Carpe Dam Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg fikk en liten skummel overraskelse her i dag, jeg har lagret alt jeg har av viktige data på en RAID1 som er satt opp med intel matrix på et msi x58 pro-e. Plutselig får jeg opp en ekstra terabyte-disk, og innser at raiden har løst seg opp. Tok backup (alt lå lagret på ene disken), skrudde på igjen RAID i bios og kom inn i windows, med tomt array. Skal jo nå dytte tilbake backupen dit, men har ikke så veldig lyst til å gjøre det til en dagligdags affære. Det forekomemr meg at cmos blir resatt når jeg trykker inn reset-knappen på kabinettet (trodde den bare slo av og på maskinen). Jeg har lyst til å få til en ordning der jeg kan resette cmos til jeg blir blå uten at jeg mister hele fotoalbumet til kona (ikke lurt). Vil et vanlig pci-e RAID-kort til et par røde lapper kunne gjøre dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Noen spesiell grunn til antagelsen om CMOS reset? Det skal ikke være noen sammenheng med reset knappen. Hvis CMOS resettes vil klokka måtte stilles på nytt. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Grunnen til at jeg antar det er vel at jeg har satt instillingen i bios til RAID, og nå måtte jeg sette tilbake den. Kan også være at jeg rotet litt med en gamme IDE-disk som var i dårlig humør, men jeg kan ikke forstå hvorfor det skal ha noe med dette å gjøre... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Skal egentlig ikke være noe problem om CMOS nullstilles, da må du ha en MSI raritet her. Hos meg på X58 Classified, Rampage 2 Extreme og på LGA 755 (ABIT IX38, Biostar I45.) så har jeg kunnet flytte raidet fram og tilbake mellom ALLE hovedkortene på forskjellige porter, både med RAID av og på og diverse annet uten problemer. Men nå kan jeg ikke utelukke at MSI har gjort noe merksnodig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå