tokr Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Har en kamerat som driver og kjøper ny ram.. han skal oppgradere et gammelt P4 hovedkort med RDram... 800mzh... men han lurer på om han skal ha EEC eller non-EEC... Jeg mener og huske at det første var en type memory for servere og slikt... registrert minne eller så... men for og være ærlig vet jeg verken hva det betyr eller om det stemmer. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 ecc er minne for servere og slikt som har innebygd feilsjekking. Ring og spør om du skal ha dette, og spør om du skal ha single sided eller dual sided er vel en annen ting. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 (de fleste maskiner støtter ikke dette) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Har en kamerat som driver og kjøper ny ram.. han skal oppgradere et gammelt P4 hovedkort med RDram... 800mzh... men han lurer på om han skal ha EEC eller non-EEC... Du mener vel ECC? Det står for Error Checking and Correcting. Er egentlig ikke nødvendig med mindre du skal ha en server. Det er både treigere og dyrere. Dessuten er det ikke alle hovedkort som støtter det. Mitt, blant annet, gjør ikke det. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 hehe EEC var vel det EU het i gamle dager det... Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hvordan finner du ut om du har single sided eller dual sided? Har selv RD-RAM og skal oppgradere. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Se på brikken, har den ram-chipper (små svarte klumper på den typisk grønne papp-platen (kalt printboard)) på begge sider er den double sided eller eller "dual banked", står det bare chipper på den ene så er det singel banked. På i850 (RDRAM) så har det forsåvidt ingenting å si bare brikkene du installerer er parvis likte. (2 og 2 må være like). Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Bare se i manualen til PCen/hovedkortet. Der står det ofte noe sånt som "x antall slots 168-pin DIMM slots support unbuffered DDR-SDRAM" og så noe om "PC1600/PC2100/PC2700" osv ... Verdt å merke seg: 1. Står det unbuffered betyr det "Non-Reg./Ikke "registered" minne ! ( "buffered" = "Registered" ) 2. Står det ikke eksplisitt nevnt noe om at kortet støtter ECC-minne, så gjør det ikke det. Da vil IKKE en ECC-brikke funke ! ("parity" betyr også i denne sammenhengen "ECC" ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå