# offline Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Kjøpte meg en brukt EX1 nå nettopp. LX5 er fortsatt på ønskelisten nå som DMW-LVF1 er på tur. Nå begynner jeg å få en del forskjellige kameraer Pana 14/2,5 skal kjøpes. Når skal man få tid til å bruke alt Lenke til kommentar
kaian Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Pana 14/2,5 skal kjøpes. Når skal man få tid til å bruke alt Bruke? Hva mener du med bruke? WTD Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 I rest my case... But you didn't Har du noe å dele med oss på µ4/3-innkjøpsfronten, kanskje? Husk at det var Tomsi og du som prøvde RandiAs 45mm. "Noen" var klok nok til å stå over. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 I rest my case... Du kan slutte å plystre nå ... Stakk innom våre venner Sauter (ikke et sjakktrekk) og er nå den lykkelige eier av en PanaLeica 45mm f/2.8 - slik optikk bør det ikke være lov å selge ... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 I rest my case... Du kan slutte å plystre nå ... Stakk innom våre venner Sauter (ikke et sjakktrekk) og er nå den lykkelige eier av en PanaLeica 45mm f/2.8 - slik optikk bør det ikke være lov å selge ... Gratulerer! Må innrømme at jeg sitter her og gliser nå... :!: Lenke til kommentar
kaian Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 I rest my case... Du kan slutte å plystre nå ... Stakk innom våre venner Sauter (ikke et sjakktrekk) og er nå den lykkelige eier av en PanaLeica 45mm f/2.8 - slik optikk bør det ikke være lov å selge ... Gratulerer! Må innrømme at jeg sitter her og gliser nå... Gratulerer fra meg også! Siden vi er i hjørnet for innrømmelser, så kan jeg godt innrømme at jeg vurderte muligheten for å stikke innom JP og plukke opp et på veien hjem. Men jeg "stod han av" enn så lenge... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Må innrømme at jeg sitter her og gliser nå... :!: Det er deg vel unnt. Men du hadde nok glist enda mer hvis du hadde vært med oss på ølteltet idag Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Noen som har begynt å spare nå som det er offisielt? Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Noen som har begynt å spare nå som det er offisielt? Jeg har ikke begynt å spare, men GH2 ser jo veldig interessant ut. Mest spent på høy Iso og fokuseringen. Hvis de har klart å forbedre høy Iso egenskaper i forhold til GH1 samtidig med en 33% økning i antall piklser er jo det meget bra. Ellers blir det jo spennede å se om GH2 klarer følgefokus bedre enn GH1, og ikke minst om søkerbildet oppdateres (bedre) med bruk av seriebildefunksjonen. Er det på plass blir jo GH2 en reell konkurrent til mange rimelige speilreflekser også for dem som er interessert i fotografering av litt sport. Endret 21. september 2010 av seriksen Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Noen som har begynt å spare nå som det er offisielt? Nei. Jeg foretrekker GF1/E-P1 størrelse på de speilløse kameraene. Grep og søker på den måten er ikke min greie. Fujifilm X100 har gjort det riktig; søkeren er plassert øverst i venstre hjørne og LCD-skjermen er gjort mindre enn det som er normalt idag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Og da ramlet jeg nok en gang innom våre venner på Sauter og fikk tak i en brukt 14-45mm til GF1-en. Kun €199,- Ser ut som om den har vært med i krigen; men tar skarpe nok bilder ... Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Noen som har begynt å spare nå som det er offisielt? Panasonic 14/2.5 er høyaktuell for min del. Spent på prisen... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Panasonic 14/2.5 er høyaktuell for min del. Spent på prisen... +1 Lensbaby 40mm f/1,6 m4/3s Følgende objektiver fra Panasonic er 'under vurdering': -25mm f/1,4 -Lyssterk zoom -Lyssterk vidvinkel 43 Rumors Endret 22. september 2010 av Haandværkaren:-/ Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Følgende objektiver fra Panasonic er 'under vurdering': -25mm f/1,4 -Lyssterk zoom -Lyssterk vidvinkel Savner 50mm f/1.4 OIS til en vesentlig lavere pris enn 45mm makroen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Noen som har begynt å spare nå som det er offisielt? Panasonic 14/2.5 er høyaktuell for min del. Spent på prisen... 14mm f/2.5 er helt klart noe som kommer til å ende opp i samlinga. GH2 er ikke veldig interessant da jeg ikke liker formfaktoren. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg mangler noe...lurer på hva som egner seg best. Har bare brukt GF'n hele uken på Litteraturfestival, brukte bare 20mm'n. Nå har jeg tatt en del video fra sal og frem til scene...det fungerte egentlig ganske bra, da jeg satt på første rekke, men vil det ikke bli bedre med en tele-zoom og hvilken egner seg best? (Er det den jeg allerede har innsirklet tro?) Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg mangler noe...lurer på hva som egner seg best. Har bare brukt GF'n hele uken på Litteraturfestival, brukte bare 20mm'n. Nå har jeg tatt en del video fra sal og frem til scene...det fungerte egentlig ganske bra, da jeg satt på første rekke, men vil det ikke bli bedre med en tele-zoom og hvilken egner seg best? (Er det den jeg allerede har innsirklet tro?) Panasonic 14-140 regnes for best egnet for video, ja. Har selv aldri prøvd faktisk. Du ville hatt plenty av tele sammeliknet med 20mm. Men usikker på hvordan den er innendørs, i sannsynligvis ganske dårlig lys. Ikke spesielt lyssterk. Kunne vært interessant om du hadde testet 45mm din. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Kunne vært interessant om du hadde testet 45mm din. Ja, akkurat det tenkte jeg på i etterkant jeg også...hadde jo nådd mye nærmere da, overrasket over at lyden ble så bra på videoen...men jeg hadde satt meg på første rad da. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Her er tre bilder tatt av flickr-brukeren itemsis med Pana G1 og objektivet som jeg håper å få plassert på min E-P1 før jul; Voigtländer Nokton 25mm f/0,95 (linker til største tilgjengelige bilder): http://www.flickr.co...in/photostream/ http://www.flickr.co...in/photostream/ http://www.flickr.co...in/photostream/ Ser ut som objektivet sliter ørlitegrann med ut-av-fokus-høylys, men ellers ser dette høyst akseptabelt ut, synes jeg - ha i mente at alle er tatt på VELDIG vidåpen blender og med manuell fokusering EDIT: Hmm... Er blitt litt mindre entusiastisk etter heavy pixel-peeping; er usikker på om grønnfargen som ofter bryter gjennom i ut-av-fokus-områdene skyldes WB-feil, reellt grønnskjær i omgivelsene, eller en svakhet ved objektivet. Eller er det skjermen min? Endret 4. oktober 2010 av a_aa Lenke til kommentar
risotto77 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hei alle.. Har just bestilt meg en sånn G2 og tenker denne tråden er er en fin klubb. Jeg har ikke peil i det hele tatt på foto og kun brukt lommekamera til nå. Men tenker å sette meg litt inn i foto. Dette er vel ikke helt feil begynnerkamera? Første jeg tenker å lære er å ta bilder av folk inne og ute. Tenker ikke type super-fancy proffe bilder, men bilder som er litt godere enn middels.. Budsjettet er også rimelig trangt. Jeg gikk for en pakke med kamera/objektiv(14-42mm) og stativ + ram, batteri, og veske. Dette ble litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men vurderer om jeg skal legge til litt for at ting skal bli flere hakk bedre. Først å fremst lurer jeg på en ekstern blitz og kanskje diffuse filter. Er det veldig mye å hente på dette? Lurer så fall på om det er rimelige alternativer til dette kameraet som funker bra? Har sett noen bruke hvite ark eller tørkerull-papir får å få mykere lys. Er sånt vel så bra? Ellers lurer jeg på om det er noen kjente fargevrengninger i dette kamaeraet jeg burde være var på? Takknemlig for alle tips og råd til en begynner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå