Gå til innhold

Erfaringstråd for Panasonic G systemkameraer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare å handle utstyr :)

GH2 frister, men det gjør også kommende Fuji X100 og Olympus XZ1.

Ser ut som GF1 er utgått. GF2 kommer ut på nyåret.

2011 blir et bra år for kamera(og foto)interesserte.

En av fordelene med å bare ha ett system er økonomi. Jeg har fortsatt penger igjen på konto etter ombyttingen av utstyr i retning µ4/3.

GF2 frister ikke meg med mindre det skulle vise seg å være vesentlig bedre på høy ISO enn GF1, og det har jeg ikke inntrykk av den kommer til å bli. Fuji X100 blir vel veldig dyr? Kompakt-kamera trenger jeg ikke, fikk en Panasonic FT2 til jul til røff bruk, ellers bruker jeg GF1.

I 2011 tror/håper jeg at jeg vil vurdere følgende kjøp:

* Panasonic 25mm f/1.4 for µ4/3

* Olympus 50mm f/2 for µ4/3

* Panasonic µ4/3-normalzoom f/2.8-3.5

Det er egentlig det jeg føler at jeg mangler nå.

Inntil kameraprodusentene markedsfører noe nytt jeg ikke visste jeg trengte...

Godt nyttår! :D

Endret av Bykatt
Lenke til kommentar

Har dessverre fått litt dilla på små kompakte kameraer. Har brukt E-P2 og GF1 i jula, nå skal jeg ut en tur med LX5 og EX1 i hver sin jakkelomme :D

btw; Har bestilt meg 25mm f/1,4 CCTV lens og C-mount adapter. Kun 240kr. inkl. frakt, billig morro. Skal bli spennende å prøve.

Endret av Haandværkaren:-/
Lenke til kommentar

Kanskje jeg også har kjøpt noe det er slik cash-back på...har ikke fulgt med på det... :roll:

Du bør vel først stille deg spørmålet "Trenger jeg noe mer utstyr?". Hvis svaret er nei, så kan du stille deg spørsmålet "Er det noe jeg har lyst på?". Hvis svaret er fortsatt nei, så sparer du ikke 500 kroner ;)

Lenke til kommentar

Kanskje jeg også har kjøpt noe det er slik cash-back på...har ikke fulgt med på det... :roll:

Du bør vel først stille deg spørmålet "Trenger jeg noe mer utstyr?". Hvis svaret er nei, så kan du stille deg spørsmålet "Er det noe jeg har lyst på?". Hvis svaret er fortsatt nei, så sparer du ikke 500 kroner ;)

Jo, men det Ranidi lurer på er om hun har kjøpt noe som kvalifiserer for cashback, tror jeg? Hvor lenge har kampanjen vart nå?

Lenke til kommentar

For å få cashback må du kjøpe et kamera i G-serien. Du kan da få ekstra cashback for hvert ekstra objektiv du kjøper (eksl. kit-objektivet), opptil 2 ganger. Så 500 for kamera og 2x 500 for ekstra objektiver. Det kan likevel være billigere å handle fra utlandet, så dette må tas med i betraktningen.

Lenke til kommentar

For å få cashback må du kjøpe et kamera i G-serien. Du kan da få ekstra cashback for hvert ekstra objektiv du kjøper (eksl. kit-objektivet), opptil 2 ganger. Så 500 for kamera og 2x 500 for ekstra objektiver. Det kan likevel være billigere å handle fra utlandet, så dette må tas med i betraktningen.

Det er sikkert billigere å handle fra utlandet. Og jeg skulle ikke være overrasket om du da får cashback-tilbudet som gjelder det landet som du kjøper fra. Men du går glipp av 5 år reklamasjonsrett da.

Lenke til kommentar

Jo, men det Randi lurer på er om hun har kjøpt noe som kvalifiserer for cashback, tror jeg? Hvor lenge har kampanjen vart nå?

Slik å forstå - den kampanjen begynte vel en gang i november?

Ja, nettopp...lurte på om objektivet jeg kjøpte f.eks, det dyre, om det var cashback på det..kjøpte vel det en gang på høsten, før november ja; så jeg går kanskje ikke glipp av noe :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har funnet en bruker på Flickr som jeg synes tar svært gode bilder med sin Panasonic GH2. Bildene hennes forteller i hvert fall meg at det er jeg som er begrensningen og ikke kameraet mitt: Maria-H fra Storbritannia.

PS! Håper det er OK med denne type lenke, ellers si i fra, så tar jeg den bort. Det er selvsagt ikke mine bilder (if only ;) ), eller noen jeg kjenner.

Edit: linker direkte til bildene som er tagget med GH2

Endret av Bykatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...