Khaffner Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Har en pc med dette hovedkortet og denne harddisken. Kan ramse opp resten også ved behov. I går kjøpte jeg Windows 7 Home Premium 64-bit OEM. La inn DVD-en, slettet alle partisjoner og opprettet én til å installere på. Når filene skulle kopieres under installasjonen gikk den ikke lengre enn 0%, så poppet denne opp: "Windows could not format a partition on disk 0. The error occurred while preparing the partition selected for installation. Error code: 0x80070057" Hvordan kan jeg løse dette? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Når jeg søker litt på Google på feilmeldingen din,så virker det som om denne feilen ofte betyr defekt hardware, enten hovedkort eller selve disken. Se her f.eks: http://social.answers.microsoft.com/Forums/en/w7install/thread/1c369ba9-ff47-4bde-b1a4-fffcd6fa7211 Søker du selv, vil de se flere tråder, både ang Windows7 og Vista og det samme går igjen, defekt hardware. Men det kan også være du må oppdatere firmware på SSD disken din, om det finnes noen nyere versjon der. Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Du har altså partisjonert SSD'en din ? Og har hatt et OS (hvilket ?) på den, med det samme HK'et ? Har du tidligere hatt Linux, kan det gi trøbbel. Endret 24. juni 2010 av johome Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg slettet alle partisjoner, og opprettet en ny, med hele disken minus de hundre megabytene windows setter av. Før hadde jeg en mislykket Ubuntu 10.04-installasjon på den(sjekk mine tidligere tråder), med samme maskinvare. Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Står din BIOS i AHCI modus ? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Finner ikke noe om AHCI, så jeg gjetter nei. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Skal være en option om hvilken SATA-emulation du vil kjøre, RAID+IDE, IDE, RAID+AHCI etc etc.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg tok en firmware-update av ssd-disken, nå kom installasjonen seg forbi "Copying Windows files" Får se om den kommer seg helt gjennom installasjonen da. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Nå er den på 32% "Expanding Windows files", så dette virker lovende Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Og der var Windows 7 installert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå