Hkkkooe Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Trenger hjelp til å finne navnet på et sted i Sverige, det ligger nærme danmark, og det heter noe sånt som skåde eller skåne , eller noe i den duren Hjeeeeelp! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Skåning er vel en dialekt i Sverige. Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Skåning er vel en dialekt i Sverige. Hehe, ja er ikke helt sikker på hva det stedet het, men jeg er sikker på at det begynte på sk, og at det lå nærme danmark Lenke til kommentar
svenny000 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Ifølge Google Earth så ligger det en plass som heter SKåne litt sør i Sverige. Endret 24. juni 2010 av svenny000 Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Skåne er jo et slags fylke helt syd i Sverige såvidt jeg veit. Skåne Län altså. Finner derimot ikke et spesifikt sted eller en by som heter det. Endret 24. juni 2010 av Chris9 Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Ifølge Google Earth så ligger det en plass som heter SKåne litt sør i Sverige. Okey, takk Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Skåne er jo et slags fylke helt syd i Sverige såvidt jeg veit. Skåne Län altså. Finner derimot ikke et spesifikt sted eller en by som heter det. Hmm, du vet ikke heller ikke bare om et sted nærme danmark som bare begynner på sk? Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Det eneste jeg finner er et sted som heter Skurup, omtrent 3 mil øst for Malmö. Er det et stort sted du leter etter eller er det bare ei lita bygd? Endret 24. juni 2010 av Chris9 Lenke til kommentar
koots Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Skåne er et län (fylke) helt sør i Sverige, med Malmö som adm. senter Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Har ei venninne som er fra Skåne, så joda, det er vel en plass. Ligger helt sør i Svergie, og sikkert ikke så langt unna Danmark! Lenke til kommentar
koots Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Overhodet ikke langt fra Danmark, er synlig fra København. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Det spesielle med denne regionen er at den før var en del av Danmark. Den lokale dialekten er derfor en spesiell blanding av dansk og svensk. Både pga. beliggenhet og pga histroien har mange også flere bånd med Danmark enn ellers i Sverige. http://www.youtube.com/watch?v=64Nuymy_HvE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå