Gå til innhold

Leie moped på Kreta - erfaringer og råd?

Anbefalte innlegg

Hepp,

Reiser til Kreta midtveis i neste måned, og i den anledning snuser jeg litt på å leie en moped. Noen som har erfaring med dette, og som evt kan si om det er å anbefale og isåfall hva man bør være på utkikk etter? Dette er min andre gang på Kreta, men første gang var 10 år siden, så den turen er ganske glemt.. Noen idéer?

Cheers!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte har reiseselskapet ditt avtale med en eller annen lokal utleier, hvis de har ok priser så bruk de - da er det greit å få ordnet ting som oftest.

Ellers vil jeg be deg holde deg unna en stor utleie-kjede som finnes over hele hellas, - nå er det så lenge siden dette skjedde meg at jeg ikke husker hva de heter, bortsett fra at de hadde ett 1-tall i navnet :p (kan være rental1 eller lignende)

Var å kikket litt i gata en dag, og snakket med etpar utleiere. - Traff en hyggelig fyr som ville leie meg en 125-kubikker, og fikk beskjed om at jeg burde holde meg unna den kjeden (som lå vegg i vegg) hvis jeg skulle leie, og fikk noen priser.

Neste dag skulle jeg leie, og jeg fant da ut at denne kjeden var en god del billigere, så jeg gikk dit for å sjekke priser osv. - Så snart jeg hadde satt meg ned begynte prosessen med kopi av legitimasjon, skrive under for å "reservere" sykkelen jeg hadde lyst til å leie, betale depositum for at den skulle være reservert osv. - Etter jeg hadde gjort disse tingene så viste det seg selvsagt at det tilkom en hel masse kostnader, og papiret jeg hadde skrevet under på (2 sider med nesten uleselig skrift) gjorde det klart at jeg ikke fikk tilbake depositumet dersom jeg hevet leieavtalen.

Nuff said, så ble hele leiedealen betydelig dyrer enn det som sto i prislisten deres samt tilbudet jeg hadde fått fra nabomannen, som forøvrig sto på fortauet og kikket skuffet på meg hver gang jeg kjørte forbi :whistle:

Så, sørg for at du har alle kostnader på bordet før du skriver under eller betaler på noe som helst.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...