Gå til innhold

Tatoveringer - hva er poenget?

Anbefalte innlegg

Folk må vel få lov til å gjøre hva dem vil?

Personlig syntes jeg det er ikke kledelig på noen og har enda til dags dato å se en som ser pen ut... men det er min egen mening og er av den grunn heller ikke tatovert.

Men for all del, dømmer da ikke andre som måtte ønske å få klint på seg noen kruseduller om det får dem til å føle seg vel. Det har jeg ingenting med. Jeg kan dog være enig i at i enkelte yrker er det ikke passende med svært synlige (og/eller provoserende) tatoveringer. Jeg hadde ikke kjøpt ny bil av en kar med, for å bruke eksemplet fra et tidligere innlegg, en svær drage i trynet. Av grunnen forklart ovenfor.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

igjen, Jeg har vel ikke sagt at folk ikke kan gjøre som de vil, jeg har ingen intensjon i å endre folks adferd.

Hvorfor bryr du deg hvordan du ser ut om 40 år...?

Fordi jeg skal ha denne kroppen til jeg forhåpentligvis dør av alderdom. Det er kjipt å gå i 60 år med noe jeg har gått lei og synes er barnslig etterhvert som jeg blir eldre. "ja men jeg har den feeete tattoveringen som betyr noe for meg og jeg skal ha den resten av livet" Ja fint for deg, men hvis du ser på majoriteten av folks tatoveringer er det noe jeg hadde gått lei etter 2 minutter. kanskje noe å ha som et bilde i mine dokumenter til neste formatering. Jeg stusser på hvor dette behovet kommer fra, å skrive alt mulig rart på kroppen, fra fødselsdatoer til bilde av pølse i brød og tribals. Som midlertidig tatovering når man raier en uke i syden ellerno, greit, 60 år? :nei:

En kompis av meg var helt villbass for noen år siden, han måtte sone noen år og er tilbake i arbeidslivet nå. Han har fått en unge nå og prøver å gjøre alt til rette for småen. Lett å finne en bra betalt jobb når man har tribals langt oppover halsen? :whistle: Dette er et "ekstremt" tilfelle men det blir et handicap i arbeidslivet for han de neste 35 årene han er yrkesaktiv.

Smykker - hva er poenget?

Fine klær - hva er poenget?

Klippe håret - hva er poenget?

Interiør - hva er poenget?

Design - hva er poenget?

smykker-tradisjonelt for å pynte seg, og vise rikdom/status. kan taes av og bruke forskjellige smykker til forskjellige anledninger.

fine klær-samme som over, pluss at de ofte har bra kvalitet.

klippe håret-beholde jobben og klare å få seg mus.

interiør-gjør det koslig for venner å komme på besøk, er ofte praktisk å ha en stol å sitte på og det er fint å ha når man skal ha visning og selge leiligheten.

design- ? design? :dontgetit:

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

det er jo ikke noe gale i og ta en tatovering. vis du liker en tatto kan du bare ta den, min mening er vis du liker noe så viser man det kna jo gjerne ha det under ei sjorte els trenger ikke ha det i annsikte :p men liker du noe burde man vise det og drite i hva andre synes om det :)

lol sorry for alle skrive feilene xD

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

det er jo ikke noe gale i og ta en tatovering. vis du liker en tatto kan du bare ta den, min mening er vis du liker noe så viser man det kna jo gjerne ha det under ei sjorte els trenger ikke ha det i annsikte :p men liker du noe burde man vise det og drite i hva andre synes om det :)

lol sorry for alle skrive feilene xD

lol hehe.

Det er jo opplagt at hvis man tar tatovering gir man jo egentlig ikke faen i hva folk synes om det, ellers hadde du ikke hatt noe behov for å ta tatoveringen. Hvis du bare vil ha noe for å huske noe vil det jo gjøre samme nytten å ha en "post-it"-lapp eller et portrettbilde i lommeboka. Tatoveringen er selvfølgelig der for å skape et image, det er et smykke, like ubrukelig som et armbånd. Jeg ser ikke noen grunn til å absolutt skulle vise alle hva man liker hvis man gir faen om de liker det.

Though, jeg synes tatovering er dritkult. Ikke folk som tatoverer to symmetriske stjerner på skuldrene, men folk som faktisk legger arbeid i det og tar noe minneverdig og delvis unikt. Hvorfor er det kulere enn et armbånd? Det at det er permanent gjør at det er litt viktigere å kunne stå for det man skriver. Hvis noen misliker bakgrunnsbildet mitt på mobilen betyr det nada fordi det er noe jeg brukte 2 min på å velge ut, og jeg kan bytte det med en gang og trenger derfor ikke si at "jo faen det er konge", men hvis noen sier at en tattis er stygg må man faktisk forsvare den, for ellers ville man jo ikke tatt den. Det gjør det hele litt mer ærlig, på en måte.

Forøvrig synes jeg det er like kult med folk som tar en tattis av sin avdøde mor som av en løk. Alt trenger ikke ha en dypere mening, og det at du har et portrett over hele ryggen gjør ikke at du husker moren din bedre. Jeg liker løk -> jeg tatoverer en løk. Det er mye mer unikt og spesielt enn nok en minnestatovering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...