Gå til innhold

TV2s Tour de France manager 2010! [Liga: diskusjon.no]

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal i alle fall ikke ut med Martinez og Klöden enda. Typisk at de gjør det stort en av de nærmeste dagene, rett etter man har byttet de ut.

For seint å rydde plass til Pineau? Han har trøya og vil sikkert prøve litt til, men dagen i dag var vel muligens det beste vi får se av han.

Lenke til kommentar

Jeg skal i alle fall ikke ut med Martinez og Klöden enda. Typisk at de gjør det stort en av de nærmeste dagene, rett etter man har byttet de ut.

For seint å rydde plass til Pineau? Han har trøya og vil sikkert prøve litt til, men dagen i dag var vel muligens det beste vi får se av han.

Som vi så i dag får Pineau store problemer på 2 kategori fjell. På de neste etappene er det 2 og 1 kategori som dominerer, Pineau har nok gjort sitt i årets Tour.

Lenke til kommentar

Ekstremt seint ute, men allikevel så håper jeg å klatre akseptabelt oppover i privatligaen. Hvilke ryttere bør jeg satse på i fjellene? (I alle posisjoner, inkludert sportssjef). Trenger svar raskt... Latias?

Noen forslag:

Klatrer; Klöden, Hesjedal, Martinez

Ungdom; Kreuziger, Gesink

Temp; Leipheimer, Vinokourov, Chavanel

Vannbærer; Roche, Fedrigo

Sportssjef; Veldig vanskelig å si hvem som er best å ta her, Astana, Saxobank, Garmin, Euskatel...

Lenke til kommentar

Ekstremt seint ute, men allikevel så håper jeg å klatre akseptabelt oppover i privatligaen. Hvilke ryttere bør jeg satse på i fjellene? (I alle posisjoner, inkludert sportssjef). Trenger svar raskt... Latias?

Okay da, siden du spør så pent. :p

Kapteiner: A Schleck/Evans og Contador (Gerdemann er billig).

Spurtere: Cavendish og Hushovd/Hagen (McEwen er billig).

Tempo: Vinokourov/Leipheimer (Millar er billig, men svak i fjellene)

Klatrere: Martinez og Kløden (Hesjedal er billig).

Ungdom: Kreuziger/Gesink (bytt til Thomas etter Pyreneene) og Martin (Valls er meget billig, han tok seg lett over fjellene i dag).

Hjelperyttere: Renshaw, Dean og Roche (de to første fungerer kun på spurtetapper, ikke i fjellene).

Sportsjef: Holm (THR). Cavendish tar garantert flere seiere, ergo blir det flere poeng på denne sjefen.

Lenke til kommentar

Det om tipsene faktisk fungerer, får være en annen sak. :p

Fikk forresten vite at Taaramae var en habil klatrer. Sjekket resultatlista, og han havnet i den siste gruppa sammen med ryttere som Hushovd, McEwen og Cavendish. Har jeg blitt lurt? :ermm:

Lenke til kommentar

Lurt av en random TdF-blogg da jeg søkte litt rundt etter gode klatrere. Burde kanskje skjønt at det tipset gjaldt for lanterne rouge på etappen. Dessuten står det på Wikipedia at han er en tempo- og klatrerytter. Ingen, og da mener jeg ingen må regne seg selv som en klatrer når man blir slått av Mark Cavendish i mål på en fjelletappe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...