Gå til innhold

Er jeg på rett spor? Jeg tror ikke det!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mhmm, vel kanskje jeg ikke drikker så mye da.. 0.6 liter melk om dagen kanskje og 1 liter vann.

tynnfeit

Trenger ikke være mer konstruktiv når jeg gir ham svaret i ett ord.

Du må isåfall utdype deg, hvis du mener at "tynnfeit" er det ene ordet som skal hjelpe meg på veien. For det sier meg lite.

Lenke til kommentar

Der ser du, en halv liter melk. Det er LITE.

En liter heilmelk gjer 660kcal, en liter skumma gjer 330kcal.

Det daglige kcal-inntaket ditt er ca 2500 vil eg tippe.

Så melk hjelper mykje på, men då bør du i så fall drikke heilmelk, og mykje meir enn 0,6l..

Lenke til kommentar

Drikke mye melk (med eller uten oboy)

spise mye frukt og grønnsaker

spis ofte og mye (ikke overspreng magesekken)

når du ligger på 3000kcal+ så kan du trene noe vanvittig og dermed vil se utvikling raskere og få en mye bedre kropp raskt

ikke for å være frekk: men du høres nesten ut som ei fjortis jente som har spiseforstyrrelser... noe å tenke på ;) en mann skal ha god heavy kropp ;)

Lenke til kommentar

Alright, så:

- Drikke masse melk

- Masse vann

- Spise mer og ofte

- Trene med vekter, right?

- Situps og pushups er bare tull

- Ikke jogge så mye, hjelper ikke annet enn på kondisjon på dette punktet?

Har ikke mulighet til å begynne på treningsstudio, siden da må man binde seg i 12 måneder, og jeg flytter hjemmeifra om 1.5 måneder. Har dog en vektstang, manualer, treningsball og noe som heter Torso Track 2, som visstnok skulle kunne gi meg AWESOME ABS på 5 minutter daglig.

Da setter vi igang, I guess! :p

Lenke til kommentar

Drit i torso track opplegget. Til magen så kan du gjere reverse crunches.

Vektstang og manualer er bra. Med manualene kan du for eksempel ta en fots-knebøy, og mange andre øvelser. Men ikkje lås deg opp i berre isolasjonsøvelser.

Google det du ikkje skjønner av øvelser/ord, og så leser du litt på stronglifts.

Lenke til kommentar

har du benk? så kan du jo ta benkpress, eller så kan du lige på gulvet og ta benkpress med manueler.

ellers kan du jo ta millitæpress - http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/deltoids/military-press/

og markløft - http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/erector/deadlift/

og utfall med manueler

og om du finner noen stoler eller finner på noe smart noe kan du ta dips.

eller finne noe du kan løfte deg opp med, chins og pull ups.

eller så finner du mange øvelser her - http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Gå på youtube å se etter "hjemme" øvelser, pushups er ikke tull... gjerne legg vekt på ryggen etterhvert inkluder det med i treningen om du ikke har benk til å ta benkpress! bruk fantasien, bildekk, bøtter med sand... knebøy med sekk og ting inni den.. Bruk fantasien. Ligg over 3000kcal om dagen, jogg mindre tren styrke 3 ganger i uken:D! skal love deg du vil RASKT se resultater ! Ikke tro at du blir feit eller får for mye mat, lover deg du vil bli mer og mer gira etterhvert som resultatene kommer ;)! Hør på det alle andre har sagt, motiver deg å kansje få med venner å trene lamme. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Mhmm, vel kanskje jeg ikke drikker så mye da.. 0.6 liter melk om dagen kanskje og 1 liter vann.

tynnfeit

Trenger ikke være mer konstruktiv når jeg gir ham svaret i ett ord.

Du må isåfall utdype deg, hvis du mener at "tynnfeit" er det ene ordet som skal hjelpe meg på veien. For det sier meg lite.

OK

Lenke til kommentar

Hei. Du må først finne ut hva du virkelig vil, kondisonjstrening og styrketrening går dessverre ikke bra. Hadde du gått på videregående og hadde hatt et talent for styrkeløft hadde trenern aldri fått deg til å ta en liten joggetur. Fordi joggetur simpeltalt forbrenner muskler. Men med riktig kunnskap så kan man forhindre dette veldig mye.

Det jeg tror du er etter er å oppnå den beste formen. Hva som er bra form kan diskuteres i de evigheter, men god form som jeg ser er å utføre mye arbeid på kort tid. Det vil si, ha god kondisjon mens ha en god tilsvarene muskelstyrke. Noe aka Crossfit systemet er bygget opp på.

Har du lyst å gå opp i vekt så er det kostholdet som er nøkkelen. Bare å spise mer, enkelt og greit, no rocket science. Men hva du skal spise blir litt mer komplesert, uten å gå for mye inn på det, spis det naturen har å gi. Egg, melk, kylling, havre..

Melk er bra, fordi det gir ganske mye kalorier for en liten pris. På de dagene jeg virkelig ikke har fått i meg nok mat, så kan jeg drikke opp til 4 liter helmelk. Dessuten smaker det jævlig godt.

Men husk, opp i vekt = spise mer enn kroppen kan forbruke, så resten av maten vil legge på deg som enten fett eller kjøtt. Du kan bestemme selv hvor mye av dellene.

Hva med trening? For å forstå hva trening gjør med kroppen må vi nesten forstå kroppens sin forsvarsmekanisme. Den er en smule komplisert, men bare tenk på det slik "What Don't Kill You Makes You Stronger". Altså, en av forsvarsmekanismene til kroppen er å lage den sterkere til å takle samme belastning. På den måten, ved å hele tiden sette kroppen under stress, så gjør den seg sterkere og større sikkert og vist. Men for at den prossesen skal skje, må den ha tilengelig med overskudd av mat, fordi den setter alltid sine hovedoppgaver først som å gi nok energi til hjerne og indreorganger, er det noe mat igjen (kalorioverskudd) vil resten gå till oppbyggning av muskler.

Enkelt og greit, mye mat og tung trening. 5x5 Program er styrkeprogram som har linjert progresjon fra uke til uke. Har du virkelig lyst å legge på massive muskler, så sjekker du ut Super Squats boken. Et lite søketips "Milk & Squat 20 rep program".

Styrketrening trenger ikke være vektløfting som mange gir inntrykk for. Vi har turn og keetbells som gir god trening. Men det fine med vektløfting er at det er rimelig lett å ha progresjon fra uke til uke (øke vekten) og mye av øvelsene er veldig naturlig til hva kroppen er vant til. Milltær Press og markløft er to bevegelser vi gjør veldig mye i dageliglivet, så å være stærk i markløft betyr ganske enkelt at du klarer å dra tunge ting opp fra bakken og å være stærk i Press gjør at du kan presse ting over hode. Knebøy er også en veldig naturlig øvelse, som styrker alt av sener og bein. Blandt annet får du større muskelfibre i beina og veldig stærk core, det all kroppstyrke kommer fra. Tar du 200kilo i knebøy vil det enkelt og greit si at du kan skubbe hardt, løpe fort og dra tung vekt. Håper du får et bedre bilde av hva jeg mener :p

Jeg skulle gjerne skrevet mer om trening og hjelpe deg videre, det gjør meg glad. Men du får bare lese litt rundt her og prøve å få en bedre forståelse for styrketrening. Kunnskap er viktig.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...