Chavalito Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg er ikke helt sikker på om dette er rette plassen, men jeg tar sjansen. Jeg holdt på å spille for en stund siden, og så slår PCen seg av uten varsel. Syntes det luktet litt svidd au, men var ikke sikker fordi jeg er litt forkjølet. Jeg trodde først det var på grunn av CPU hadde for høy temperatur fordi den ville ikke starte rett etterpå, jeg måtte vente en stund. Fikk slått den på igjen og kom meg inn i Vista. Jeg kjørte deretter OCCT GPU test for å sjekke temperaturer, og holdt et godt øye med CPU tempen. Den var ikke over 45 grader så vidt jeg så, og så slår jaggu meg spetakkelet seg av igjen. Som nevnt så var CPU temp ikke over 45 grader, temp på skjermkortene (2 x HD 4870) var litt rare i forhold til det de hadde vært under tidligere tester, GPU1 hadde 73 grader mens GPU2 hadde 62 grader, normnalt er de lik. Men 73 grader på GPU temp skal ikke føre til at PCen slår seg av. På grunn av svidd lukten begynte jeg å mistenke at det er noe galt med PSU. Fikk startet PCen igjen, men jeg måtte først slå av hovedbryteren på PSU og på igjen før jeg startet PCen. Inn i Vista igjen, kjørte ingen programmer eller noe slikt, var kun i skrivebordet, og spetakkelet slår seg av igjen etter ca 10 minutter. Så jeg mistenker som sagt PSU, jeg kan ikke komme på noe annet som skulle forårsake dette, bortsett fra HK kaputt. Tviler litt på det. PSU er en Gigabye Odin GT 800W, resten av spec finnes i signaturen min. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Hva med å kjøre occt PSU-testen isteden? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Lån en fungerende PSU av en venn og test Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Vet ikke om det hjelper men sjekk ut: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 War, jeg tviler det hjelper å kjøre OCCT PSU test når PCen slår seg av etter ca 3 minutter med GPU test. Kan jo prøve, men tror nok at den vil slå seg av tidligere. Feedback om ca 10 minutter angående OCCT PSU test. Thorsen, jeg har dessverre få venner rundt omkring som kan låne meg en 800 W eller kraftigere PSU. Den gode nyheten er om PCen slår seg av under OCCT PSU test, kan jeg ose ut og kjøpe ny PSU. PC butikkene her i Spania har åpent litt lenger enn i Norge. Chiobe, jeg har HWMonitor installert, det var der jeg sjekket temperaturer. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) OCCT PSU testen gikk rett i dass. OCCT påstår hardnakket at CPU temp blir over 100 grader og stopper testen selv om jeg kan se både i OCCT og Speedfan at CPU temp ikke er over 70 grader. Må være noe galt med hvordan OCCT registerer temperaturene i selve testen. Og just nå slår PCen seg av igjen. Oser ut og kjøper ny PSU jeg, så får vi se hva som skjer. Endret 24. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Dette problemet trenger ikke akkurat å være PSU'en. Hvis CPU'en blir for varm skrur PCen seg av automatisk. Hvordan er temperaturen når du går i BIOS og ser der? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg er fullstendig klar over at PCen slår seg av hvis CPU temp blir for høy. Hadde du lest første posten min ville du ha lest at høy CPU temp var det første jeg tenkte på. Temperaturen i både BIOS, Speedfan og HWMonitor er helt fine, idle ca 38 grader, maks last under OCCT PSU test (før møkka slår seg av) går ikke over 72 grader. Greier ikke å starte PCen like etter at den har slått seg av, men holder jeg meg i BIOS hele tiden, går ikke CPU temp over 43 grader. Likevel slår PCen seg av. Så jeg kan ikke komme på noe annet enn at det er enten noe i PSU eller på HK som er kaputt. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Jeg tror jeg kan si at feilen er funnet, det var PSUen det var feil på. Viften er kaputt slik at PSUen ikke får kjøling og slår seg av når den blir for varm. Tilbake med nok en oppdatering etter å ha satt inn ny PSU. Endret 25. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Jeg setter dette som løst fordi ny PSU fikset problemet. Får se om Løst knappen virker denne gangen. Nei, Løst knappen virket ikke denne gangen heller. Endret 25. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg satte den som Løst for deg. Har hørt før at noen ikke får den knappen til å virke. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Takker for det Hårek. Jeg har prøvd i IE8, Firefox, Chrome og Opera, virker ikke i noen av dem og alle er siste versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå