RandiA Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du verden som Bykatt har fjonget seg da.... :!: Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 ...Og beautiful lenses: 14mm, 100-300mm og penger igjen etter salg av Canon-greiene. Du må være en av byens mest attraktive damer nå Har du fått testet ut vidunderet noe særlig enda? Både GH2 og 100-300 er i bestilling med antatt levering i desember, så det er bare 14mm jeg har kjøpt ordentlig. Litt usikker på nytten, da jeg har dekket brennvidden allerede, men den er så liten og søt at man kan ikke la være å bli sjarmert. Rimelig skarp vid åpen også. Arno i høstsol. -Klikk på bildet for å se det større. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du verden som Bykatt har fjonget seg da.... :!: :!: Du får selge unna Canon-en du også... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Selg unna Canon, det er ikke noe å spare på Nå er jeg snart eier av Olympus E-P1 med VF2 søker, 14-42mm, blits og en del gammel optikk. Jeg trur jeg har for mye østrogen i kroppen, jeg shopper jo mer enn de fleste kvinnfolk Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 E-P1 med VF2 ? Funker nokså dårlig hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) E-P1 med VF2 Kjip kombo edit: æsj, for sen! Endret 22. november 2010 av kaian Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Sånn går det når de plasserer 1 så veldig nærme 1 2 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du verden som Bykatt har fjonget seg da.... :!: :!: Du får selge unna Canon-en du også... Blir nok heller noe annet jeg selger unna da tenker jeg..... Noen har kjemer som passer sammen vet du..andre ikke. Lenke til kommentar
Fredrik Gløckner Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Har noen fått tilbake penger fra Lumix G cashback ennå? Jeg sendte inn dokumentasjon 24. november, men har ennå ikke fått noe. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Har noen fått tilbake penger fra Lumix G cashback ennå? Jeg sendte inn dokumentasjon 24. november, men har ennå ikke fått noe. JEg tror nok det er bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg vil bli overrasket om du får noen penger før jul/nyttår. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Panasonic GH2 er i hus. Jeg er dessverre ute av stand til å gi en fototeknisk vurdering pga manglende kunnskaper, så det får bli subjektiv synsing i stedet... * Bedre enn GF1 på høy ISO, men man ser jo at det er kornete på 1600 * EVF funker bra, fargene er noe kunstige, dvs sterkere enn virkeligheten Veldig praktisk at sensor merker hvorvidt man bruker EVF, ellers er live viewen aktivert * Touch screen-en er overraskende anvendelig * GH2 er mindre enn jeg forventet, ikke så mye større en GF1, veldig greit å ta med på tur, selv om det ikke er plass i veska mi * Autofokus er etter sigende raskere enn på GF1, men forsåvidt fornøyd med AF-hastigheten på GF1 også. Det er i hvert fall ikke et irritasjonsmoment på GH2, så det vil vel si at den er bra? * GH2 og Panasonic 45mm makro er en god match, allsidig, skarpt og flott, og bokeh-en blir riktig fin. Og fortsatt ganske lite og nett * Men hvorfor i all verden så man seg nødt til å lage et annet batteri enn GF1s? Snøft. Oppsummert: GH2 er ikke helt FF, men bra nok for min bruk/nivå, og jeg er veldig fornøyd så langt. Og ganske smart å ha ett sett av objektiver... Jeg angrer fortsatt ikke på at jeg solgte min Canon 5D som jeg aldri hadde med meg i de tilfellene jeg trengte smør-bokeh og/eller høy ISO allikevel. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Panasonic GH2 er i hus. Gratulerer! Høres ut som et hyggelig bekjentskap, noe alle omtaler jeg har lest hittil også bygger opp under. Lenke til kommentar
eilivk Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Fint å få vurdering av GH2! Håpar den kjem med 14-42 på Japan Photo snart, men snakk om "neste år". Vel, så får ein jo andre sine vurderingar imens. Ser G2 har gått opp mellom 500 og 1800 på Lefdal - Elkjøp - Expert..høgaste pris 6699! Lignande utslag venta på GH2? Synest 8000 er nok. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Fint å få vurdering av GH2! Håpar den kjem med 14-42 på Japan Photo snart, men snakk om "neste år". Vel, så får ein jo andre sine vurderingar imens. Ser G2 har gått opp mellom 500 og 1800 på Lefdal - Elkjøp - Expert..høgaste pris 6699! Lignande utslag venta på GH2? Synest 8000 er nok. JapanPhoto har fått inn GH2 ser det ut til. Og det er jo for tiden cashback hos Panasonic også. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Oi, har du solgt din Canon Bykatt!? GH2 har jeg lest mye positivt om. Det skal bli spennende å lese hva du synes når du har prövd den litt mer. Den vendbare skjermen kommer du nok å like. Om de lager en bedre JPG-motor kan jeg tenke meg å pröve en Panasonic µ4/3 igjen. Jeg likte virkeligen G1 (störrelse, hantering etc.), men ikke JPG-filene. Nå har jeg en Canon S95 og er meget fornöyd (bedre JPG enn fra G1). Helt perfekt til skiturer m.m., men jeg trenger fortsatt noe relativt litet som er godt nok å ta med på reiser når det ikke funker med 5D. S95 er bra i godt lys og med en liten Gorillapod på natten, men handholdt i dårlig lys, og kort skjerpedyp, klarer den selvfölgelig ikke så bra. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Om de lager en bedre JPG-motor kan jeg tenke meg å pröve en Panasonic µ4/3 igjen. Jeg likte virkeligen G1 (störrelse, hantering etc.), men ikke JPG-filene. Du har ikke vurdert å begynne å bruke RAW, HelenaN? Jeg synes det er like enkelt å jobbe med RAW som med det var med JPEG - faktisk enklere da jeg har fått større muligheter å redde bilder som ikke ble eksponert helt 100% 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Om de lager en bedre JPG-motor kan jeg tenke meg å pröve en Panasonic µ4/3 igjen. Jeg likte virkeligen G1 (störrelse, hantering etc.), men ikke JPG-filene. Du har ikke vurdert å begynne å bruke RAW, HelenaN? Jeg synes det er like enkelt å jobbe med RAW som med det var med JPEG - faktisk enklere da jeg har fått større muligheter å redde bilder som ikke ble eksponert helt 100% Jeg fotograferer ibland (sjelden) i RAW med 5D, men feriefoton pleier jeg ikke å gjöre noe med. Vi lager fortsatt fotoalbum, og jeg sender bare originalbildene til Japan Photo eller Fotoknudsen for å få ut de på papir. Bildene jeg har på Flickr er normalt direkte fra kameraen (bortsett fra störrelsen). Litt "levels" ibland, men det er det eneste. Jeg elsker å fotografere men hater å jobbe med filene etterpå. Når jeg sitter ved datorn vil jeg tegne istedet. Men visst har jeg vurdert å begynne å bruke RAW, mest fordi jeg har lust på en Panasonic igjen - jeg savner virkeligen objektivet 20/1.7. Vi får se. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Bildene jeg har på Flickr er normalt direkte fra kameraen (bortsett fra störrelsen). Litt "levels" ibland, men det er det eneste. Jeg elsker å fotografere men hater å jobbe med filene etterpå. Når jeg sitter ved datorn vil jeg tegne istedet. Jeg kan være enig i at det er ikke like morsomt å sitte å jobbe med bildene i ettertid. Det er mer moro å ta de Både Bibble 5 og Lightroom 3 er programmer som egner seg godt til den type jobbing (dvs. minst mulig). Men visst har jeg vurdert å begynne å bruke RAW, mest fordi jeg har lust på en Panasonic igjen - jeg savner virkeligen objektivet 20/1.7. Vi får se. 20mm f/1.7 er en meget god grunn. Et alternativ til Panasonic hus, er Olympus Pen (f.eks. E-P2). Olympus sine JPEG filer tror jeg du vil like. Lenke til kommentar
eilivk Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 For ein amatør kan GH2 vera "overkill" men G2 og Pen er vel ikkje lettare å bruka.. Er Panasonic sitt raw program like enkelt som Canon DPP? Fekk litt ut av sistnevnte, forsto ingenting av DxO og enkelte andre. Men finst vel Intelligent Auto på GH2 og jpeg sikkert bra også. Og raw kan lærast med litt sjøldisiplin. 14-42 åleine kan virka begrensa, men 80-90% av bilda ligg vel innafor det området? Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg kan være enig i at det er ikke like morsomt å sitte å jobbe med bildene i ettertid. Det er mer moro å ta de Både Bibble 5 og Lightroom 3 er programmer som egner seg godt til den type jobbing (dvs. minst mulig). Takk for tipset! Höres bra ut. Jeg glemte å si at en annen anledning til at jeg ikke bruker RAW er at min dator er relativt gammel, og jeg tror ikke den klarer f.eks. Lightroom. Til Canon synes jeg DPP duger på den nivå jeg er nå (for JPG bruker jeg en gammel versjon av Photoshop Elements), men jeg likte ikke det programmet man får med Panasonic. Håpentligvis kan jeg kjöpe ny dator neste år og troligtvis også Lightroom. 20mm f/1.7 er en meget god grunn. Et alternativ til Panasonic hus, er Olympus Pen (f.eks. E-P2). Olympus sine JPEG filer tror jeg du vil like. Bykatt tipsede også om det. Når jeg kjöpte G1 ifjor var Olympus ikke intressant, fordi jeg hade hört at E-P1 var treg å bruke. Nå sies det at det har blitt bedre med ny firmware, og jeg fikk pröve Kai sin E-P1 i Oslo (dog ikke med ny firmware) og jeg syntes at den var helt grei å bruke. Jeg er en langsam fotograf og trenger normalt ikke en hurtig kamera. E-P1 er fristende fordi den er meget billig nå, men jeg vil om mulig ha tillgang til en viewfinder. Hmmm... E-PL1 har også gått ned i pris nå, ser jeg. Kan jo vare intressant med 14-42 og så kjöpe Pana 20/1.7 separat. E-P2 er fortsatt altfor dyr for å väre min andrakamera. Sony NEX finnes jo også, men jeg tar ca 95% av alle bilder mellom 35 og 50mm (på FF) og vil ha noe bra og lysstarkt med AF, og det har ikke Sony nå, tror jeg. Ikke lett dette. Skulle jeg kjöpe en kamera idag (men det skal jeg ikke, jeg skal i hvert fall vente til januari) ble det nok E-PL1, tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå