Gå til innhold

[Løst] Får ikke åpna linker i IE8 fra f.eks mail.. (Win 7)


Anbefalte innlegg

Hei, i helga hadde jeg problemer med at maskina bare hang seg, endte til slutt opp med å prøve en tilbakestilling til et tidligere punkt (et par dager tilbake bare)..

 

Maskina virka fremdeles like ustabil, så jeg fant ut at jeg skulle bytte ut PSU (da vifta i denna lagde litt bråk i ny og ne) + skulle bytte dvd-brenner og få ut litt støv i samma slengen :)

Etter dette ble den bra igjen..

 

Men det første jeg merka var at jeg ikke fikk vist mail i windows live mail, jeg måtte logge inn på hotmail sida får å lese dem, men programmet kunne fremdeles laste ned mail, og prøvde å vise dem, men fikk bare ei hvit rute.

Dette løste jeg ved å laste ned windows live på nytt, og lot dette oppdatere det som allerede lå inne.

 

Men i dag så merka jeg at jeg ikke får åpna linker i mail.. Da får jeg bare ei feilmelding med adressen til sida jeg prøver å åpne, og "alvorlig feil".

Har også lagra div linker på skrivebordet, prøver jeg disse så skjer det ikke noe, annet enn at IE ikonet på startmenyen blinker, men åpner ikke noe.

Om jeg er inne på ei side, høyreklikker og velger "Lag snarvei" så får jeg spørsmål om jeg vil lagre den på skrivebordet, og jeg trykker ja, men ikke noe snarvei dukker opp..

Om jeg høyreklikker på en link på ei side og velger "kopier snarvei" så skal jo adressen legges på utklipps tavla, men dette skjer heller ikke.. for da finnes det ikke noe tekst å lime inn (og dette funka før).

 

 

Noen forslag til hva jeg kan prøve?

Sjekka om jeg kunne laste ned IE8 til windows 7, men fant bare til XP, mulig vista har noe.. men det følger jo med i Windows 7.

Har ikke tilbakestilt IE8, pga at det er en del brukernavn/passord som er lagra.. men om det er stor sjangs for at dette fikser problemet, så er jeg villig til å prøve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er nå løst!

Fant ut at det var mer problemer enn bare med IE8..

Viste seg at Nero nekta å starte, prøvde å slette det, og legge det inn på nytt.. men da sleit det med registrering av noen filer, så installasjonen ble ikke fullført.

 

Så da tok jeg like godt en re-install av Windows 7, og nå funker ting som det skal igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...