Querke Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Hei, har lyst på nytt headset, og trenger litt hjelp til å finne det rette for meg. Kort versjon Det ska ikkke koste for mye over 1000-lappen, skal har klokker som dekker hele øret, skal bruke det mest til spill, men også musikk. Er glad i god bass, men må klare å høre de små lyddetaljene. Må ha en god mic <- viktig! Lang versjon Kjøpte et Razer Barracuda 5.1 headset, dette headsettet er the worst buy ever. Kjøpte det fordi jeg er razer fan uten og få råd av andre. Det skulle jeg ikke ha gjort, nå må jeg ha råd til mitt andre kjøp. Headsettet må være egnet for gaming, og ha en god og klar mic, så folk over VT skjønner hva jeg sier... Er raid leader (Leder en stor gruppe spillere fra hele verden) Budsjett: 500-1000, kanskje litt over. Størelse: Klokker som dekker hele øret (viktig) Type: Har ikke mye å si om de er åpne, lukkede, semilukket. Bruksområde: 70% spill, 15% musikk og 15% film Tillegsinfo: Spiller alt fra WoW, til krigspill (modern warfare og Battlefield: BC2 er yndlinger) Lydbilde: God bass men også mulighet til ren lyd (bass skal ikke overdøve viktige smålyder i spillene, men ekte trøkk på en eksplosjon er viktig) Evt kilde: Skal bruke den til PC, har et creative X-Fi lydkort, dette lydkortet er integrert i hovedkortet Asus Rampage II gene (link). Har støtte for 2.1 5.1 og 7.1 Ekstra: Miccen kan være avtagbar, HVIS den ikke: Blir sloppy (den sitter ikke stramt og hardt noe mer), eller du får trøbbel med kontakten til miccen. Avtagbar mic er bra, dersom: Du får god lydkvalitet som en annen mic, den sitter fast og stramt men kan beveges, den funker like godt (om ikke bedre) enn en fast mic. Noen headsets jeg vurderer: Roccat Kave: Gode reviews (Billig til å være 5.1) Creative Arena/Fatal1ty MK-II: Gode reviews (god lyd til å være 2.1 og krystallklar mic, billig) Plantronics Gamecom 377: Decent og det er BILLIG (220 kr) Noen headsets jeg ikke vil ha: Logitech G35, for dyrt til å ha dårlige reviews. Razer megalodon, alt for dyrt til å ha dritt reviews. ---------- Trengs ikke å leses, men nyttig: Hva jeg har fra før, og hvorfor jeg vil kjøpe et nytt headset: Gamle headsettet mitt er et Razer Barracuda HP-1, med 5.1 surround (my ass) og avtagbar mic. Først av alt: Ikke kjøp dette headsettet. Det er dårlig bygd (vinglete, fattig/cheap, for fort oppbrukt -> sitter ikke som den skal på hodet lengre og aaalt for mange unødige ledninger), den har en Veeeeeldig dårlig mic ordning (avtagbar, noe som er et pluss... helt til den ikke sitter noe mer og faller av hele tiden, og til slutt stopper å funke... Lydkvaliteten er den verste, hvorfor? Min teori: Razer lanserte også et spessielt dedikert lydkort til headsettet. Og det er bare med dette lydkortet (koster 2 store) lyden kan være akseptabel. Ellers er lydkvaliteten billig, ingen bass what so ever, og lydjusteringer på lydpanelet (sitter på ledningen av headsettet) for hele 5.1 surrounden virker ikke........ Endret 24. juni 2010 av Querke Lenke til kommentar
Querke Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Forresten er lydkortet på hovedkortet mitt noe bra, har ingen lykke med det via Razer Barracuda. Og hvis noen har det selv, si meg hvilke drivere dere bruker. Driverne som var med funker ikke med w7... Finner ikke gode drivere online heller. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Har selv Steelseries 5Hv2 og er strålende fornøyd med det, Er ikke mye bass i dem, men synes ikke det er viktig i spill. De funker helt ok til musikk, men de er langt fra opptimal da de faktisk er laget for gaming. Mic'en er inni headsettet og dras ut, noe som er veldig kjekt. Headsettet kan også tas fra hverandre for transport så det ikke knekker, og har ca 1 meter med ledning pluss ca 3 (tror jeg) med forlenger. Edit: btw du skal ikke bumpe så fort. Endret 24. juni 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Querke Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Hmm liker ikke Steelseries headsettene av en eller annen grunn. Har prøvd siberia v2 til en venn og synes ikke det overbeviser meg noe særlig. Skal roe ned på bumpinga ja Endret 24. juni 2010 av Querke Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Ikke kjøp stealseries plz. Kvaliteten er crap, og mitt gamle og alle vennene mine som hadde 5hv2 har lyden stoppet og fungere i ene klokken helt uten grunn. Lydkvaliteten er heller ikke spesielt god på 5hv2. Sitter selv med Roccat kave, og er veldig fornøyd. veldig god bass, lyden er klar og fin, og surround fungerer utmerket. God byggekvalitet også. trengs lit tweaking for og få mest utav det, så om du kjøper det, ikke blir sur om bassen etc. ikke er så god rett ut av boksen. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Kave helt klart! Bedre lyd, surroud og kraftigere bass i et såpass billig headset skal du lete veldig lenge etter... tror ikke du hadde funnet et heller... Lenke til kommentar
Querke Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Men litt tweaking som skal til, kan jeg spørre en av dere om råd hvis jeg kjøper det da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå