem, for di som kjenner trøsken veien eller har kjørt der en gang vet man at den veien kan ta livet av biler laste biler pga hull og dårlig asfaltering.

Lenke til kommentar

Står jo ingenting om at du har det travelt, bare at vi andre skal svare fort. Blir jo lite døvt her hvis alle skal legge til sånne kommentarer i topic..

Lenke til kommentar

En 'billigmåte' er vel å bruke en ledig brønn for så å skru disken fast på bare den ene siden. Disken blir da veldig ustabil med mindre du legger noe under den. F. eks. et cd-cover for å fylle opp mellomrommet mellom en enhet under eller hd-ramma.

Lenke til kommentar
En 'billigmåte' er vel å bruke en ledig brønn for så å skru disken fast på bare den ene siden. Disken blir da veldig ustabil med mindre du legger noe under den. F. eks. et cd-cover for å fylle opp mellomrommet mellom en enhet under eller hd-ramma.
Da må jeg eventuelt borre litt, for skruehullene til 5,25" passer ikke på harddisken.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...