# offline Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hvor bestilte du LX5? 12/1,8 kommer sikkert ikke. 14/2,5 blir kanskje lansert om 2-3 uker. Jeg er med i speilløs-klubben nå Det ble GF1, 20/1,7 og Sandisk SD-kort på 8GB 30MB/s. Totalt kostet det meg 6694kr. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg er med i speilløs-klubben nå Det ble GF1, 20/1,7 og Sandisk SD-kort på 8GB 30MB/s. Totalt kostet det meg 6694kr. Gratulerer! Fornøyd? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Har ikke testet den skikkelig ennå. Batteriet er ferdig ladet nå. Det blir litt lesing i bruksanvisningen først, men de var kun på dansk, svensk og noe annet jalla-språk. Ai vant inglisj Har fått oppdatert FW til 1.2. Lurer på om jeg skal prøve meg på den FW-hacken. Den er ikke så liten, men den er utrolig mye mindre enn a850'en med 50mm. Edit: Har fått testet GF1 og 20mm på nattfotografering. Det gikk bra, men IKKE slå av 'Long exposure noise reduction' greia!! Edit2: GF1 lagrer diverse pre-sets/scene-modes i RAW-filene. Det må være første gang jeg har opplevd det. Olympus E-620 er ikke slik som jeg kan huske. Hvordan er E-P1? GF1 med 20/1,7 og her brukte jeg noe greier; My color eller scene et eller annet. Endret 15. august 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
# offline Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Noen som har testet noe lignende som dette? http://cgi.ebay.com/LCD-Hood-Cover-Screen-Protector-Panasonic-Lumix-GF1-/310214240654?pt=Digital_Camera_Accessories Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Har ikke testet den skikkelig ennå. Batteriet er ferdig ladet nå. GF1 med 20/1,7 og her brukte jeg noe greier; My color eller scene et eller annet. Fint...(og den laksfargede rosen er en Kordesrose som heter Westerland...så vidt jeg kan se) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Jeg er med i speilløs-klubben nå Det ble GF1, 20/1,7 og Sandisk SD-kort på 8GB 30MB/s. Totalt kostet det meg 6694kr. Velkommen etter For meg er det kameraet jeg lette etter når jeg begynte med Olympus. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Har ikke testet den skikkelig ennå. Batteriet er ferdig ladet nå. Det blir litt lesing i bruksanvisningen først, men de var kun på dansk, svensk og noe annet jalla-språk. Ai vant inglisj Det hjelper ikke om den er på engelsk. Manualen suger fortsatt svett hestepung... Lurer på om jeg skal prøve meg på den FW-hacken. Jeg har bestemt meg for å holde meg unna - det blir litt for mye styr å fjerne den etterpå hvis jeg ikke liker den. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Noen som har testet noe lignende som dette? http://cgi.ebay.com/...era_Accessories Hadde ikke du en HoodLoupe en gang i tiden? Funker ganske så bra på E-P1 (selv om volumet er litt i største laget...) Lenke til kommentar
# offline Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Jeg lot være å prøve den FW-hacken. Bryr meg ikke om video. Bruksanvisningen kunne vært lagd bedre, ikke den beste jeg har lest. Nå er det bare å vente på flere godbiter som 20/1,7 og håpe LVF2 kommer. Kommer den så kjøper jeg LX5 også. Alltid morro med noe nytt, fattern bare rister på hodet hver gang jeg dukker opp med nytt kamera :!: Edit: Solgte alt av digitalt utstyr. Gikk jo rundt med SLR og film i 3mnd'er. Endret 16. august 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 For å få en bedre manual har jeg bestilt denne boken jeg. Noe annet jeg kunne ønske meg bedre, er RAW-converteren, synd at ikke den gode DPP for Canon kan brukes. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Edit: Solgte alt av digitalt utstyr. Gikk jo rundt med SLR og film i 3mnd'er. Liten bruk for HoodLoupe da, ja Men seriøst tror jeg den vil funke enda bedre på GF1 enn på E-P1, pga høyere skjermoppløsning - når jeg ser på skjermen gjennom HoodLoupen blir hver pixel klart avgrenset og i største laget... Likevel er den ganske ideell for meg - jeg er links-øyd (fikserer med venstre øye), og slipper å gni nesa inn i baksiden av kameraet, noe alle søkere som flukter med kamerakroppen tvinger meg til å gjøre. Sånn sett har det ekstra volumet sin misjon for min del. (Selv kjøpte jeg den rimelig fra eBay-sjappa Duracom supply for under 100 US$ - inkludert "Cinema-straps" - med uvanlig rimelig frakt og hyggelig deklarering...) Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Har bestilt meg et helmanuelt objektiv. Fungerer dette bra på GF1 eller er det kun PEN kameraene det fungerer godt på? Lenke til kommentar
gargoyle Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hvis du får det svaret du ikke vil ha; at det bare funker bra på PEN, kan du gjerne overrekke det til meg Hva har du bestilt? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) SLR Magic 35mm f/1,7 til kr. 755,- Endret 21. august 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
gargoyle Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Her er en med erfaring med objektivet på E-P2: dpreview Hmmm - mulig jeg må investere i en sånn en jeg også... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Har bestilt meg et helmanuelt objektiv. Fungerer dette bra på GF1 eller er det kun PEN kameraene det fungerer godt på? Fungerer det på det ene så fungerer det på det andre. Ihvertfall hvis det manuellt. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Fungerer dette bra på GF1 eller er det kun PEN kameraene det fungerer godt på? Just remember: Når man setter på et helmanuelt objektiv, er det ingen kommunikasjon mellom objektivet og kameraet - for kameraet er det faktisk som om det ikke er satt på noe objektiv i det hele tatt. Oly-kameraene gir overbærende blaffen i dette, og funker uten videre. Pana, derimot, må først fortelles at det er greit å ta bilder selv om man tilsynelatende ikke har satt på et objektiv - skal være et menyelement CUSTOM -> SHOOT W/O LENS (elns) som da må på plass. Deretter er det bare å ha det gøy, vil jeg tro - gjerne i A-modus Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Har bestilt meg et helmanuelt objektiv. Fungerer dette bra på GF1 eller er det kun PEN kameraene det fungerer godt på? Med manuell fokus synes jeg skjermoppløsning har en del å si for hvor enkelt det er å fokusere, og da vinner GF1 hvis du skal bruke skjermen, men hvis du kjøper søker til kameraet så blir PEN mer interessant siden Olympus-søkeren er større og skarpere. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Jeg har nettopp bestilt 35mm f/1,7 fra SLR Magic. Jeg og selger har sendt e-post fram og tilbake idag. Jeg anbefalte han å høre med brukerene på dpreview om hva de ville ha av m4/3-optikk med MF. http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1041&thread=36104678&page=1 Mulighet for å få laget små MF-optikk til en billig penge. Ingen adapter etc. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Panasonic GF1 til 3295kr. hos Scandinavianphoto, kun hus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå