Pusekatten92 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Tittlen seie vel det meste av det eg lurer på, kva som er best til gaming av 2x Xeon E5506 (2,14ghz) eller i7-960 (3,2ghz)? Eg kommer for det meste til å spela forskjellige mmo, og Battlefield bad company 2, som eg veit er kodet for å bruke 6 kjerner, men veit ikkje om noken spel kan bruke 2 cpuer. Kommer og til å bruke 6x2gb minne, og 2-4 skjermkort. Mvh Paal Lenke til kommentar
dllie Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 hva med å kjøpe en i7-930 og en BRA kjøler og klokke den til ca 4GHz? Vet ikke hvordan det er med dual processor til gaming, trodde det var mest til server bruk. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Skulle foreslå det samme. Kjøp en i7 930 med kjøl og overklokk, uavhengig av overklokking ville jeg gått for i7 egentlig. Lenke til kommentar
Pusekatten92 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Veit at det er lett å overklokke 930 til 4ghz, men no er det ikkje det er spørr om. eg lurte på om det går an å bruke to xeon prosessorer, og vist det går an, kor bra er det i forhold? Endret 24. juni 2010 av Subdrive Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 eg lurte på om det går an å bruke to xeon prosessorer Det går an. og vist det går an, kor bra er det i forhold? 930 vil være endel bedre til spill. Om du vil ha et tall, så kan eg gi deg tallet ca 1000. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Vell dual i7 får du IKKE til samme hvor mye du prøver, kjefter osv. Kun 1x QPI gjør at denne aldri kan brukes i dual systemer uansett hva man gjør, Xeon variantene med dual QPI derimot kan. Til gaming er dette mer enn overkill, faktisk så vil du ikke se noen nytte av dette før systemet er avleggs, men til periodisk gaming og andre tyngere oppgaver og om du har en fet lommebok, så ja, da kan du bruke udyret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå