Gå til innhold

USB-hub hindrer maskinen i å starte....

Anbefalte innlegg

Det som skjer er at PC`en fryser i oppstarten. Det som vises på skjermen er der man går inn i BIOS, men selv om jeg prøver de taste-valgene som står (Shift-del merkelig kombinasjon forresten, og F10) så skjer det absolutt NADA :hmm: .

Med engang jeg trekker ut USB-huben fra porten i maskinen (har forsøkt flere av portene men det samme skjer hver gang.) og restarter, så fungerer alt som normalt... Det er en Trust med 7 USB innganger, og nye drivere er lastet ned uten hell. Kjører XP Home forøvrig...

Noen som har forslag til hva i huleste verden det er som skjer og som har en fornuftig løsning på problemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forsøkte å endre det, men uten hell. Forresten så fant jeg ut at maskinen låser seg hvis jeg plugger den i etter at Windows har startet også - virker som at det er noe skikkelig rart med den USB-huben.

Får tak i en annen for å se hva som skjer da, men jeg skal uansett forsøke å finne ut hva som skjer, for dette syntes jeg er jævla rart....

Lenke til kommentar

USB er i Windows generelt svært merkelig, har selv hatt USB krasj hvor en reinstall av OSet har måttet til for at den skal kunne bruke alle USB enhetene.

Har også hatt en Creative MP3 spiller som knasket i seg filsystemet på en annen ekstern USB harddisk grunnet ett Windows relatert USB krasj.

Men du skal heller ikke utelukke at Huben kan være defekt.

De er tross alt bygget superbillig og med lite kvalitet over dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...