Gå til innhold

Ein Berumsgutts tur til Åndalsnes


HValder

Anbefalte innlegg

Ein bekjent av meg frå Berum kom nettopp tilbake frå denne turen (logg frå msn):

 

 

jeg skulle sykle til åndalsnes i fårrigårs kveld,,, så jeg spiste litt og var ute av døra kl 9,,, siden jeg planla og bare ta d helt chill til enden av den lange tunnelen som slutter ved åndalsnes og eta frokost på bensinstasjonen pakka jeg ikke noe mat,,,, hadde en liten vannflaske med meg av den grunn også,,, turen var drit bra hele veien og alt var chill,,, men siden jeg skulle hjem hit "oslo"

hadde jeg pakka pcn,, vanlig klær og litt turklær sia jeg skal sykle opp igjen med ***** den 3 juli,, og sykle 3 mil med tung ryggsekk er ikke gunstig i det hele tatt,, det veit alle som har sykla litt

,mn sia jeg bare skulle chille og slå opp telt og ta d chill

og ikke hadde sykkelveske hadde jeg egentlig ikke noe valg! når jeg kom til begynelsen på den lange tunnelen tenkte jeg og sykle på den gamle veien,, ved siden av tunnelen,,, det jeg ikke viste var at den veien er i overkant av ustabil

men d gikk nå greit ett stykke,, men plutselig var det ikke mer vei

og da hadde jeg kommet såppas langt at jeg var på Point Of No Return

og sykle tilbake ville jeg rett og slett ikke greie,,, i og med den tunge sekken, lite vann, ingen mat osv

men jeg var nå halvveis,,, så jeg tenkte jeg skulle ringe til drosje og si atn måtte komme og hente meg

men drosjen sa at der kunne han ikke kjøre på grunn av den store rasfaren på den veien

så da sto jeg nå der

bestemte meg etterhvert for og snu, men etter ett stykke var jeg helt utkjørt og gikk i bakken,, kom til meg selv og tok en risikovurdering og ringte til politiet

politimannen jeg snakket med (trønder) var veldig hyggelig og innsisterte på at jeg skulle fortsette inn i skogen 300 meter til en tunnel som skulle være der,,, jeg stoler nå på menn i blå uniform når det kommer til sånt så jeg gjorde nå det,,, men 100 m før den tunnelen var det ett dropp på en 10-15 meter ned,,, men jeg klatra nå nd der med sykkel og sekk,, TUNGT!!

og traska videre til jeg fant tunnelen,,, etter og ha godt et stykke inn i tunnelen uten og se hint til lys (dette var jo også mitt på natta) turte jeg rett og slett ikke gå lenger,, redd for og tråkke ned i ett hull eller bli angrepet av Goaulds (Stargate referanse) ellerno,,,, så jeg gikk ut igjen og ringte tilbake til politiet,, da spurte jeg hvor lang tunnelen var og fikk beskjed om at den var 2,5 km lang,,

2,5km I BLINDE,, det er galskap,, så jeg spurte pent om han ikke kunne sende en båt eller en bil,,,, båt var ikke mulig,,, ned til sjøen var d vel også ett dropp på 15-20 meter,, OVERHENG,, dum er jeg ikke,, og politiet i åndalsnes er generelt late tror jeg,, for der fikk jeg ingen hjelp

nå begnte jo jeg og bli ganske i ørska,,, ingenting og drikke noe sted og ingen mat,,, så jeg prata lenge med politimannen og vi ble enig om at skulle prøve så godt jeg kunne og få den sykkelen og sekken opp den bakken jeg kom ned,,, tryner som faen,, rett på kneet jeg har skada før og klemmer fingrene til hellvete,, så etter noen minutter med skriking, grining og banning ringer jeg tilbake og

bønnfaler han om og sende noen,, jeg var pretty føkking desperat

etter mye m og men sa han at han skulle ringe til røde kors,, i og med at jeg også drev og svimte av litt nå og da og nå ikke greide og rette ut beinet,, men jeg måtte jo opp den jævla bakken for at røde kors skulle finne meg lettetere tenkte jeg,,, så jeg fikk nå kava meg opp, sklidd inn i soveposen og hengte den oransje jakka mi på en grein

rulla meg en røyk og håpet på det beste,,, etter noen timer kom di heldigvis,, fikk i meg kokesjokolade og energibarer og 2 liter vann på rekord tid,,, men når jeg begynte og gå,, kom krampene

mye aktivitet og lite vann,, ikke bra

dem fikk nå opp sykkelen min,, DEM SLEIT MED OG FÅ DEN OPP!! og ryggsekken min,, satte meg i bilen så jeg fikk varmen i meg,,, da var jeg så føkkings glad at jeg grein gledestårer

tada

Endret av HValder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...