Laserbeam Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Hvilke bøker er andbefalt for en som ikke er nybegynner når det kommer innenfor programmering? Jeg vil ikke ha andbefalinger av bøker som er noe ala: Learn C++ in 48 Hours / 2 weeks etc. Jeg vil ha bøker som går mye inn i dydben. En bok jeg holder på å lese nå heter: Game Scripting Mastery (Alex Varanese), helst bøker som går like mye (eller mer) i dybden som den. Helst en bok med litt avanserte oppgaver også, ikke oppgaver ala: skriv ut alle tallene fra 1-100 f.eks, det blir alt for enkelt. Gjerne en bok med oppgaver som kan ta rundt 4-5 å kun skrive programkoden. Jeg skal i hovedsak programmere for Linux, så en bok som også inneholder noe om makefile'er, cmake etc hadde vært greit, og jeg driver også med selvstudier innenfor spilldesign. Ble kanskje litt rotete det her, men håper noen forstår det for det EDIT: La til noe. Endret 23. juni 2010 av Gnålern Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 ... Jeg vil ha bøker som går mye inn i dydben... Game programming gems serien er veldig bra. Men den inneholder ikke oppgaver, men mye teori og løsninger på praktiske problemer du møter på når du lager spill. url: http://www.amazon.com/Game-Programming-Gems/dp/1584500492 Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Kjør på med The C++ Programming Language, skrevet av seeelveste Bjarne Stroustrup (karen som lagde C++). Det er mye som er likt i Java og C++, men det er faen meg mye som er forskjellig også. Denne boka tar deg i dybden når det gjelder C++, og etter å ha lest den blir du forhåpentligvis kvitt litt Java-vaner! Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Fant ikke boka [kami] nevnte på biblioteket, men jeg fant "The C++ Programming Language", så skal låne den når den kommer inn igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå