Toppris Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Heisann. Kan først begynne med å si at jeg har bevegd meg innpå denne seksjonen av diskusjon.no før, men da i virkeligheten om jeg ingensteds. I februar fant jeg endelig motivasjonen til å begynne å trene (les: ta joggeturer). Jeg veier for øyeblikket ca. 61.5kg, har en høyde på 1,80 (~) og har nylig fylt 20 år. Etter nyttår mener jeg at jeg lå på en rundt 66-67kg, så jeg tør påstå at joggeturene har hatt sin effekt. Da jeg begynte joggeturene løp jeg ~2.7km, i følge Gulesider.no's Kart og Mål funksjon. Dette var med GÅPAUSER (vanligvis 2 stykk). Nå nylig jogget jeg 7.2km (igjen basert på Gulesider) med en 2 minutters "stå-i-ro" pause pga møtte en venn på veien. Dagen etter tok jeg 6.5km. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Hva forteller bildene oss? - Ingen muskler, verken på mage, bryst eller på armer - Man ser bein (not good?) - Er hvit, men la oss ikke fokusere på dette Er forøvrig fornøyd med at jeg faktisk kan se litt resultater basert på joggeturene mine, og mest av alt at jeg faktisk gidder nå. Har aldri vært snakk om å frivillig ta seg en løpetur før! Så kommer spørsmålet, skal jeg fortsette å jogge, eller skal jeg fokusere på styrketrening? Bladde meg gjennom forsidene her og så Pijus sin tråd om at Kondisjonstrening og styrketrening ikke går godt sammen, og derfor stiller jeg spørsmålet: Er jeg på rett spor? Det jeg ønsker er en del muskler på magen, og dette har jeg tydeligvis misforstått helt ved å tro at jeg kan oppnå det ved å løpe. I tillegg vil jeg styrke ryggen, ettersom den er svak, merker det når jeg lener meg framover. Tåler lite! Jeg har dessuten også en big-ass, og tykke lår. Dette må fikses! For 12 måneder siden foretok jeg en dramatisk endring i kostholdet mitt. Jeg drikker ikke lenger brus, spiser ikke snop (med unntak om det ligger en sjokoladebit allerede ute av Stratos-pakken på kjøkkenet, da tar jeg det som mitt ansvar å fjerne den), og verken røyker eller snuser (om det er relevant). Har heller aldri drevet på med de to sistenevnte. Så over til kosthold. Til frokost mikser jeg mellom 1-2 skiver med Nugatti eller med OstSkinkeAgurk, eller tar meg en skål med Go'Dag Frokostgryn (med Cultura Jordbær). Til lunsj spiser jeg et fint rundstykke (stort 8kroners) og hiver på en håndfull Skinkeost fra Kavli. Jeg spiser det mor legger på tallerkenen til middag; kylling, fisk, sommerkoteletter, pannekaker, kjøttkaker, spaghetti osv. I helgene er det taco, hjemmelagd pizza (evt Grandiosa Pepperoni), lasagne eller et godt stykke kjøtt (biff, indrefilet osv <3). Til kvelds blir det (av og til) 2 smårundstykker med ost, skinke og agurk. Endret 23. juni 2010 av Toppris Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 SPIS MER GUTT! du er 20år, 1.80høy og 61,5kilo? =BMI på 18/18,5. Dette anses som undervektig.En ting er sikkert, får å legge på seg i muskler må man ha kalorioverskudd. Det er jeg nesten 100% sikker på at du IKKE har utifra det du sier du spiser. Spis 6-8måltider der du blir mett. HVER DAG. Spis masse protein, sunt fett og karbs. Rett og slett spis mye men med måte! Og ja, vil anbefale deg å kutte ned til 1-2joggeøkter i uken å spise ekstra mye disse dagene å begynne med styrketrening og priotere det. Du vil nokk raskt se resultater om du begynner med styrke og spiser mye mer. i ditt tilfelle rundt 3000kcal om dagen. lykke til! 3 Lenke til kommentar
Automatikeren Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hvor ofte var du ute å jogget i begynnelsen, og hvor ofte jogger du nå? og hvor "intens" var joggingen? Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 tl;dr Ser på bildene at du må spise mer. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Hvor ofte var du ute å jogget i begynnelsen, og hvor ofte jogger du nå? og hvor "intens" var joggingen? Jogget i et behagelig tempo, har forsåvidt behold det samme tempoet siden start til nå. Jogging altså, ikke løping. Jogget ikke særlig nevnt, noen ganger 3 ganger uken, andre tok jeg en pause pga været. Er mest i de siste 2 månedene jeg har trappet det opp til et stabilt nivå, pga været Ikke mer enn 3 ganger hver 7. dag. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Du kan lære mykje av å lese i trådane som står her inne (luk vekk info frå folk du skjønner snakker piss..det er stort sett kommentert om det dei har skreve er feil så lett å merke), og sjå gjerne på styrkeloggane til folk her inne. Det du ikkje har skjønt er korleis enn bygger muskler og går opp i vekt. For å ta vekta først: Den einaste måten å gå opp i vekt på, er å ligge i overskudd. Altså overskudd av kalorier. Det er det samme kor mykje du driver med styrketrening, vekta vil ikkje gå opp om du ikkje eter nok. Jogging er ikkje det som har gjort at du har gått opp i vekt, då forbrenner du kalorier og må ete meir for å øke vekta. Men bra at du har greidd å øke samtidig som du har jogga en del, det viser at du har dytta i deg en del mat Bygge muskler: For å bygge muskler må du ligge i kalorioverskudd. At du har gått opp i vekt tyder på at du har gjort det, men du har nok ikkje bygd muskler siden du berre har jogga. Å bygge muskler krever styrketrening, og då snakker eg ikkje om armhevninger eller sit-ups, men skikkelig trening med vekter. Det er nok med 3 styrkeøkter i veka, for du trenger mykje kvile. Berre spør om det ikkje var godt nok forklart, eg veit ikkje heilt kor mykje du kan.. Mitt tips til deg er stronglifts.com. Les alt av artikler, både innen kosthold og trening, der står nok det meste du lurer på. Nybegynner-programmet der burde vere perfekt for deg. Fortsett gjerne med jogging, er viktig med kondisjon og! Men husk på at du då trenger endå meir mat.. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Jogging er ikkje det som har gjort at du har gått opp i vekt, då forbrenner du kalorier og må ete meir for å øke vekta. Men bra at du har greidd å øke samtidig som du har jogga en del, det viser at du har dytta i deg en del mat Bygge muskler: For å bygge muskler må du ligge i kalorioverskudd. At du har gått opp i vekt tyder på at du har gjort det, men du har nok ikkje bygd muskler siden du berre har jogga. Å bygge muskler krever styrketrening, og då snakker eg ikkje om armhevninger eller sit-ups, men skikkelig trening med vekter. Det er nok med 3 styrkeøkter i veka, for du trenger mykje kvile. Jeg har ikke gått opp i vekt. Har gått ned. Som andre påpekte spiser jeg visstnok for mye. Magemuskler kommer vel fra situps/pushups, og ikke trening med vekter? Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Ah, då leste eg feil. Prøvde du å gå ned i vekt? Vil tippe du er undervektig i BMI-skalaen, uansett så ser du fryktelig tynn ut. Sjekk stronglifts.com du, og så kan du prøve GOMAD som står på den sida. Nei, du får ikkje magemuskler av armhevninger. Når du trener armhevninger så trener du triceps og brystet for det meste, men det er ikkje en øvelse der du virkelig kan bygge muskler. Sit-ups gjer vel litt muskler til magen, men det er minimalt, i tillegg er den dårlig for ryggen. Gjer heller reverse crunches, sånn som i nybegynnerprogrammet til stronglifts. Berre les på den sida du.. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Er da ikke så tynn.. Følgende bilde ble tatt for 3 år siden. Uploaded with ImageShack.us Tror det er trygt å si at jeg har fått fjernet en del fett ihvertfall Har da alltid blitt fortalt at situps og pushups equals sixpack.. Wtf? Hvordan får man dette da? Hjelper noen av disse 9? http://www.wikihow.com/Get-Six-Pack-Abs Og hvordan fjerne fett fra lår og rumpe? Tilbake til joggingen? Tror ikke jeg burde poste bilde av akkurat de delene :!: Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Er ikke så tynn? Jo, du er tynn! Du veide 2kg mindre enn meg da du begynte å jogge, og jeg er jente og 167cm høy (og nei, jeg er ikke feit). Jeg sier meg enig med de andre, spis mer mat, kutt ut løpingen og begynn med styrketrening istedet. Sånn som du holder på nå blir du bare tynn av, det bygger ikke musklene dine. Tviler på at du ser ut som en pære uansett, såpass tynn som du er på overkroppen Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Du er ikkje veldig langt unna å virkelig ha kroppsforstyrrelser.. Du er ikkje i nærheten av å vere tjukk. Du har en fryktelig tynn overkropp, og sjøl om du kanskje føler det er mykje fett på beina, så er det berre slik du har skapt. Ka skjer viss du slanker deg for å miste fettet på beina? Jo, du blir endå tynnare på overkroppen, farlig tynn. Og det vil sjå stygt ut.. Lest litt på stronglifts? Det er mitt beste tips som sagt Lenke til kommentar
HValder Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Få i deg meir næring, prioriter det over styrketrening, du grenser til å bli farleg tynn. Begynn med styrketrening, helst på eit godt utrusta treningssenter. Ikkje ta sit-ups, sjølv med ein solid rygg kan det bidra til at du ender opp med ryggskade. Lenke til kommentar
snuppa12 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 jeg syns at du kan spise litt mer ja, da kan du få kreftene for å trene muskler.. men ellers så ikke bry deg så mye om det, så lenge du er i good health! det er det som teller.. Lenke til kommentar
Cryogen Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg veier litt mer enn deg på litt over 170, og syns jeg er veldig tynn og fått høre av mange at jeg er veldig tynn. Ikke slank, men rett og slett tynn. Henger meg med på 'spis mer' rådene. For øvrig hvis du bare vil ha sixpack så er det stort sett å forbrenne flere kalorier enn du får inn, for å få ned fett-prosenten (og siden du er så tynn må du rett og slett spise mer). Men styrketrening hadde gjort deg godt (trenger ikke å ta helt av heller) og hjulpet å forbrenne fett (mindre fett = bedre definisjon = seks-pakk) og anbefaler, som Iverha2, stronglifts 5x5. Simpelt, oversiktlig og veldig bra for nybegynnere. Skal gå litt langt og anta at du er litt redd for å få for store muskler men det tar tid å bygge muskler, du blir ikke plutselig Arnold over natten. Men hvis målet er å få sixpack uten altfor "mye" muskler er jo svømming genialt. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Poenget er, som du seier, at det tar tid før muskler blir bygd. Så det er ingenting å vere redd for at han skal få "for mykje" magemuskler. Trådstarter, ser du på deg sjølv som småtjukk? Når eg ser bildene, så tenker eg egentlig ikkje skinny-fat, tenker at du berre er tynn. Når du trener med vekter, blir kroppen på en måte litt strammare. Så det kan hende du blir meir fornøgd med beina, sjølv om du går opp i vekt samtidig. Og du MÅ gå opp i vekt, altfor tynn. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Trådstarter, ser du på deg sjølv som småtjukk? Hvis jeg ikke spiste så fryktelig mye på kvelden, da ser jeg på meg selv om veldig tynn når jeg våkner. På bildene i første post hadde jeg akkurat spist noen Grandiosa Pizzastykker (biff&løk, med sunnhetsmerke visstnok). Føler at så snart jeg spiser, så blir jeg fort oppblåst. tynnfeit Jaha? Kan ikke være mer konstruktiv? 2 posts, 10 ord totalt.. Jeg drikker forøvrig veldig mye melk&oboy! .. Endret 27. juni 2010 av Toppris Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 jeg er 1,75 høy og veier 75kg i dag og jeg er tynn enda (ligger i normalen men har for lite å ta i kan man si) spis næringsrik mat og tren vekter om du ikke har noe imot det. iallefall få mer på kroppen da du er ganske så tynn ja Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Trådstarter, ser du på deg sjølv som småtjukk? Hvis jeg ikke spiste så fryktelig mye på kvelden, da ser jeg på meg selv om veldig tynn når jeg våkner. På bildene i første post hadde jeg akkurat spist noen Grandiosa Pizzastykker (biff&løk, med sunnhetsmerke visstnok). Føler at så snart jeg spiser, så blir jeg fort oppblåst. tynnfeit Jaha? Kan ikke være mer konstruktiv? 2 posts, 10 ord totalt.. Jeg drikker forøvrig veldig mye melk&oboy! .. Trenger ikke være mer konstruktiv når jeg gir ham svaret i ett ord. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Trådstarter, ser du på deg sjølv som småtjukk? Hvis jeg ikke spiste så fryktelig mye på kvelden, da ser jeg på meg selv om veldig tynn når jeg våkner. På bildene i første post hadde jeg akkurat spist noen Grandiosa Pizzastykker (biff&løk, med sunnhetsmerke visstnok). Føler at så snart jeg spiser, så blir jeg fort oppblåst. tynnfeit Jaha? Kan ikke være mer konstruktiv? 2 posts, 10 ord totalt.. Jeg drikker forøvrig veldig mye melk&oboy! .. Sånn som du skriver høyres det ut som du sulter deg for å vere tynn og føle deg bra om dagen. Bra du drikker sjokomelk, men ka legge du i veldig mykje? Veldig mykje melk er tjaaa, frå 3 liter og over på en dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå