Mannen med ljåen Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg trodde Windows og Office kostet mindre for studenter fordi MS ville det, ikke at forhandlere setter opp rabatter selv? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg tror jeg vil gå for et nVidia-kort etter å ha lest dette: http://linux1.no/forum/viewtopic.php?f=228&t=243086&p=2137851#p2137851 Kom gjerne med innspill og forslag til kort som kan bruke denne nouveau-greia. Maskinen skal være god, også i Linux. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Jeg pratet om stundetrabatt på alle varene og ikke bare OS. Jeg tviler sterkt på at du får noe bedre tilbud enn det Win7 OEM koster i nettbutikkene. Her er et Nvidia skjermkort: http://www.dustinhome.no/pd_5010400402.aspx Dette skjermkortet koster omkring det samme og er rimelig nytt. GTX470 vil derimot ha litt dårligere ytelse, kreve mer strøm og bråke mer enn ATI5870 Vapor-X. Endret 25. juni 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg trodde ikke at Nvidia lå etter ATI? Har de bedre kort, bare at de da også koster mer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 De siste kortene fra nvidia er ikke dårlige, det er bare det at de blir veldig varme og bråker. De er også noe dyrere. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Nå har fatter'n snudd, og vil ha noe som minner om en Mac, altså en alt-i-ett-løsning. Passer bra i stua, har alt innebygget i skjermen sånn at den er lett å transportere, og har 23 tommer. Jeg liker den godt, men er ikke flink til å analysere tall og bokstaver i spesifikasjonslisten. Men den har grafikk fra Nvidia, og det er bra mtp. Linux... Er dette en god PC? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596207 Den trenger som tidligere nevnt ikke superspesifikasjoner, men den bør holde til nettsurfing til den er så gammel at den dør, i stedet for å skrotes fordi den er treg lenge før den dør. Fint om den har litt ytelse å gå på til andre ting, men ikke supernødvendig. Endret 25. juni 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Jeg kan si med sikkehet at ytelse kontra pris er den et elendig valg. Maskinen jeg foreslo tidligere har selvfølgelig ulemper som mer støy og størrelse, men vil igjen gi langt bedre ytelse. Men dette er ikke maskin med forkus på ytelse heller, men mer rettet mot et spesifikk bruk som touchskjerm, bildevisning, film og nettsurfing. Til det formålet fungerer den sikkert greit, selv om jeg ikke kjenner til maskinen. Jeg kommer ikke til å bruke mer tid på denne tråden. Jeg vil ikke bruke min tid på å hjelpe andre med innlegg og forslag som blir forkastet fordi din far plutselig totalt skifter retning. Du kan heller gi beskjed i tråden når dere kan si med sikkerhet hva dere ønsker, så vil helt sikkert noen hjelpe. Endret 25. juni 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Den er bare et forslag. Når du sier at den har betydelig dårligere ytelse, så tar vi det med i beregningen. Din konfigurasjon er på ingen måte avvist, den får bare litt konkurranse før fatter'n endelig lander på en konklusjon. Akkurat nå er det Wife Acceptance Factor som diskuteres i familien. Vi har kommet fram til at mor ikke vil 23 tommer i stua, enten den er alt-i-ett eller en superskjerm fra Dell. Vi beholder vår gamle Fujitsu/Siemens 19" skjerm med DVI og finish i børstet stål. Det beste alternativet er foreløpig den du foreslo. Så ditt arbeid er ikke forgjeves. Eneste forskjellen er altså at det blir med Nvidia grafikk og uten Dell-skjermen. Tusen takk så langt :-) Endret 25. juni 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå