Gå til innhold

Erfaringstråd for Panasonic G systemkameraer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I rest my case... :whistle:

Du kan slutte å plystre nå ... Stakk innom våre venner Sauter (ikke et sjakktrekk) og er nå den lykkelige eier av en PanaLeica 45mm f/2.8 - slik optikk bør det ikke være lov å selge ...

Gratulerer!

Må innrømme at jeg sitter her og gliser nå... :!:

Lenke til kommentar

I rest my case... :whistle:

Du kan slutte å plystre nå ... Stakk innom våre venner Sauter (ikke et sjakktrekk) og er nå den lykkelige eier av en PanaLeica 45mm f/2.8 - slik optikk bør det ikke være lov å selge ...

Gratulerer!

Må innrømme at jeg sitter her og gliser nå... laugh.gif

Gratulerer fra meg også!

Siden vi er i hjørnet for innrømmelser, så kan jeg godt innrømme at jeg vurderte muligheten for å stikke innom JP og plukke opp et på veien hjem. Men jeg "stod han av" :new_woot:

enn så lenge...

Lenke til kommentar

Noen som har begynt å spare nå som det er offisielt?

Jeg har ikke begynt å spare, men GH2 ser jo veldig interessant ut. Mest spent på høy Iso og fokuseringen. Hvis de har klart å forbedre høy Iso egenskaper i forhold til GH1 samtidig med en 33% økning i antall piklser er jo det meget bra. Ellers blir det jo spennede å se om GH2 klarer følgefokus bedre enn GH1, og ikke minst om søkerbildet oppdateres (bedre) med bruk av seriebildefunksjonen. Er det på plass blir jo GH2 en reell konkurrent til mange rimelige speilreflekser også for dem som er interessert i fotografering av litt sport.

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

Jeg mangler noe...lurer på hva som egner seg best. Har bare brukt GF'n hele uken på Litteraturfestival, brukte bare 20mm'n. Nå har jeg tatt en del video fra sal og frem til scene...det fungerte egentlig ganske bra, da jeg satt på første rekke, men vil det ikke bli bedre med en tele-zoom og hvilken egner seg best? (Er det den jeg allerede har innsirklet tro?)

Lenke til kommentar

Jeg mangler noe...lurer på hva som egner seg best. Har bare brukt GF'n hele uken på Litteraturfestival, brukte bare 20mm'n. Nå har jeg tatt en del video fra sal og frem til scene...det fungerte egentlig ganske bra, da jeg satt på første rekke, men vil det ikke bli bedre med en tele-zoom og hvilken egner seg best? (Er det den jeg allerede har innsirklet tro?)

Panasonic 14-140 regnes for best egnet for video, ja. Har selv aldri prøvd faktisk. Du ville hatt plenty av tele sammeliknet med 20mm.

Men usikker på hvordan den er innendørs, i sannsynligvis ganske dårlig lys. Ikke spesielt lyssterk.

Kunne vært interessant om du hadde testet 45mm din. :)

Lenke til kommentar

Her er tre bilder tatt av flickr-brukeren itemsis med Pana G1 og objektivet som jeg håper å få plassert på min E-P1 før jul; Voigtländer Nokton 25mm f/0,95 (linker til største tilgjengelige bilder):

http://www.flickr.co...in/photostream/

Ser ut som objektivet sliter ørlitegrann med ut-av-fokus-høylys, men ellers ser dette høyst akseptabelt ut, synes jeg - ha i mente at alle er tatt på VELDIG vidåpen blender og med manuell fokusering smile.gif

EDIT:

Hmm... Er blitt litt mindre entusiastisk etter heavy pixel-peeping; er usikker på om grønnfargen som ofter bryter gjennom i ut-av-fokus-områdene skyldes WB-feil, reellt grønnskjær i omgivelsene, eller en svakhet ved objektivet. Eller er det skjermen min?

Endret av a_aa
Lenke til kommentar

Hei alle.. Har just bestilt meg en sånn G2 og tenker denne tråden er er en fin klubb.

Jeg har ikke peil i det hele tatt på foto og kun brukt lommekamera til nå. Men tenker å sette meg litt inn i foto. Dette er vel ikke helt feil begynnerkamera?

Første jeg tenker å lære er å ta bilder av folk inne og ute. Tenker ikke type super-fancy proffe bilder, men bilder som er litt godere enn middels.. Budsjettet er også rimelig trangt. Jeg gikk for en pakke med kamera/objektiv(14-42mm) og stativ + ram, batteri, og veske. Dette ble litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men vurderer om jeg skal legge til litt for at ting skal bli flere hakk bedre.

Først å fremst lurer jeg på en ekstern blitz og kanskje diffuse filter. Er det veldig mye å hente på dette? Lurer så fall på om det er rimelige alternativer til dette kameraet som funker bra? Har sett noen bruke hvite ark eller tørkerull-papir får å få mykere lys. Er sånt vel så bra?

Ellers lurer jeg på om det er noen kjente fargevrengninger i dette kamaeraet jeg burde være var på?

Takknemlig for alle tips og råd til en begynner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...