Gå til innhold

12V ATX Strømforsyning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nomore, driver sel "bygger" mp3 i bil. dvs at jeg har ingen bil men gjør klar tingene. lurte på om du setter wan kort i din pc? eller nettverks kort? så kan man dele filer over parkerings plassen etc.

Håper flere følger med og gjør det samme hvertfall.

Lenke til kommentar
nomore, driver sel "bygger" mp3 i bil. dvs at jeg har ingen bil men gjør klar tingene. lurte på om du setter wan kort i din pc? eller nettverks kort? så kan man dele filer over parkerings plassen etc.  

Håper flere følger med og gjør det samme hvertfall.

seff, skal ha både vanlig trådbasert og trådløst.

uttaket for ethernett kabel skal ligge på utside bak :lol:

planlegger også å ha en "low-power" maskin baki med linux og en jævla stor disk som alltid skal kjøre. slik at hvem som helst kan koble seg til (trådløst/kabel) og hente/legge opp musikk :D

Lenke til kommentar
12V +- 5%

Går det likevel greit med 14.4V når dynamoen laddar?

Bent

1% av 12V er lik 0.12V

5% er da 0.56V

det vil si den må ha over 11.44V(12V - 0.56V) og under 12.56V(12V + 0.56V) inn.

derfor mener eg du bør ha en 12V stabilisator forran denne igjen. som maks varierer 5% på ut, men tåler ca 10-15% på inn.

Lenke til kommentar
Fant denne i dag:

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...30&AvdID=1&s=sc

Er laget for ITX hovedkort.

Tar 12V inn (tolleranse på +/- 5%), og gir 3.3V, 5V, 12V og -12V ut.

Har i tillegg vanlig ATX kabel som du kobler til hovedkortet.

Genialt!  :woot:  

PS: tror det kan være lurt å koble inn en stabilisator før denne.

Kansje den holder til lommekalkulatoren din men tviler sterk om den kan brukes til noe annet...

Lenke til kommentar

jo, klart.

grunnen til at eg fant denne er fordi en kollega av meg kjører ITX i sin bil, med en 2.5' disk og en cd-rom.

disse tre tingene kjører alle på strøm igjennom en slik strømforsyning.

hvorfor skal da ikke det gå, når det går hos han?

Lenke til kommentar

Hvis denne strømforsyningen leverer ca 50W så er det liten sjangs for at den er kraftig nok til å drive dagens CPU'er.

Dagens CPU'er bruker gjerne opp mot det dobbelte og regner man med forbruket på HD, CD-ROM, skjermkort, hovedkort og andre komponenter så krever en PC min 150 Watt PSU uansett!

Lenke til kommentar
Hvis denne strømforsyningen leverer ca 50W så er det liten sjangs for at den er kraftig nok til å drive dagens CPU'er.

Dagens CPU'er bruker gjerne opp mot det dobbelte og regner man med forbruket på HD, CD-ROM, skjermkort, hovedkort og andre komponenter så krever en PC min 150 Watt PSU uansett!

eg gjenntar: dette fungerer hos han, et hovedkort med minne, cpu og et heftigt skjermkort, en 2.5' disk og en cdrom...

edit: dobbeltpost

Lenke til kommentar

Jeg tror det funker via c3 cpu`er er strømgjerige husker ikke man trokke de bruker mer en 30w

Lenke til kommentar

som kontroll kan du spare noen ekstra kroner, og bare bygge deg en liten IR-mottaker, og så bruker du en hvilken som helts fjernkontroll med nok taster.

har selv laget meg en slik, og har smalet opp deler til å bygge 3 til. den består av 5 deler uten en LED som lyser når den motar signal, og 8 deler med LED.

guiden finner du her: http://hem.passagen.se/rapideye/mods.html under IR-Reciever.

denne kobles til serieporten, og kan konfigureres til å styre alt på PCen via programmene WinLirc og Girder i kombinasjon.

dette tar i tillegg mindre plass, da du bare kan ha fjernkontrollen i hanskerommet eller no, og mottakeren bak en eller annen 1x1 cm flate.

Lenke til kommentar

AC-adapteren på den bærbare Dell-en min leverer bare 60W. Dette skal brukes til skjerm (LCD), 2,5" HD, 1,6 P4M, cdrom, ethernet osvosv.....så denne poweren burde gjøre jobben :) Men hvordan skal dere gjøre det med skjerm i bilen dudes???funnet en som går på 12V?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

"Forskere" (min mening) har regnet ut at humlen teoretisk sett ikke er flyvedyktig...

De fleste har litt feil oppfattning av hvor kraftig PSU en faktisk trenger...men det klager vel ikke de som selger disse over tenker jeg. :lol:

Baq

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...