kaian Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Snakk for dere sjøl. For meg er utstyret begrensningen Jo, men så er vi ikke på ditt nivå enda :!: Nei, sant det. Men ikke ta det så tung, -det er nesten ingen som er det. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Snakk for dere sjøl. For meg er utstyret begrensningen Ja, du har jo Olympus sin µ4/3 og ikke Panasonic, så... 1 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Ja, du har jo Olympus sin µ4/3 og ikke Panasonic, så... ouch Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Har ikke helt fulgt denne tråden, men er det noen som har erfaringer med G10? Ser at denne har fått en veldig hyggelig pris, og den har vel en størrelse og vekt som gjør den til et godt kompaktalternativ, eller? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) G10 er mer eller mindre det samme som en GF1 + EVF i en enhet. Så den blir litt større enn GF1. GF1 støtter AVHCD lite, G10 har kun Motion JPEG. Ellers er det mer eller mindre helt likt. edit: Jeg hadde valgt en G10 fremfor en kompakt. Endret 17. januar 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
flinx Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg fikk forresten låne et panny 20 mm objektiv og et manuelt 25 mm 1,4 med adapter over jula. Tok ikke så veldig mye bilder, men foretrakk synsfeltet til 20 mm-en. Det var mye mer fleksibelt for å ta bilder innendørs. Forskjellen på 1.4 og 1.7 var også ikke stor nok til at jeg synes det var verdt det. Hvis jeg skal ha 25 mm senere, er det mer sannsynlig jeg går for et Nokton 0,95 - hvis ikke Panasonics alternativ får bildestab. da, noe jeg tviler på. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Ja, sånn i tilfelle noen ikke har fått det med seg, Elkjøp selger G10 til 1995kr. http://www.elkjop.no/product///DMCG101442/panasonic-dmc-g10-14-42mm Lenke til kommentar
flinx Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Fikk cashbacken inn i går - full uttelling på 1500. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Fikk cashbacken inn i går - full uttelling på 1500. Gratulerer. Klippet du ut den strek-kodene på eskene til objektivene og sendte inn? Jeg pleier å ta vare på emballasje, og vil helst ikke ødelegge den. På kameraet går det an å rive av en klistrelapp med det EAN-nr på, men altså ikke på objektivene, så vidt jeg kan se. Har somlet med å sende inn dokumentasjonen... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg trudde GH2 var et dyrt kamera, var sikker på at det kostet 10K for hus + kit. Ser at den koster kun 6500kr. for huset og 7000kr. for hus + kit. Det er ikke så ille. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Jeg trudde GH2 var et dyrt kamera, var sikker på at det kostet 10K for hus + kit. Ser at den koster kun 6500kr. for huset og 7000kr. for hus + kit. Det er ikke så ille. GH2 er ikke så dyr (ikke billig heller), og det samme gjaldt GH1. Det som drev/driver opp prisen er 14-140mm zoomen. Billigste kit som jeg ser i prisguiden med den er over 11000, og ingen som har den på lager. Forøvrig merkelig store forskjeller på prisene, men det vil sikkert stabilisere seg litt i løpet av noen uker. Endret 18. januar 2011 av seriksen Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Japanphoto.no har 14-140 GH2 kitet på lager. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Japanphoto.no har 14-140 GH2 kitet på lager. Det har du rett i, for 11999.- Lenke til kommentar
flinx Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Klippet du ut de strek-kodene på eskene til objektivene og sendte inn? Ja. Pass på at strekkodene er de som er skrevet ut på selve eskene, ikke klistremerker fra f.eks. butikken. Kontroller serienummeret på kameraet+objektiver opp mot numrene på strekkodene. Jeg sendte også kopier av kvitteringer pluss informasjonen fra cashback-siden, sånn i tilfelle noe gikk galt med den elektroniske behandlingen. Siste frist for innsending er 31. januar, men siden dokumentasjonen skal sendes til en svensk adresse, kan det være greit å få gjort det relativt snart. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg kjøpte meg en liten kameraveske på Fotomessen forrige uke til µ4/3-utstyret mitt, en Crumpler Pretty Bella 2500. I hovedrommet får jeg plass til Panasonic GH2 med 14mm, 20mm og 45mm-objektivene. I sidelommen får jeg plass til nøkler, mobil, penger, batteri, ekstra SD-kort osv. Nett, lett og praktisk. Perfekt for en tur ut der foto ikke egentlig er i fokus (dæsken, så mange dårlig fotoordspill det finnes!). Nå har jeg etter hvert ganske mange fotovesker til de fleste behov, men mangler fortsatt en bag som har plass til "alt" jeg har (og kommer til å kjøpe ) av µ4/3-fotoutstyr. Litt usikker på om det er aktuelt å dra med alt på tur samtidig, men en sånn bag står nå øverst på innkjøpslista. Mottar gjerne forslag. Vil helst ha bag og ikke sekk. Lettere å ta opp saker fra en bag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Hvilke krav har du til utseende? Og hvor mye mer utstyr har du tenkt å kjøpe Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hvilke krav har du til utseende? Og hvor mye mer utstyr har du tenkt å kjøpe Gode spørsmål. Utseende er mindre viktig på denne type bag, komfort er viktigere. Blir jo litt tungt dette. Anslå plass til 2 pancakes (typ 20mm), 6 midsize (typ 45mm og legacy m/adapter) og 3 store objektiver (typ 14-140) + 2 kameraer + batteri og dill + mobil og dill. Hvis jeg ender opp med mer enn dette, er det på tide å selge noe. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg synes det lukter ryggsekk. En skulder bag til slikt er rimelig slitsom, hvis du ikke skal kun bære den inn og ut av en bil da... Et alternativ kan være en trillekoffert fra Think-tank. Ikke akkurat "Sex on wheels", men ille praktisk som de sier i plankebyen. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Hvilke krav har du til utseende? Og hvor mye mer utstyr har du tenkt å kjøpe Gode spørsmål. Utseende er mindre viktig på denne type bag, komfort er viktigere. Blir jo litt tungt dette. Anslå plass til 2 pancakes (typ 20mm), 6 midsize (typ 45mm og legacy m/adapter) og 3 store objektiver (typ 14-140) + 2 kameraer + batteri og dill + mobil og dill. Hvis jeg ender opp med mer enn dette, er det på tide å selge noe. Vet kanskje om en kjøper på GH2 m/14-140mm ;-) Fra spøk til revolver bytter du mellom alt dette utstyret hvis du feks er ute å fotograferer ? Think Tank Retrospective serien er jeg strålende fornøyd med, har 30 modellen og den får plass til 2-4 SB-900 blitser, 4 objektiver i tillegg til D300 hus med 18-200mm og batterigrep. I tillegg har den plass til en 10" Notebook, minnekort, kulepenner, papirer og annet småtteri man måtte ha bruk for. De har også en bred og svært behagelig skulderreim og en smal kort reim for å feks løfte den fra bakken. En unik test av Retrospective 30 etter dette avsnittet...20 er smalere men er noen cm dypere enn 30, Retrospective 10 har samme dybde som 30, men er ca 10 cm smalere. http://froknowsphoto.com/froknows/component/content/article/38-thinktank/52-thinktank-retrospective-30 Endret 21. januar 2011 av JoonGoii Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 @JoonGooii, det er baggen du hadde med når du var i oslo? Den er jo så stor at du nesten kan bruke den som telt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå