Gå til innhold

t68i vs t610


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har lest masse positivt om t610 i det siste, og det ser ut som en vanvittig fet telefon. Så var det det med pengene da...

Ser at de nå selger t68i for ca. 1300 mindre enn t610 med netcom Youngtalk som er det abo. jeg vil ha. Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen erfaring med disse telefonene som kan anbefale den ene eller andre ?

Hvor mye bedre enn t68i er t610 ? (..og er t610 en umoden telefon nå, lønner det seg å vente et halvt år med å kjøpe den ?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syens ikke at T610 motiverer den dobble prisen i forhold til T68i. Dessuten så har de T610 som jeg har lekt meg med bært preg av å være litt uferdige. Skal du ha ny telefon som du ikke trenger å levere inn eller sende på service så hadde jeg gått for T68i. Skjermen kan man se i dagslys og den greier det meste som en mobil burde klare. Fordelen med T610 kan kokes ned til følgende:

[*]Bedre skjerm innendørs

[*]Større oppløsning er lettere for øynene

[*]Kamera er sikkert morro (er ikke det samme når man må plugge det i bunnen av telefonen)

[*]Polytoner om dette spiller noen rolle for deg.

De som har T610 er sikkert dypt uenig med meg, men jeg resonerer som følger at min T300 gjør alt jeg trenger. Det er morro med skikkelig skjerm og sånt, men jeg bruker heller pengene på ringetid.

Dyre telefoner må forsikres og man må passe nøye på de. Ikke noe for et rotehue som meg.

Lenke til kommentar

Jeg valgte meg T610, men det var litt utifra det at jeg ville tapt penger om jeg valgte T68i. Måtte bruke forsikringsbrevet jeg hadde fått.

 

Morsom pekepinne er at det er ca 254 ganger flere farger i skjermen hos T610, sett i forhold til T68i.

Når det gjelder stabilitet så hakke jeg hatt noe problem med min, har brukt den via BT mot macen min. Eneste problem var Ipaqen som ødela når jeg måtte føre over kontakter, men det var jo ikke mobilen sin skyld 8)

 

Jeg syns prisen jeg gav for T610 (tilslutt) var verdt det, men dersom du ikke ser noe behov for 65000 farger og poly toner, så er vel t68i bedre.

Lenke til kommentar

Morsom pekepinne er at det er ca 254 ganger flere farger i skjermen hos T610, sett i forhold til T68i.

Det var litt morro at du nevnte dette, øyets oppfattning av farger er akuratt som hørselen logaritmisk, dvs. at forkjellen på 256 og 4096 er mye større en forskjellen på 4096 og 65536. Når oppløsningen er begrenset til 20480 pixler, blir der enda verre det går jo ikke å vise alle fargene samtidig jo ;)

Lenke til kommentar
du må huske på at t68i ikke har java også..

 

Joda, T68i har Java, den... :wink:

 

Håper det var en dårlig spøk...

 

Har den ikke?

 

Var på Spaceworld på Kvadratsenteret for noen måneder siden og spurte, og de sa at den hadde det!

Har ikke hatt ork til å sjekke opp den mobilen noe mer etter det!

Lenke til kommentar
Da er de på spaceworld veldig lite kvalifisert til jobben sin.

 

 

Ps. Kan hende at de mente t610

 

T610 var ikke kommt da jeg gikk å sjekka opp det der... Hadde ikke engang hørt om den...

 

Har opplevd flere ganger å få feil informasjon om ting og tang på Spaceworld! Blir super-irritert!

 

Kan det være de blandet med Mophun? Nei, det var vel ikke kommet den gang da T68i ble lansert...

Lenke til kommentar

De som har T610 er sikkert dypt uenig med meg, men jeg resonerer som følger at min T300 gjør alt jeg trenger. Det er morro med skikkelig skjerm og sånt, men jeg bruker heller pengene på ringetid.

Dyre telefoner må forsikres og man må passe nøye på de. Ikke noe for et rotehue som meg.

 

Jeg synes uansett at det er verdt å passe på mobilen sin... Husk også at t68i ikke har mophun, så du kan ikke laste ned nye spill over gprs, i tillegg synes jeg at t610 ser mye stiligere ut, den har mer minne, og kamera er selv om det ikke er så nyttig, veldig gøy. t610 har dessuten alminium deksler, så den er mer robust, og de er utskiftbare så du kan endre utseende. I tillegg må du ikke glemme at t610 har mye større skjerm, og vesentlig bedre software!

Lenke til kommentar
Jeg syens ikke at T610 motiverer den dobble prisen i forhold til T68i. Dessuten så har de T610 som jeg har lekt meg med bært preg av å være litt uferdige. Skal du ha ny telefon som du ikke trenger å levere inn eller sende på service så hadde jeg gått for T68i.

 

Dette må være renspikket sludder. Sett bortifra høyttalerproblemet som uansett ikke er på telefoner solgt i norge, har jeg aldri hørt om noen feil, ei heller har det noen problemer av noe slag på min. Faktisk vil jeg heller si det absolutt motsatte, denne telefonen er usedvanlig moden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...