Gå til innhold

Indekseringstjenesten virker ikke helt

Anbefalte innlegg

Den innebygde indekseringstjenesten i vista gir meg en del problemer. Greia er at den aldri husker resultatet etter å ha indeksert en katalog, så hvis jeg går inn i katalogen hvor jeg har bildene mine så må jeg vente på at maskinen indekserer 6GB med .jpg filer før jeg kan sortere bilder på navn, dato etc. Hvis jeg går inn i en annen katalog må det indekseres på nytt når jeg vender tilbake.

Jeg har norsk vista home premium med UAC aktivert. Problemet ser ut til å ramme alle brukere på systemet, inkludert admin brukeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vista indekserer ikke mappen når du går inn på den. Indekseringen er en separat tjeneste og omhandler bare søking. Det som skjer er at Windows lister opp filene i mappen. Om du da bruker miniatyrbilder vil den selvsagt måtte hente informasjonen om bildet. Dette tar tid. Men Windows skal huske dette via en fil som heter thumbs.db. Disse lå før i samme mappe. Nå i Vista/7 er disse flyttet mer sentralt. Husker ikke hvor i farten.

Det du kan gjøre er å sjekke om caching av disse bildene er aktivert.

Se denne guiden. Bare da gjør det motsatte av det som står først...

http://www.annoyances.org/exec/show/article03-204

Om den er aktivert fra før (standard) så foreslår jeg at du deaktiverer den og så slår på igjen. Start maskinen på nytt etter hver gang du gjør det.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...